Kontynuujemy nasz przegląd suplementy diety z Stéphane Penso. W tym tygodniu jedna z najsłynniejszych witamin dla ogółu społeczeństwa, która zasadniczo nadaje ton i energię: witamina C !

Witamina C jest prawdopodobnie najbardziej znaną witaminą, zarówno u osób prowadzących siedzący tryb życia, jak i u sportowców. Służy do ochrony organizmu przed infekcjami, do walki ze zmęczeniem, wspomaga wchłanianie żelaza. Dlaczego więc sportowiec ma większe niż przeciętne zapotrzebowanie na witaminę C?

Odpowiedź brzmi, ponieważ witamina C jest źle przechowywana. Jest wydalany z moczem, ale także przez pot. Sportowiec, przy codziennej aktywności fizycznej, bardzo szybko więc wyczerpuje swoje zapasy witamina C. Jeśli go zabraknie, szybciej się zmęczysz, będziesz bardziej podatny na zalegające w pobliżu zarazki i bakterie, a także będziesz bardziej narażony na zranienie ...

Witamina C co to jest?

Witamina C, czyli kwas L-askorbinowy, jest jedną z tak zwanych witamin rozpuszczalnych w wodzie, czyli witamin rozpuszczalnych w wodzie, np. witamin z grupy B. Jej działanie biochemiczne jest wielorakie, a aktywność fizjologiczna bardzo intensywna. Dla sportowców witamina C, prawdziwa witamina wzmacniająca napięcie mięśni, odporność na zmęczenie i regenerację po wysiłku, jest podstawową witaminą obok witamin z grupy B.

Witamina C uczestniczy w obronie organizmu, odgrywa rolę w walce z wolnymi rodnikami (nieuniknione szkodliwe substancje w naszym organizmie), z infekcjami. Ma działanie detoksykujące, przeciwkrwotoczne, a przede wszystkim daje ogólny ton o najwyższym zainteresowaniu sportowca.

W szczególności witamina C działa zapobiegawczo na spadek odporności, który może wynikać z intensywnych i długotrwałych ćwiczeń. Uprawianie intensywnej aktywności fizycznej u sportowca prowadzi do osłabienia naturalnych mechanizmów obronnych w kolejnych godzinach, a nawet tygodniach po wysiłku, czyniąc go bardziej podatnym na infekcje.

Witamina C uczestniczy w przyswajaniu żelaza oraz w syntezie hormonów, czerwonych krwinek i tkanek komórkowych.

Wreszcie witamina C jest przydatna w fazie regeneracji, ponieważ skraca czas gojenia.

Suplementacja witaminą C może pomóc w ograniczeniu uszkodzeń mięśni i bólu po intensywnych ćwiczeniach.

Zainteresowanie witaminą C w sporcie

Wbrew temu, co często słyszymy, witamina C nie przeszkadza w zasypianiu. Dlatego nie ma sensu zwiększać porcji witaminy C rano, jeśli celem jest zwiększenie wydajności podczas wieczornych treningów. Z drugiej strony uprawianie sportu w sposób intensywny zwiększa zapotrzebowanie organizmu na witaminę C. Każdy poważny sportowiec powinien zatem zadbać o znaczny wkład tej witaminy poprzez spożywanie wystarczającej ilości owoców i warzyw, nawet w stosowanie suplementów diety.

W okresach intensywnej rywalizacji stres oksydacyjny powoduje uszkodzenia mięśni i ból, co może okazać się przeszkodą w osiąganiu dobrych wyników. Witamina C posiadająca właściwości antyoksydacyjne, suplementacja może zainteresować w tygodniach poprzedzających start zawodów. Suplement przywróci dobry stan fizjologiczny, który pozwoli sportowcowi w pełni wyrazić swoje możliwości.

Inną zaletą witaminy C jest utrzymanie układu odpornościowego na dobrym poziomie. Uprawianie sportu może mieć wpływ na układ odpornościowy i zwiększać podatność sportowca na niektóre choroby, gdy organizm regeneruje się po wysiłku. Stosowanie wystarczającej ilości witaminy C pozwoli organizmowi szybciej przywrócić mechanizmy obronne.

Zainteresowanie witaminą C u sportowców

Wbrew powszechnemu przekonaniu, witamina C nie ma właściwości pobudzających ani stymulujących. Bierze natomiast udział w redukcji stresu oksydacyjnego, usprawnia produkcję tlenku azotu oraz usprawnia syntezę karnityny.
Mianowicie, witamina C nie jest wytwarzana przez nasz organizm i nie jest tam magazynowana. Dlatego ważne jest, aby spożywać go codziennie.

Potrzeby sportowców są większe

Regularne i intensywne uprawianie sportu zwiększa zapotrzebowanie organizmu na witaminę C. Każdy sportowiec musi codziennie przyswajać wystarczającą ilość witaminy C poprzez dietę bogatą w owoce i warzywa, w razie potrzeby suplementy diety. Według najnowszych badań nad witaminą C, potrzeby sportowców są niedoceniane i zaleca się spożycie od 500 mg do 3 g dziennie w celu zmniejszenia stresu oksydacyjnego i poprawy poprawa. FYI, wiedz, że diety niskowęglowodanowe wymagają zwiększenia spożycia witaminy C.

Stres oksydacyjny generuje uszkodzenia mięśni i ból, co ma negatywny wpływ na wydajność. Witamina C o właściwościach antyoksydacyjnych, suplementacja jest interesująca w celu optymalizacji regeneracji.

Do spalania tłuszczu

Tłuszcz jest źródłem energii, na którym organizm może polegać w razie potrzeby, częściowo ze względu na: l-karnityna. Witamina C optymalizuje skuteczność karnityny, której poprawia syntezę.

Witamina C i tlenek azotu

Tlenek azotulub NO to gaz wytwarzany w naszych naczyniach krwionośnych. Stosowany jest w szczególności do regulacji ciśnienia krwi. Na boisku sportowym NO jest interesujący, ponieważ poprawia dotlenienie mięśni, dystrybucję składników odżywczych przy jednoczesnym ograniczeniu gromadzenia się kwasu mlekowego, tym samym usprawniając regenerację mięśni. Witamina C poprawia biodostępność tlenku azotu, dlatego często występuje w formułach wzmacniacze treningu.

Aby zredukować kortyzol

Wysoki poziom witaminy C zmniejsza wydzielanie kortyzol, hormon uwalniany w organizmie podczas stresujących faz. Kortyzol proporcjonalnie obniża poziom testosteron i w ten sposób pogrąża ciało w stanie katabolizm. Mięśnie są następnie wykorzystywane jako źródło energii. Zażywaj witaminę C, aby chronić swoją masę mięśniową!

krótko mówiąc

  • Witamina C stymuluje układ odpornościowy
  • Jest rozpuszczalny w wodzie. Nie przechowuje się w organizmie
  • Zalecane jest dzienne spożycie
  • Witamina C jest pozyskiwana z żywności i suplementów diety
  • Jest przeciwutleniaczem
  • Zmniejsza stany zapalne
  • Obniża ciśnienie krwi
  • Zmniejsza ryzyko chorób serca
  • Zmniejsza intensywność i przestrzeń ataków dny moczanowej
  • Poprawia wchłanianie żelaza
  • Zmniejsza ryzyko demencji

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowanie bardzo popularne wśród klubów i graczy padel. Publicysta i doradca, pomaga ci lepiej grać dzięki swoim licznym samouczkom padel.