Joffrey Gilant, dyrektor zarządzający dsEsprit Padel sklep, powraca dla nas do historii Esprit Padel Kupuj i sprzedawaj przedmioty padel.

Pomysł, który powstał w 2019 r

Muszę przyznać, że zawsze sprawiało mi przyjemność towarzyszenie zawodnikom padel przy zakupie sprzętu padel. Kiedy pracowałem w klubie (Esprit Padel), kilka razy dziennie doradzałem i kierowałem zawodnikami, aby dokonali jak najlepszego wyboru rakiety. 

Pomimo tej rady zdaliśmy sobie sprawę, że niektórzy gracze wracali do klubu z rakietami zakupionymi w Internecie, z dwóch głównych powodów: ceny i zakresu wyboru. 

Dlatego też staraliśmy się poszerzać asortyment, aby móc oferować szerszą gamę produktów. Szybko jednak zdaliśmy sobie sprawę, że nigdy nie będziemy mieli takiego zasięgu jak sklep internetowy i że nigdy nie będziemy w stanie konkurować z nimi ceną. 

Paradoksalnie, klienci niekoniecznie byli zadowoleni z usług świadczonych przez te strony internetowe, często zagraniczne, z logistyką, obsługą klienta, która nie przebiegała zbyt sprawnie, a obsługa posprzedażowa była niepewna. 

To tu narodził się pomysł założenia serwisu internetowego. To był rok 2019, ale wraz z eksplozją aktywności klubowej mieliśmy mało czasu na realne zorganizowanie tego typu projektu. 

Potem przyszedł Covid... i pomysł dojrzał dzięki rozmowom z dwoma innymi menadżerami klubu (Davidem i Charlesem), którzy również chcieli założyć sklep internetowy. Dlatego poświęciliśmy czas na przemyślenie projektu, aby stworzyć coś, co naprawdę będzie do nas podobne, z tą zaletą, że połączyliśmy nasze marki i nasze produkty, aby od początku mieć nieco szerszą ofertę.

Skoncentruj się na doświadczeniach klientów

Na początku mieliśmy problem ze stronami oferującymi setki odniesień do rakiet, tysiące artykułów odzieżowych, akcesoriów itp. Dlatego konieczne było wyróżnienie się w inny sposób.

Od początku skupiliśmy się na doświadczeniu klienta, próbując odtworzyć to samo doświadczenie online, co w klubie. I myślę, że to właśnie podobało się graczom z całej Francji. Przełożyło się to od pierwszej godziny na spersonalizowane zdalne doradztwo oparte na potrzebach gracza, szybką realizację zamówień i sprawną obsługę posprzedażową, szczególnie w języku francuskim. 

I myślę, że wszystkie te czynniki pozwoliły nam stopniowo rozwijać i poszerzać nasz katalog, aby osiągnąć wielkość oferty, której nie mają już czego pozazdrościć największym światowym graczom.

„Komparator”

Dla tych, którzy nie znają tego narzędzia, przedstawię je Wam w kilku słowach. Stworzyliśmy i opracowaliśmy komparator rakiet, który pozwala graczom porównać kilka rakiet na pierwszy rzut oka: EL COMPARATOR! 

W tym celu oceniliśmy wszystkie nasze rakiety w skali od 1 do 100 według 6 głównych kryteriów:

  • moc
  • Kontrola
  • Komfort
  • Spin
  • Tolerancja
  • manewrowość 

Każda rakieta ma zatem sześć notatek, które są wyświetlane w formie diagramu radarowego. A dzięki wyszukiwarce znajdującej się tuż nad schematem możesz wybrać dowolną rakietę i porównać ją z tą, którą masz przed sobą. 

Pomysł jest teraz taki, aby go ulepszyć, aby był jeszcze bardziej intuicyjny i ergonomiczny, ale jedno jest pewne: cieszy naszych graczy, którzy z niego korzystają!

Narzędzie to zaspokaja realną potrzebę gracza wahającego się pomiędzy kilkoma rakietami. Ale dla tych, którzy zaczynają padel i który trafia do sklepu internetowego z setkami referencji dotyczących rakiet, zawsze jest mu dość trudno dokonać wstępnego wyboru rakiety, aby mógł wybrać pomiędzy kilkoma rakietami. Dlatego zastanawiamy się nad sposobem rozwiązania tego problemu. Mam nadzieję, że już niedługo będę mógł z Tobą o tym porozmawiać!

Silna obecność w sieciach społecznościowych

Kilka miesięcy temu uruchomiłem swój kanał na YouTube, konto na Instagramie, a nawet konto TikTok! 

Ideą jest dzielenie się przygodą Esprit tak często, jak to możliwe Padel Kupuj z pasjonatami padel. Dlatego też znajdujemy filmy w formacie vloga, takie jak nasz film „Czarny piątek”, w którym zabraliśmy ze sobą aparat podczas naszego najważniejszego dnia w roku, aby pokazać wszystkim, jak przebiega aktywność w „Spirit Padel Sklep. Dzięki temu klienci mogą zaangażować się w codzienne życie zespołu, odkrywając twarze osób, z którymi mogli mieć kontakt e-mailowy, SMS-owy lub telefoniczny. 

Ale znajdziemy głównie filmy z poradami na różne tematy. padel takie jak sprzęt, taktyka, technika itp. 

W szczególności uruchomiłem sieci społecznościowe, ponieważ stwierdziłem, że brakuje w nich treści edukacyjnych padel We Francji. Dlatego zdecydowałem się zrobić to sam, aby dzielić się maksymalną wartością. Moim zdaniem to dobry sposób na oddanie po trochu wszystkiego, co dana osoba posiada padel przez ostatnie sześć lat, a także ciekawy sposób komunikacji wokół Esprit Padel Sklep.

Z osobistego punktu widzenia była to dla mnie prawdziwa zmiana i duże wyzwanie! Jestem introwertykiem i przemawianie przed kamerą nie było łatwe, szczególnie gdy musieliśmy kręcić sceny w klubie przed zawodnikami lub nawet moimi współpracownikami (śmiech).

Ale hej, zawsze miło jest uczyć się nowych rzeczy, to dla mnie trochę jak nowy projekt sam w sobie! 

A poza tym jestem całkiem nieźle wspierany w tej nowej przygodzie, Paul, z którym pracuję nad tym projektem wideo, bardzo mi pomaga na co dzień. 

Sklepy fizyczne zawsze będą miały swoje miejsce

Zakupy online stały się w ostatnich latach coraz bardziej powszechne, coraz więcej konsumentów przyzwyczaiło się do dokonywania zakupów w Internecie, przede wszystkim ja. Na przykład nie chodzę już do supermarketu, zamawiam online, a potem odbieram artykuły spożywcze w samochodzie. 

Kupowanie online jest na ogół wygodniejsze i oszczędza nam czas, szczególnie w świecie, w którym wszystko toczy się szybciej. Gracze tacy jak Amazon popchnęli rynek w stronę coraz szybszej obsługi i logistyki, ułatwiając zakupy online. 

Ale nadal uważam, że sklepy stacjonarne zawsze będą miały swoje miejsce. Tak naprawdę niektórzy ludzie zawsze będą chcieli pójść do sklepu, aby móc zobaczyć, dotknąć produktów, a następnie wyjść z nimi. Tak jest i nie sądzę, żeby to się zmieniło. Każdy znajdzie coś dla siebie i to jest świetne! 

Co do padel, widzimy, że w regionie rozwija się kilka sklepów i miło to widzieć, ponieważ uważam, że są nam one potrzebne do wspierania rozwoju branży padel we Francji. 

Sklep stacjonarny vs sklep internetowy

Na razie mam szczęście znać oba, bo przed założeniem Esprit Padel Sklep, pracowałem w Esprit Padel gdzie znajduje się mały sklep stacjonarny. 

Bez wątpienia dużą zaletą punktu sprzedaży zajmującego się fizyką jest możliwość zaprezentowania sprzętu, umożliwienia graczom dotknięcia, a nawet wypróbowania sprzętu przed jego sprzedażą. Z doświadczenia wynika, że ​​zawsze łatwiej jest sprzedać rakietę po jej przetestowaniu, niż zdalnie. 

Przewagą sklepu internetowego nad sklepem stacjonarnym jest jego katalog. Rzeczywiście, oferujemy szeroki wybór sprzętu, jakiego w sklepie stacjonarnym nigdy nie będzie można mieć. Dziś mamy na naszej stronie około 6000 referencji produktów, a zmieszczenie ich wszystkich zajęłoby sklep o powierzchni 1000 m2, a nawet więcej (śmiech)!

Tam też ceny są często korzystniejsze, co nie jest bez znaczenia, zwłaszcza gdy zna się cenę sprzętu. padel.

Zrób to krok po kroku

Esprit Padel Sklep radzi sobie dobrze, notując co roku trzycyfrowy wzrost. Udało nam się ugruntować swoją pozycję na rynku francuskim jako lider z udziałem w rynku szacowanym na około 25%. Oznacza to, że co czwarta rakieta jest kupowana w Esprit Padel Sklep. 

To rynek, na którym marże są dość niskie, dlatego jesteśmy zobowiązani produkować wolumeny, aby móc dalej rozwijać się w bardzo konkurencyjnym świecie. Rzeczywiście, wiele osób widzi rynek padel jak nowe Eldorado, w którym można szybko i łatwo zarobić dużo pieniędzy, ale tak nie jest, szczególnie jeśli masz długoterminowe cele. Wielu nowych graczy zaczyna od próby wyróżnienia się z tłumu bardzo agresywnymi cenami, ale nie jest to dobra strategia długoterminowa, jak niektórzy doświadczyli. Z naszej strony naszym celem jest być jak najbardziej atrakcyjnym dla konsumenta, co oznacza zapewnienie innej usługi, konkurencyjnej ceny i najwyższej jakości obsługi posprzedażnej, tak aby nasi klienci byli zachwyceni zakupami u nas. umysł-padel-sklep.pl ! 

Jeśli chodzi o nasze cele, patrzymy na to, co dzieje się w innych krajach Europy i oczywiście kiedy widzimy rozwój padel w niektórych krajach podsuwa nam pomysły i pragnienia ekspansji. Myślimy o tym, ale nie chcemy się spieszyć, dlatego na razie działamy krok po kroku. W każdym razie będziemy Cię informować na bieżąco w naszych sieciach społecznościowych i tutaj Padel Mag!

Xan jest fanem padel. Ale także rugby! A jego posty są równie mocne. Trener fizyczny kilku osób padelwyszukuje nietypowe posty lub zajmuje się aktualnymi tematami. Zawiera również wskazówki, jak rozwijać swoją sylwetkę padel. Najwyraźniej narzuca swój ofensywny styl jak na boisku padel !