Długo zarezerwowane dla wakacji sportowych i szkoleń dla pasjonatów, padel w Hiszpanii staje się obecnie coraz bardziej zintegrowaną działalnością w tym segmencie MICE (Spotkania, wyjazdy motywacyjne, konferencje i wystawy). Dzięki swojej dostępności, przyjaznej atmosferze i rozwojowi infrastruktury, Hiszpania przyciąga firmy z całego świata, które wybierają ją, aby połączyć seminaria, team building i sportowe odkrycia.

NAC Marbella: 300 grup rocznie i lokalny motor napędowy gospodarki

W Marbelli klub NAC doskonale ilustruje ten trend. Według jego dyrektora Guillermo Del Grosso, zakład otrzymuje prawie 300 grup roczniewe współpracy z ponad 120 agencjiCzęść tej klienteli jest bezpośrednio związana z MICE: seminaria, komitety zarządzające, a nawet wyjazdy motywacyjne.
„Fakt, że klub organizuje zajęcia przez dziesięć miesięcy w roku, napędza całą lokalną gospodarkę. Współpracujemy z hotelami, restauracjami i luksusowymi apartamentami, aby tworzyć kompleksowe oferty. To przynosi korzyści całej regionalnej strukturze handlowej”. – wyjaśnia. Główne zidentyfikowane rynki to Francja, Maroko, Bliski Wschód, ale także Niemcy, Belgia i Holandia.

Ośrodek Higuerón: międzynarodowe seminaria i padel premium

Le Ośrodek Higueron, zlokalizowany na Costa del Sol, również stawia padel na czele swojej oferty MICE. Antonio Chaves dokładny :
„Jesteśmy wysoce wyspecjalizowani w tym segmencie. Dzięki naszym 292 salom możemy organizować międzynarodowe konferencje. Na przykład w zeszłym roku firma obuwnicza Plux zgromadziła 250 osób na tydzień. Udało im się połączyć fitness, padel i wszystkie nasze zajęcia sportowe”.
Możliwość organizacji wydarzeń o zasięgu międzynarodowym sprawia, że ​​Hiszpania staje się atrakcyjną alternatywą dla innych, bardziej tradycyjnych destynacji MICE.

La Toupie Bleue :strategiczna oś w odbudowie

Wlać Rémi Collat ​​​​(La Toupie Bleue), MICE reprezentowało 15 do 20% aktywności przed pandemią. Chociaż walidacja projektów trwała dłużej od czasu pandemii COVID-19, operator nadal liczy na ten segment, szczególnie na Złote Wybrzeże i południowej Hiszpanii:
„Udział w seminarium biznesowym i korzystanie z wysokiej jakości obiektów sportowych to idealny kompromis pozwalający na budowanie spójności i robienie postępów w padlu”.

X3Padel :Madryt, stolica seminariów padelowych

do Madrytu, Stéphane Rodriguez (X3Padel) zauważa prawdziwy entuzjazm wśród przedsiębiorców:
„Organizujemy 3-4-dniowe eventy, podczas których pracownicy spotykają się 24 godziny na dobę, 24 dni w tygodniu przy padlu. To sport dostępny dla wszystkich poziomów zaawansowania, który pozwala każdemu dobrze się bawić i integrować. Dla firm to fantastyczne narzędzie do budowania zespołu”.

Rozwijający się rynek MICE i dźwignia dla Hiszpanii

Hiszpania jest już światowym gigantem turystycznym, 94 miliony gości zagranicznych w 2024 r. (Turespaña). Integracja padla z ofertami MICE oznacza: nowy wymiar strategiczny :

  • Solidna infrastruktura :17 000 kortów, 4 500 klubów, sprzyjający klimat.
  • Oferta uzupełniająca : luksusowe kurorty, gastronomia, turystyka kulturalna.
  • Sport jednoczący :dostępny, zabawny i będący wektorem spójności.

Od Marbelli do Madrytu, przez Costa del Sol i Costa Daurada, Hiszpania oferuje dziś seminaria szyte na miarę dotyczące padla, wzmacniając swoją atrakcyjność na rynku międzynarodowej turystyki biznesowej.