Dyrektor ds. Komunikacji Premier Padel, David Sugden, udzielił nam wyjątkowego wywiadu podczas Premier Padel Qatar Major, który miał miejsce w zeszłym tygodniu. Chętnie opowiem nam o ewolucji projektu Premier Padel, nie zawahał się drażnić nas bardzo dużą niespodzianką, jaką okazała się zapowiedź turnieju na Roland-Garros.

„Upewniliśmy się, że mamy najlepszy możliwy zespół”

Padel Magazine : jako Dyrektor ds. Komunikacji Premier Padel, w kilku słowach możesz nas dokładnie opisać Premier Padel ?

David Suggen: " To niesamowite ! Co stworzyliśmy w dwa miesiące: miejsce, w którym jesteśmy, markę, nazwę, wartość, energię i detale. Ze szczytu kortów widać 5 gwiazdek logo” Premier Padel », widzimy tu najlepszych graczy na świecie podczas pierwszego Majora i musimy powiedzieć, że zrobiliśmy to wszystko w niecałe dwa miesiące, to naprawdę fantastyczne! »

Padel Magazine : Zrobiłeś to wszystko w dwa miesiące, więc zastanawiam się, jak minęły ostatnie dwa miesiące? A jak zbudowałeś swój zespół w tak krótkim czasie?

Dawid Sugden : „Niewiele spałem (śmiech) od początku roku. Zespół budowaliśmy po drodze, ale upewniliśmy się, że najlepsi ludzie pracują w najlepszych dla nas obszarach. To znaczy, że staramy się mieć: najlepsze agencje marketingowe, najlepsze kancelarie prawne, najlepsze firmy zajmujące się zarządzaniem wydarzeniami, najlepszych pośredników z graczami, najlepsze możliwe zarządzanie, itp... chcemy być w stanie zaprojektować najlepszy możliwy zespół, który pomoże nam mieć najlepszy tor (wszystkie sporty łącznie) w nadchodzących latach. Spójrz, co zrobiliśmy w dwa miesiące, wyobraź sobie, co możemy zrobić w ciągu dwóch lat. Weźmy na przykład umowy transmisyjne, które uzyskaliśmy w ciągu ostatnich dwóch miesięcy: Sky, Espn, Viaplay, Free-to-air w Hiszpanii; sponsorów, których sprowadziliśmy...

A wszystko to jest zgodne z wizją rzeczy prezydenta Nassera Al Khelaifiego i tak zarządza on swoim biznesem sportowym. Możesz zobaczyć, co osiągnął z PSG i innymi sportami, to jest to, co chcemy zastosować Premier Padel. "

Padel Magazine : Jesteś w trakcie budowania „zespołu marzeń” w ramach organizacji Premier Padel, chciałem poznać znaczenie tych wszystkich dyfuzorów, które masz. Jak ważne było dla Ciebie zgromadzenie nadawców, takich jak Bein Sports, Sky Sports, ESPN itp.?

Dawid Sugden : „Transmisja jest bardzo ważna z dwóch powodów: pierwszy to ekspozycja, czyli liczba osób, które będą oglądać i angażować się w sport, a drugi to przychody, inwestycje, ponieważ płacisz tym nadawcom i chcesz zwrotu z tej inwestycji. I jest to odpowiednia mieszanka, mamy nadawców „bezpłatnych”, takich jak te, które stworzyliśmy w Hiszpanii, aby mieć jak największą liczbę osób oglądających. I masz płatnych nadawców, takich jak Sky, ESPN i płacisz za prawa, a te prawa trafiają bezpośrednio do sportu. Idealnym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch i to właśnie robiliśmy przez ostatnie kilka tygodni: chcieliśmy mieć największe nazwiska wśród nadawców, więc każdego dnia otrzymywałem e-mailem „mamy nową ofertę , "mamy umowę". To, co zrobiliśmy w ciągu dwóch miesięcy, normalnie zajęłoby co najmniej dwa lata! »

Ustal priorytety, a następnie ogłaszaj

Padel Magazine : Udało nam się zrozumieć w a wywiad z Luigim Carraro (prezes FIP), że zaplanowałeś mniej więcej 9 turniejów w sezonie. Dlaczego jeszcze nie przekazałeś informacji na temat tych turniejów, a zwłaszcza poziomu dat?

Dawid Sugden : „Kalendarz nadchodzi, mamy 4 wielkie szlemy, które są gotowe i które zostaną ogłoszone już niedługo. Staramy się iść tak szybko, jak to możliwe, a jak wiecie, obecnie koncentrujemy się na turnieju ( Premier Padel Doha). Musimy więc nadać priorytet naszym zadaniom, najpierw organizujemy ten turniej w najlepszych warunkach, a potem jutro pojawi się bardzo duże ogłoszenie związane z krajem, z którego pochodzisz. W nadchodzących tygodniach będzie coraz więcej ogłoszeń, staramy się robić, co w naszej mocy, kiedy możemy, ale musimy ustalić priorytety. Nie martw się, wszystko jest gotowe i będziesz zachwycony tym, co ma nadejść. »

Padel Magazine : Więc masz zamiar podać nam kalendarz, czy raczej ogłoszenia data po dacie?

Dawid Sugden : „Zamierzamy ułożyć harmonogram, ale nie zapomnij, skąd pochodzimy. Kiedy myślę wstecz 3 tygodnie temu, nawet nie znałeś marki Premier Padel. Teraz jest nadrukowany na siatkach, na podniebieniu, na trybunach itp. Wszystko jest gotowe, ale priorytetowo traktujemy to, co ogłaszamy, kiedy to ogłaszamy. »

„Umieściliśmy graczy w centrum projektu, co różni się od sytuacji, w której znajdowali się wcześniej”

Padel Magazine : Wiemy, że Bein Sports chciał kupić prawa do WPT w zeszłym roku i ostatecznie zrezygnował. Czy to dlatego, że wiedzieli? Premier Padel wyjdzie?

Dawid Sugden : " Wcale nie ! Bein Sports kupuje najlepsze prawa niezależnie od sportu: La Liga, Liga Mistrzów UEFA, NBA... i padel to sport do kupienia. Dla Bena padel jest bardzo dobrym produktem, ponieważ jest bardzo obserwowanym produktem na Bliskim Wschodzie iw Afryce Północnej (24 kraje). Jest to więc bardzo duży sport z dużą oglądalnością, a Bein kupuje najlepsze prawa, to ich sprawa”.

Padel Magazine : W Hiszpanii padel jest drugim sportem pod względem zawodników. Czy uważasz, że możesz przywrócić padel profesjonalny na tym poziomie? Piłka nożna jest trudna do pokonania, ale czemu by tego nie wyobrazić padel zostań drugim światowym sportem.

Dawid Sugden : " To zrozumiałenasza ambicja jest jeszcze wyższa. Ale powtórzę się: spójrz, co zrobiliśmy w dwa miesiące, wyobraź sobie, co możemy zrobić w dwa lata. Ogłoszenia zaczną napływać jutro, a będziesz mógł powiedzieć sobie „Wow, jesteśmy, jesteśmy padel jest w najlepszym wydaniu”.

Naszą ambicją jest rozwijanie tego sportu wszędzie, ale kluczem do tego wszystkiego jest umieszczenie graczy w centrum sportu. Są w think tankach, a my konsultujemy z nimi marki, z którymi się kojarzymy, miejsca, w których odbywają się turnieje, a nawet wybranych nadawców.

Są całkowicie zaangażowani w projekt i będą niezbędni w budowaniu marki (Premier Padel) i tej firmy. Co różni się od sytuacji, w której znajdowali się wcześniej. »

Aby obejrzeć wywiad, przejdź tutaj:

Nasser Hoverini

Pasjonuje się piłką nożną, odkryłam padel w 2019 roku. Od tego czasu szalona miłość do tego sportu do tego stopnia, że ​​porzuciłam mój ulubiony sport.