Z okazji 5-lecia istnienia La Toupie Bleue dzieli się z Wami drugą częścią swojej nowej sekcji: „Zrób „par 5” podczas pobytu padel ! "

Ta miesięczna kolumna ma na celu dostarczenie 5 wskazówek/rekomendacji/udostępnień dotyczących tematu podróży padel i sama praktyka.

W pierwszej części podzieliliśmy się z Wami 5 dobrych praktyk… przed wyjazdem!

W tej drugiej części dzielimy się tutaj 5 wskazówkami na temat „lotu na podróż padel w Europie ".

Opóźniony, odwołany lub przepełniony lot… co robić?

La-toupie-bleue-overbooking

W zwykłych relacjach biznesowych to warunki umowy podpisanej między klientem a firmą regulują ich wzajemne zobowiązania. Sektor lotniczy wielokrotnie pokazywał w ostatnich latach palec z pandemią COVID-19 nie zawsze wywiązuje się z ciążących na nim obowiązków.

Ochrona użytkowników i ich praw ma fundamentalne znaczenie dla rządu francuskiego i bardziej ogólnie dla Komisji Europejskiej.

Podczas gdy wiele niewiarygodnych lub niekompletnych informacji jest rozpowszechnianych i staje się fałszywymi przekonaniami, ważne jest, aby oddzielić prawdę od fałszu na temat tego, czego moglibyśmy oczekiwać od linii lotniczej, która na przykład widzi opóźniony lot lub która odwołuje swój lot lub który dokonał overbookingu (zasada dwukrotnej sprzedaży jednego i tego samego „miejsca w kabinie”, czasami uniemożliwiająca skuteczną odprawę w dniu wylotu).

Ten dokument podsumowujący z lipca 2022 r., sporządzony przez Dyrekcję Generalną ds. Konkurencji, Konsumpcji i Zwalczania Nadużyć Finansowych (GGCCRF), pozwoli ci lepiej zobaczyć.

Droga krzyżowa do uzyskania odszkodowania… Istnieją wyspecjalizowane strony

Firmy dotknięte pandemią COVID-19 widziały, jak ich gotówka „topnieje jak śnieg na słońcu”, co mogło osłabić ich stabilność ekonomiczną.

Opóźnienia w zajmowaniu się sprawami odszkodowawczymi, fałszywe niezrozumienie żądań klientów, chęć utrudnienia spraw procesowych poprzez mnożenie próśb o dokumenty… tyle elementów może zniechęcić wielu z Was.

Niektóre firmy są rzeczywiście pozbawione skrupułów i (być może) nie pamiętają o Konwencji Montrealskiej, która ujednolica zasady międzynarodowego transportu lotniczego.

Adwokaci, a nawet doradcy ochrony prawnej, którą mielibyście, mogą umożliwić zgromadzenie akt przejęcia odpowiedzialności, odszkodowania, co, mamy nadzieję, zakończy się sukcesem.

Niektóre firmy wyspecjalizowały się w wypłacaniu odszkodowań pasażerom w wyniku sporu z linią lotniczą. By wymienić tylko dwie z wielu: firma holenderska VOL-RARDE.FR lub francuska firma wspierana przez FrenchTech: ZWROTMYBILET.ET

Silna pozycja sprzedaży tych dwóch firm polega na tym, że nie pobierają od Ciebie żadnych opłat, jeśli nie wygrają Twojej sprawy!

Wyświetlanie śladu węglowego staje się coraz bardziej sprzedawcą

Linie lotnicze chcą zyskać na przejrzystości jako dowód na to, że ekologiczne stawki w podróżach mogą ze sobą konkurować i nie przeciwstawiać się ekonomicznym argumentom agresywnych cen.

Dla podróżnych, którzy chcą mieć możliwość porównania emisji dwutlenku węgla podczas konkretnego lotu, firmy coraz częściej starają się informować o swoim śladzie węglowym.

Bez popadania w „greenwashing” każdy może przeżyć pobyt padel w odniesieniu do swoich wartości i przekonań na rzecz ochrony środowiska. Ze swojej strony La Toupie Bleue, od 1er stycznia 2022 r. podjął wyzwanie zaprzestania sprzedaży mechanicznych sportów lądowych z silnikami spalinowymi, np. oprócz pobytu padel takie jak.

Samolot tak, ale pociąg w tym wszystkim, realna alternatywa?

W ramach prawa klimatycznego 2021 Komisja Europejska podjęła w ostatnich miesiącach kwestię krótkoterminowych podróży lotniczych. Celem długoterminowym jest wyeliminowanie połączeń lotniczych dla lotów krajowych w przypadku alternatywy pociągiem trwającej krócej niż 2:30.

Nie trzeba być zbyt wizjonerskim, by sądzić, że połączenie lotnicze Lille/Bruksela w mniej lub bardziej bliskiej przyszłości może już nie być możliwe.

Rozwiązania proponowane przez spółki kolejowe mogłyby wówczas stanowić pewną alternatywę.
Często z powodu nieznajomości wszystkich zasad rezerwacji biletu kolejowego, czasem z powodu wcześniejszych złych doświadczeń (czasem odległych), odruch pociągu nie zawsze jest automatyczny.

Strona taka jak OMIO.FR (dawniej GOEURO) pozwala mieć nieco lepszą widoczność na połączeniach kolejowych, a nawet autobusowych.

Jak poruszać się po gąszczu stron internetowych, na których można kupić bilet lotniczy

Zakup biletu lotniczego przez Internet (w pociągach suchych) jest obecnie zwyczajem, jeśli nie prawie automatycznym. Jesteśmy teraz daleko od punktu kompleksowej obsługi firmy lotniczej, która wystawiła ci długi papierowy bilet starannie wsunięty do etui, lub od fizycznego biura podróży, które otworzyło przed tobą drzwi i sprzedało ci bilet na jeden samolot.

W Internecie wiele witryn podwaja swoją energię i pomysłowość, aby zachęcić Cię do kliknięcia, aby wejść do ich wszechświata, a następnie kupić cenny sezam.

Niemiłe niespodzianki mogą się też kumulować po zakupie biletu (nieprzewidziane dodatkowe koszty, nieznana modyfikacja warunków dostępu do bagażu podręcznego itp.) na tzw. porównywarkach.

Jeżeli zależy nam na zadowoleniu klienta ORAZ skutecznej pomocy w przypadku sporu z linią lotniczą, odesłalibyśmy Cię do takich stron jak np OPTIONWAY.COM którzy faktycznie są operatorami podróży, np La Toupie Bleue ale specjalizowała się w sprzedaży biletów lotniczych.

Przeglądając ich stronę internetową, która wygląda jak porównywarka cen lambda (ale nią nie jest), będziesz mieć pewność, że zostaniesz odpowiednio obsłużony przez operatora podróży. Oficjalni agenci podróży (zarejestrowani w ATOUT FRANCE) nie mają takich samych obowiązków ani nie prowadzą takiej samej działalności jak linie lotnicze. Wszystkie francuskie biura podróży mają nieograniczoną gwarancję finansową oprócz profesjonalnej umowy odpowiedzialności cywilnej dostosowanej do tego konkretnego sektora.

Więc gotowi, idź, startuj!!


Remi Collat

Założyciel agencji La Toupie Bleue oferuje tematy na staże i wakacje padel w Europie. Specjalista ds. pobytu padel nie waha się przekazać nam swojej opinii na te tematy.