W tej kolumnie omówimy kontuzje w naszym ulubionym sporcie. Nikomu tego nie życzymy, ale wiedząc, jakie obrażenia możemy odnieść, łatwiej będzie im zapobiegać i leczyć.

Z drugiej strony zgadzamy się, że Padel nie jest sportem kontaktowym, takim jak piłka nożna, koszykówka czy rugby.

Jakie obrażenia możemy ponieść?

Jorge Rodriguez jest trenerem fitness na World Padel Tour dla wielu profesjonalnych graczy. Na swoim blogu podsumowuje najczęstsze rodzaje obrażeń.

  1. przypadkowy: Wszystkie te kontuzje mają miejsce, gdy zawodnik uderza w element boiska (chodzenie po piłce, ściany, odbieranie piłki itp.). Tutaj najlepiej przygotowani fizycznie gracze będą w stanie poradzić sobie bez kontuzji lub z graczem, który często gra przeciwko komuś, kto nie gra często.
  1. Przeciążenie : To wtedy, gdy gramy zbyt często i przy zbyt dużej intensywności, a nasze ciało w końcu puszcza (stawy, mięśnie lub więzadła). Może się to zdarzyć głównie podczas długiej gry lub gdy gramy zbyt często przez tydzień i nie jesteśmy do tego przyzwyczajeni.

  1. Technika Kiedy zaczynamy, niekoniecznie podejmujemy właściwe działania i może to być szkodliwe dla naszego organizmu. Zajmie to następnie zajęcia, aby nauczyć się grać i zapobiegać naszemu ciału. Głównym przykładem jest „łokieć tenisowy”, który jest uruchamiany głównie wtedy, gdy mamy zły ruch, aby uderzyć piłką.
  1. Złe przygotowanie : Jest to przygotowanie przed meczem (rozgrzewką) i treningiem. Powinniśmy rozgrzać się co najmniej kilka minut przed grą, aby zapobiec drobnym obrażeniom, które mogą stać się kłopotliwe. Wszyscy znamy zawodnika, który wchodzi na boisko bez rozgrzewki i podczas pierwszego sprintu czuje napiwek z tyłu uda.
  1. Klimat : Stawką są tutaj warunki zewnętrzne: w rzeczywistości deszcz, zimno, ciepło lub wilgotność mogą być przyczyną obrażeń u graczy Padel. Na przykład ziemia jest mokra i ślizgamy się, a kostka się kręci.
  1. Odwodnienie lub niezdrowa dieta : Jeśli nasze ciało znajduje się w złej pozycji przed rozpoczęciem gry w Padel (na przykład na czczo lub bez picia). Skurcze pojawią się wkrótce, a wraz z nimi skurcze w pierwszym etapie.

Teraz, gdy wiemy, co może powodować obrażenia Padela, zrób wszystko, aby uniknąć ich w jak największym stopniu i możesz kontynuować grę przez długi czas. Rozciągnięcia pod koniec gry pozwalają ciału lepiej się zregenerować i zapobiegają bólom następnego dnia lub dwóch dni później. Pomyśl o tym!

Alexis Dutour

Alexis Dutour jest pasjonatką wiosła. Dzięki swojemu szkoleniu w zakresie komunikacji i marketingu wykorzystuje swoje umiejętności w służbie padla, aby oferować nam artykuły, które są zawsze bardzo interesujące.