W tej kolumnie omówimy kontuzje w naszym ulubionym sporcie. Nikomu tego nie życzymy, ale wiedząc, jakie obrażenia możemy odnieść, łatwiej będzie im zapobiegać i leczyć.

Z drugiej strony zgadzamy się, że Padel nie jest sportem kontaktowym, takim jak piłka nożna, koszykówka czy rugby.

Jakie urazy możemy odnieść?

Jorge Rodriguez jest trenerem fitness na World Padel Tour dla wielu profesjonalnych graczy. Na swoim blogu podsumowuje najczęstsze rodzaje obrażeń.

  1. przypadkowy: Wszystkie te kontuzje mają miejsce, gdy zawodnik uderza w element boiska (chodzenie po piłce, ściany, odbieranie piłki itp.). Tutaj najlepiej przygotowani fizycznie gracze będą w stanie poradzić sobie bez kontuzji lub z graczem, który często gra przeciwko komuś, kto nie gra często.
  1. Przeciążenie : To wtedy, gdy gramy zbyt często i przy zbyt dużej intensywności, a nasze ciało w końcu puszcza (stawy, mięśnie lub więzadła). Może się to zdarzyć głównie podczas długiej gry lub gdy gramy zbyt często przez tydzień i nie jesteśmy do tego przyzwyczajeni.

  1. Technika : Kiedy zaczynamy, niekoniecznie mamy odpowiednie gesty, a to może być szkodliwe dla naszego organizmu. Będziemy wtedy musieli wziąć lekcje, aby nauczyć się grać i zapobiegać naszemu ciału. Głównym przykładem jest „łokieć tenisisty”, który wyzwala się głównie wtedy, gdy wykonujemy zły gest przy uderzeniu piłką.
  1. Złe przygotowanie : Jest to przygotowanie przed meczem (rozgrzewką) i treningiem. Powinniśmy rozgrzać się co najmniej kilka minut przed grą, aby zapobiec drobnym obrażeniom, które mogą stać się kłopotliwe. Wszyscy znamy zawodnika, który wchodzi na boisko bez rozgrzewki i podczas pierwszego sprintu czuje napiwek z tyłu uda.
  1. Klimat : Stawką są tutaj warunki zewnętrzne: w rzeczywistości deszcz, zimno, ciepło lub wilgotność mogą być przyczyną obrażeń u graczy Padel. Na przykład ziemia jest mokra i ślizgamy się, a kostka się kręci.
  1. Odwodnienie lub niezdrowa dieta : Jeśli nasze ciało znajduje się w złej pozycji przed rozpoczęciem gry w Padel (na przykład na czczo lub bez picia). Skurcze pojawią się wkrótce, a wraz z nimi skurcze w pierwszym etapie.

Teraz, gdy wiemy, co może spowodować obrażenia Padel, zrób wszystko, aby jak najlepiej ich unikać, a będziesz mógł grać dalej przez długi czas. Rozciąganie pod koniec gry pozwala organizmowi lepiej się zregenerować i zapobiega bólom mięśni następnego dnia lub dwóch. Pomyśl o tym!

Alexis Dutour

Alexis Dutour jest pasjonatką wiosła. Dzięki swojemu szkoleniu w zakresie komunikacji i marketingu wykorzystuje swoje umiejętności w służbie padla, aby oferować nam artykuły, które są zawsze bardzo interesujące.