W nowym filmie z Padel Stuff, Andoni Bardasco powraca nie po kolejną demonstrację techniczną, ale aby omówić kluczową, a jednak często źle rozumianą kwestię: miejsce wibory w grze padel. I niespodzianka, to nie jest pochwała! W rzeczywistości Andoni wyjaśnia nam, dlaczego zdecydował się faworyzować taca, posunięcie często niedoceniane.
Dlaczego nie wibracja?
„Po co szukać precyzji przy wiborze, skoro nie mam pojęcia, co chcę robić w terenie? „. Bezlitosna logika, która zdaniem Andoniego dotyczy wielu graczy amatorów, którzy niepotrzebnie komplikują im zadanie.
Dla Andoniego i jego partnera Paula (powrót!) cel był prosty: maksymalnie uprościć grę. Wibora, choć spektakularna, nie była właściwym narzędziem do osiągnięcia tego celu. Tam taca, z drugiej strony, okazało się cennym sojusznikiem, pozwalającym nam budować bardziej regularną i wydajną grę.
La bandeja, ten niedoceniany gest
Wbrew powszechnemu przekonaniu bandeja nie jest przestarzałym rozwiązaniem. „Wszyscy profesjonalni gracze doskonale wiedzą, jak zrobić bandeję” – podkreśla Andoni. Ten gest, dobrze opanowany, zapewnia kontrolę, precyzję i otwiera możliwości zwycięskich strzałów, gdzie źle umieszczona wibora grozi utratą punktu.
Andoni dzieli się swoim doświadczeniem: „Dzięki bandeji udało mi się zdobyć punkty kontroli, podczas gdy wcześniej traciłem trzy punkty, aby zyskać jeden dzięki mojej wiborze. »
Wibora, narzędzie dla zaawansowanych graczy
Nie oznacza to, że wibora jest bezużyteczna. Ale w przypadku Andoniego musi to być zarezerwowane dla graczy, którzy mają już zaawansowany poziom. Zbyt często gracze amatorzy przeceniają swoich przeciwników i wyobrażają sobie, że do zwycięstwa potrzebny jest spektakularny ruch. „Często samo ustawienie przeciwnika w niewygodnej pozycji wystarczy, aby spowodować faul” – wyjaśnia.
Aby zilustrować swój punkt widzenia, Andoni wspomina swoje mecze Belasteguina, były numer jeden na świecie. „Nawet przy doskonałej wiborze nie zdobyłem punktu. Kluczem był przemyślany plan gry, a nie pojedyncze strzały. »
Częste zawyżanie wartości we Francji
Andoni zwraca także uwagę na inny problem: przewartościowanie poziomu gry we Francji. „Wielu stażystów zajmuje miejsca 5–6, podczas gdy ich miejsce bardziej przypomina 3–4” – śmieje się. Różnica odzwierciedlająca brak zrozumienia prawdziwych wymagań padla na wysokim poziomie.
Wniosek: przede wszystkim prostota
Dla Andoniego Bardasco padel nie jest wyścigiem o idealną wiborę, ale cierpliwą konstrukcją przemyślanej gry. Bandeja, często pomijana, jest niezbędną bronią dla graczy, którzy chcą się rozwijać. A jeśli wibora ma swoje miejsce, należy z niej korzystać mądrze i tylko wtedy, gdy podstawy są solidne.
Rada dla wszystkich zawodników chcących „zabłysnąć” na boisku: Lepiej zbudować solidną bazę prostymi gestami, niż mnożyć błędy efektownymi, ale nieprecyzyjnymi strzałami. Więc vibora czy bandeja? Wybór należy do Ciebie… ale przemyśl go dokładnie!
Franck Binisti odkrył padla w Club des Pyramides w 2009 roku w regionie paryskim. Od tego czasu Padel stał się częścią jego życia. Często można go zobaczyć podczas tournee po Francji, gdzie relacjonuje najważniejsze francuskie wydarzenia związane z padelem.