Spotkanie z Gabrielem Aguirre Borrel, właścicielem Aguirre y CIA, i Alfredo Peñalver, Prezesem jednej z najbardziej prestiżowych marek na rynku padel: Bullpadel.

Jak to się wszystko zaczęło? Odpowiadają na nasze pytania.

Padel Magazine : Czy możesz opowiedzieć nam historię Bullpadel? Jak powstała marka?

Gabriel Aguirre Borrel Alfredo Peñalver (AP): Bullpadel urodził się w 1995 r. Ze związku kilku argentyńskich i hiszpańskich profesjonalistów, chociaż wszystko zostało założone w Hiszpanii. 10 lat po utworzeniu w 2005 roku dużej firmy Aguirre y Cía kupiło markę. Myśleliśmy, że padel może stać się sportem międzynarodowym, ponieważ w Hiszpanii był już popularny. Więc zaczynamy w tym biznesie.

Mieliśmy możliwość stworzenia nowej marki od 0 lub zakupu marki już istniejącej na rynku w tamtym czasie. Po przeanalizowaniu wszystkich możliwych opcji zdecydowaliśmy się na zakup Bullpadel.

PM: Dlaczego Bullpadel, a nie inna marka?

AP: Ponieważ Bullpadel była marką w 100% padel, jedną z najstarszych na tym młodym rynku, a przede wszystkim hiszpańską, która doskonale pasowała do tego, co zamierzaliśmy osiągnąć i do czego dziś osiągnęliśmy: wyspecjalizowaną marką padel, która potrafi tworzyć i rozwijać najlepsze produkty do uprawiania tego sportu we wszystkich możliwych kategoriach.

Kolejny aspekt, który mieliśmy od pierwszego dnia: awans z najlepszymi graczami. Więc szybko podpisaliśmy blaty graczy. Pierwszym był Cristian Gutiérrez (2005). W 2008 roku stawiamy na damski padel z Necky Berwig, następnie Iciar Montes w 2010 roku i Cata Tenorio w 2011 roku.

W 2015 roku Maxi Sánchez dołączył do Team Bullpadel z gwiazdą - marką Vertex.

Rok później zrobiliśmy duży krok do przodu, stając się oficjalnym sponsorem tekstylnym najważniejszego toru na świecie: World Padel Tour. Wyposażyliśmy sędziów, wolontariuszy, hostessy i cały personel organizacji. Kiedy ten „wielki” rok się skończył, podpisaliśmy zwrot Paquito Navarro i daliśmy początek Hackowi.

W 2019 roku wzmacniamy drużynę kobiet dzięki Alejandrze Salazar. Z tego związku rodzi się linia bagażu podpisana AS i pala Flow.

PM: To piękna historia, która powstała między Bullpadel a Paquito Navarro, prawda?

AP: Tak, dokładnie. To jest jak historia miłosna (śmiech). Paquito zaczął grać w padla w 1995 roku z pala Bullpadel (słynna pala z Bull terrier jako logo). Później zmienił marki, a w grudniu 2016 r. Nasze ścieżki ponownie się skrzyżowały. To była kopia i wklej naszej trajektorii; początek padla w tym samym roku, a kilka lat później spotykamy się z wielką dojrzałością.

Obstawiamy go jako światowego lidera od 4 lat i stało się to rzeczywistością pod koniec ostatniego sezonu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z sukcesu, do którego w dużej mierze przyczynił się Bullpadel. Musimy uznać, że nasz cel jest wspólny; z dużą ilością pracy i chęci pomagamy w rozwoju tego sportu na poziomie międzynarodowym.

PM: Możemy powiedzieć, że w Bullpadel nastąpiła zmiana strategii w ostatnich latach? Widzimy to w szczególności z logo. Jak przebiegał ten rozwój społeczeństwa?

AP: Tak, wszystko zaczęło się naprawdę, gdy Bullpadel został kupiony Aguirre y CÃa. Rzecz była prosta: jeśli chcielibyśmy zostać specjalistą od padla nr 1, nie moglibyśmy mieć logo psa. Zawsze staramy się dostarczać konsumentom najlepszą technologię do naszych produktów, aby uzyskać najlepszą możliwą praktykę, i uważaliśmy, że twarz psa nie pokazuje tej idei technologii, którą chcieliśmy przekazać.

I myślę, że nam się udało. Nasze produkty nie muszą mieć pełnej nazwy, aby rozpoznać markę. Tylko B przekazuje całą pracę, którą wykonujemy na wcześniejszym etapie: innowację, technologię i jakość.

PM: Co możemy powiedzieć o ewolucji padla w Hiszpanii? Czy przyszłość leży w internacjonalizacji padla?

AP: Dzisiaj Padel jest bardzo rozwiniętym rynkiem, stale ewoluującym w stosunku do kanałów dystrybucji, istniejących marek, klubów itp., Ale który wciąż się rozwija. Logicznie rzecz biorąc, odsetek ewolucji jest znacznie wyższy w krajach, w których padel właśnie się urodził i należy go poznać, niż w krajach takich jak Hiszpania, w których padel jest już dojrzały.

PM: Czy masz nam anegdotę?

AP: Naprawdę mam jeden. Aby podpisać umowę z Paquito Navarro, musiałem pozwolić jednemu z naszych menedżerów wygrać. Ale musi pozostać między nami ...

Julien Bondia

Julien Bondia jest nauczycielką padla na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowania bardzo popularnego wśród klubów i graczy Padel. Felietonista i doradca, pomaga ci grać lepiej dzięki licznym samouczkom.