Spotkanie z Gabrielem Aguirre Borrel, właścicielem Aguirre y CIA oraz Alfredo Peñalver, prezesem jednej z najbardziej prestiżowych marek padel : Bullpadel.

Jak to się wszystko zaczęło? Odpowiadają na nasze pytania.

Padel Magazine : Czy możesz nam opowiedzieć historię Bullpadel ? Jak narodziła się marka

Gabriel Aguirre Borrel Alfredo Peñalver (AP): Bullpadel urodził się w 1995 roku przez związek kilku argentyńskich i hiszpańskich profesjonalistów, chociaż wszystko zostało założone w Hiszpanii. 10 lat po utworzeniu, w 2005 roku, dużej firmy, Aguirre y Cía kupiło markę. Myśleliśmy, że padel mógł stać się sportem międzynarodowym, bo w Hiszpanii był już popularny. Więc tutaj jesteśmy w tym przypadku.

Mieliśmy możliwość stworzenia nowej marki od 0 lub zakupu marki już istniejącej na rynku. Po przeanalizowaniu wszystkich możliwych opcji zdecydowaliśmy się na zakup Bullpadel.

PM: Dlaczego Bullpadel a nie inna marka?

AP: Dlatego Bullpadel była w 100% marką padel, jeden z najstarszych na tym młodym rynku, a zwłaszcza w Hiszpanii, który idealnie pasował do tego, co zamierzaliśmy osiągnąć i co osiągnęliśmy dzisiaj: wyspecjalizowana marka padelktóry potrafi tworzyć i rozwijać najlepsze produkty do uprawiania tego sportu we wszystkich możliwych kategoriach.

Kolejny aspekt, który mieliśmy od pierwszego dnia: iść do przodu z najlepszymi graczami. Dlatego szybko pozyskaliśmy najlepszych graczy. Pierwszym był Cristian Gutiérrez (2005). W 2008 roku postawiliśmy na padel kobieca z Neckym Berwigiem, następnie Iciar Montes w 2010 i Cata Tenorio w 2011.

W 2015 roku do zespołu dołączył Maxi Sánchez Bullpadel z gwiazdą marki: Vertex.

Rok później zrobiliśmy duży krok naprzód, stając się oficjalnym sponsorem tekstylnym najważniejszego toru wyścigowego na świecie: the World Padel Tour. Wyposażyliśmy sędziów, wolontariuszy, hostessy i cały personel organizacji. Kiedy ten „wielki” rok się skończył, podpisaliśmy umowę o powrocie Paquito Navarro i daliśmy początek Hackowi.

W 2019 roku wzmacniamy drużynę kobiet dzięki Alejandrze Salazar. Z tego związku rodzi się linia bagażu podpisana AS i pala Flow.

PM: To piękna historia, która powstała pomiędzy Bullpadel i Paquito Navarro, prawda?

AP: Tak, dokładnie. To jak historia miłosna (śmiech). Paquito zaczął grać padel w 1995 roku z pala Bullpadel (słynna pala z logo bulteriera). Później zmienił marki, aw grudniu 2016 nasze drogi ponownie się skrzyżowały. To była kopia i wklejanie naszej trajektorii; początek padel w tym samym roku i spotykamy się kilka lat później, z wielką dojrzałością.

Stawiamy na niego jako numer 4 na świecie od 1 lat i stało się to rzeczywistością pod koniec ubiegłego sezonu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego sukcesu, do którego Bullpadel wniósł duży wkład. Musimy uznać, że nasz cel jest wspólny; z dużą pracą i chęcią pomagamy w rozwoju tego sportu na poziomie międzynarodowym.

PM: Można powiedzieć, że nastąpiła zmiana strategii o godz Bullpadel te ostatnie lata? Szczególnie widać to w logo. Jak przebiegał ten rozwój firmy?

AP: Tak, wszystko zaczęło się naprawdę kiedy Bullpadel został kupiony przez Aguirre y CÃa. Rzecz była prosta: gdybyśmy chcieli zostać specjalistą numer 1 w dziedzinie padel, nie mogliśmy mieć logo psa. Zawsze staramy się wprowadzać najlepszą technologię do naszych produktów, aby zapewnić konsumentom możliwie najlepsze praktyki i czuliśmy, że pysk psa nie odzwierciedla idei technologii, którą chcieliśmy przekazać.

I myślę, że nam się udało. Nasze produkty nie muszą mieć pełnej nazwy, aby rozpoznać markę. Tylko B przekazuje całą pracę, którą wykonujemy na wcześniejszym etapie: innowację, technologię i jakość.

PM: Co możemy powiedzieć o ewolucji padel w Hiszpanii ? Czy przyszłość przechodzi przez internacjonalizację padel ?

AP: Le padel Dziś jest to bardzo rozwinięty rynek, nieustannie ewoluujący pod względem kanałów dystrybucji, istniejących marek, klubów itp., Który jednak ewoluuje. Logicznie rzecz biorąc, odsetek zmian jest znacznie wyższy w krajach, w których padel właśnie się urodził i prosi o bycie znanym, tylko w krajach takich jak Hiszpania, gdzie padel jest już dojrzały.

PM: Czy masz nam anegdotę?

AP: Naprawdę mam jeden. Aby podpisać Paquito Navarro, musiałem pozwolić jednemu z naszych menedżerów wygrać. Ale musi pozostać między nami ...

 

Julien Bondia

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie (Hiszpania). Publicysta i doradca, pomaga ci grać lepiej poprzez swoje samouczki i artykuły taktyczne/techniczne padel.