W czasie, gdy wszystkie marki pala wypuszczają swoje nowe modele na nadchodzący sezon 2022, Padel Magazine miałeś okazję wymienić się z Antonio Martins (dyrektor generalny marki Cartri).

Oczywiście znacie Cartri, hiszpańską markę, która od 6 lat specjalizuje się w projektowaniu pałaców, ale także w sprzęcie dedykowanym padel.

Jej główna fabryka znajduje się w Hiszpanii, a marka chce być blisko swoich klientów, stawiając jakość na pierwszym miejscu.

Torby fotograficzne Antonio Martins

Pozytywny rok

W tej pierwszej części wywiadu Antonio Martinsa przeprowadził inwentaryzację ostatnich 6 lat Cartri w sklepie padel.

„Wyniki tych 6 lat są niesamowite. Kiedy wyruszyłem na padel Nigdy nie wyobrażałem sobie tak silnego rozwoju. Myślę, że to ostatnie wynika z powagi, jaką udało nam się wprowadzić na rynek. Odnieśliśmy sukces produkując nasze rakiety w Hiszpanii i utrzymując te same ceny we wszystkich krajach.

Na początku zajmowaliśmy się jedynie projektowaniem produktów dla innych marek, ale mając na uwadze rozwój padel postanowiliśmy wyjść na własną rękę i nie pracować już dla innych firm.

Na poziomie międzynarodowym nasz rozwój był bardzo dobry, w szczególności dzięki relacjom, które udało nam się nawiązać w ostatnich latach. Jestem bardzo zadowolony z tego, co osiągnęliśmy, ponieważ teraz jesteśmy częścią Top 15 marek pala.”

Szwecja i Argentyna lubiące Cartri

Założyciel marki skupił się na globalnej obecności i najbardziej obiecujących rynkach dla swoich produktów. Oczywiście Hiszpania, ale też Szwecja, Argentyna…

"Szwecja to jeden z krajów, w których sprzedajemy najwięcej palaczków. A krajem, który zaskoczył nas najbardziej, jest Argentyna.

Rzeczywiście, chociaż znamy wszystkie trudności gospodarcze argentyńskiego rynku, sprzedajemy w tym kraju wiele palar. Argentyńczycy są bardzo wrażliwi na jakość naszych produktów, ponieważ do zeszłego roku nasza manufaktura była w 100% hiszpańska, co dało nam duże uznanie na rynku. Jesteśmy wyraźnie widziani jako marka premium.

Baner Tarcza Cartri Alfa

Kraje skandynawskie są bardzo ważnymi celami dla nas i dla Argentyny, bo to trochę kolebka padel. Kluczowymi rynkami są obecnie Francja, Włochy, Szwecja, Dania, Argentyna, Meksyk i Brazylia.

Obecnie jesteśmy obecni w 27 krajach. Chcielibyśmy osiągnąć 40 lat w 2022 roku, a następnie kontrolować ten rozwój, abyśmy nadal mogli bez problemów zaopatrywać naszych dystrybutorów."

Postaw na Francję

"Myślę, że Francja za kilka lat będzie rynkiem, który dogoni Hiszpanię. Historycznie rzecz biorąc, ma dobre odciski w tenisie i stopniowo wielu graczy tego sportu rozgałęzia się w kierunku padel jak w Hiszpanii lub innych krajach.

Francja to wspaniały kraj sportowców, posiadający wszystkie niezbędne cechy, by stać się wspaniałym krajem padel (infrastruktura, gracze, bliskość Hiszpanii i ludność hiszpańska na terytorium Francji) ”

chociaż padel we Francji przeżywa już boom Myślę, że jest jeszcze wiele do zrobienia, obecnie jest to tylko 30% możliwości rozwoju. Wielu dobrych graczy wychodzi z cienia i staje się coraz bardziej rozpoznawalne, szczególnie w kategorii kobiet z graczami w Top 30, mam na myśli na przykład Alix Collombon i Léa Godallier.

Jest to rynek, na który chcemy obstawiać i w 2022 zbliżyć się do niektórych graczy, aby łatwiej wkroczyli na ten obszar geograficzny.

Pozostaje to bardzo skomplikowane, ponieważ rynek jest co najmniej zamknięty, ale myślę, że mamy wystarczająco dużo powagi i jakości produktów, aby poważniej wejść do Francji ”.

Cartri Tamarit Prędkość X 2022

Część zdelokalizowanej produkcji

Istotną zmianą hiszpańskiej marki jest oczywiście przeniesienie części jej produkcji do Azji (modele z gamy Premium nadal wykonywane są ręcznie w Hiszpanii).

Prezes wyjaśnia:

"Byliśmy zmuszeni zweryfikować naszą produkcję i lokalizację z oczywistego powodu: kosztów.

Rzeczywiście, śledząc nasz rozwój i różne rynki, na które wchodzimy, w niektórych krajach niemożliwe jest kupienie rakiety za 300 euro. Rok 2021 był pierwszym rokiem, w którym rozpoczęliśmy produkcję palar w Azji.

Posiadamy fabrykę w Chinach, ale kontrolujemy jakość w Hiszpanii w naszej siedzibie. Dzięki temu możemy zagwarantować jakość konsumentom końcowym. Metody produkcji są takie same jak w Hiszpanii, co pozwala nam kontynuować produkcję wysokiej jakości materiału ”.

Linia Cartri Pro 2022

Panie zaproponowane na 2022

Na zakończenie tej rozmowy Antonio Martins zwierzył się z nowości marki i jej celów na przyszły rok.

„Jak wielu wie w Cartri, produkujemy wszystkie rodzaje materiałów, od palas po tekstylia, w tym torby sportowe.

Na 2022 wydamy nową kolekcję odzieży, która jest moim zdaniem najlepszą, jaką do tej pory stworzyliśmy.

Poszerzyliśmy również naszą ofertę pala, ale jesteśmy również bardzo dumni, że wydaliśmy specjalną kolekcję dla tenisa plażowego i pickleballa, sportu bardzo rozpowszechnionego w Stanach Zjednoczonych i który jest coraz bardziej eksportowany w Europie ”.

„Jeśli chodzi o sponsorowanie graczy - graczy, mnaszym celem na następny sezon jest stawianie dużych zakładów na kobiety poprzez skomponowanie TEAM CARTRI złożonej z 8 graczy.

Dla przypomnienia, jestem do nich bardzo przywiązany, bo w domu są same kobiety: moje dwie córki nazywają się Carlotta (CAR) i Trini (TRI), stąd CARTRI.  W mojej firmie jest dużo kobiet i to samo w mojej fabryce w Chinach. Jestem bardzo przywiązany do tego pomysłu obstawiania kobiet”.

Zespół zarządzający Padel Maj

Zespół Padel Magazine od 2013 roku stara się oferować to, co najlepsze padel, ale także ankiety, analizy, aby spróbować zrozumieć świat padel. Od gry do polityki naszego sportu, Padel Magazine jest do Twojej dyspozycji.