W tym tygodniu chodzi o słońce i witamina D, ważne dla prawidłowego funkcjonowania mięśnie i szkielet. Stéphane Penso oferuje ci trochę więcej informacji, bo lepsza wydajność !

Niedobór witaminy D prowadzi do uszkodzenia układu mięśniowo-szkieletowego, co może prowadzić do wysokiego ryzyka urazów, takich jak złamania stresowe i uszkodzenia mięśni. Niedobór ten może również wpływać na parametry kluczowe dla sportowca, takie jak jakość treningu, a także częstotliwość i czas trwania regeneracji po kontuzjach lub chorobach, a tym samym wpływać na wyniki.

Niedobór witaminy D może powodować pewne problemy zdrowotne, ponieważ witamina D odgrywa bardzo ważną rolę w zdrowiu kości, funkcjonowaniu układu odpornościowego i sprawności fizycznej.

Witamina D przez długi czas była powiązana z osłabieniem mięśni. Zostało to przebadane i obecnie mamy dowody z wielu różnych źródeł, które wiążą niedobór witaminy D z nieoptymalnym funkcjonowaniem mięśni.

Ryzyko urazu z powodu niedoboru witaminy D

Osteomalacja to zespół charakteryzujący się zmiękczeniem kości z powodu utraty soli wapnia. Ten niedobór jest związany z zaburzeniami metabolizmu kości. Jednak, oprócz wpływu na kości, niedobór witaminy D jest również powiązany z miopatią, objawiającą się osłabieniem mięśni i bólem, głównie kończyn dolnych, co prowadzi do zwiększonego ryzyka upadków, a tym samym złamań.

Witamina D w celu poprawy wyników sportowych

Niektóre badania wykazały poprawę siły mięśni, gdy sportowiec otrzymuje suplementację witaminą D lub gdy jej organizm jest pod dostatkiem. Zapobieganie urazom, w tym przypadku mięśniowo-szkieletowym i kostnym, poprawia wydajność. W rzeczywistości uszkodzone ciało nie może być normalnie trenowane i korzystać z optymalnej wydajności.

Witamina D i ekspozycja na słońce

W większości diet ilość przyjmowanej witaminy D jest niewystarczająca. W przypadku słońca na ekspozycję wpływa kilka czynników, w tym szerokość geograficzna, pora roku, pora dnia, zawartość melaniny, stosowanie filtrów przeciwsłonecznych, wiek i rozmiar odzieży zakrywającej ciało. Witamina D jest wytwarzana w większym stopniu przez ekspozycję na słońce niż przez żywność. Jednak w niektórych badaniach zaobserwowano, że pomimo silnej ekspozycji na słońce, zwłaszcza w najbardziej narażonych krajach, występował niedobór witaminy D. Należy zatem pamiętać, że przebywanie na słońcu nie zawsze gwarantuje optymalny poziom witaminy RE.

Augustin Tapia bierze piłkę w powietrze

Witamina D w celu zwiększenia masy mięśniowej

Niedobór witaminy D może również wpływać na syntezę białek w mięśniach. Można zatem zaobserwować, że działanie witaminy D na tkankę mięśniową polega na poprawie anabolizmu białek mięśniowych, zwiększeniu masy mięśniowej oraz zmniejszeniu tempa rozpadu białek mięśniowych.

Witamina D zwiększa rozmiar i ilość włókna mięśniowe (szybki skurcz).

Właściwości i zalety witaminy D

Zapraszamy do lektury to.

Zebraliśmy ciekawe dane: nasze wyniki sportowe są lepsze latem. Związek między szczytową wydajnością fizyczną a sezonem letnim jest dość znaczący, nawet gdy kondycja fizyczna jest stała. Podczas letnich mistrzostw pobito kilka rekordów, a kilku sportowców osiąga szczyt w sezonie letnim.

Fakt ten nie jest poparty znaczącymi dowodami naukowymi, ale może wyjaśnić znaczenie posiadania dobrego poziomu witaminy D dla poprawy wyników sportowych. Z drugiej strony, niektóre badania wykazały spadek wyników sportowych, gdy poziom witaminy D zaczyna spadać (wczesną jesienią). Ponadto spójna i nowsza literatura wskazuje, że wydajność fizyczna i sportowa ma charakter sezonowy: osiąga szczyt, gdy poziom witaminy D jest wysoki, spada wraz ze spadkiem poziomu.

Zapotrzebowanie sportowców na witaminę D

Ćwiczenia drastycznie zwiększają zapotrzebowanie sportowców na witaminę D, ponieważ mięśnie, serce i tkanka naczyniowa zawierają kluczowe receptory witaminy D. Obecnie badania pokazują, że ponad 50% sportowców ma niedobór witaminy D. Chociaż bezpośrednia przyczyna jest niejasna, jest bardzo prawdopodobna że jest to spowodowane kombinacją czynników, takich jak procesy zapalne, uszkodzenie mięśni, zwiększone wymagania dotyczące syntezy białek, zwiększona aktywność immunologiczna, brak ekspozycji na słońce itp.

pułap tlenowy

Prawdopodobnie spędzasz dużo czasu planując i periodyzując swoje treningi, aby zmaksymalizować swoje wysiłki, ale czy wiesz, że brak witaminy D może zagrozić Twojemu maksymalnemu poborowi tlenu lub VO2 max (klasyczny marker do oceny wydolności tlenowej)? Nowe badania nad profesjonalnymi hokeistami i piłkarzami wykazały silną korelację między niskim poziomem witaminy D a VO2 max.

Produkcja energii

Tkanki mięśniowe mają wiele receptorów dla witaminy D i wydają się odgrywać kluczową rolę we wspieraniu produkcji energii. Dla sportowców zwiększona moc wyjściowa przekłada się na poprawę wydajności na boisku.

Poziom testosteronu

Niska stawka testosteron jest częstym objawem u sportowców przetrenowanych. Niestety zbyt wiele osób szuka szybkiego rozwiązania, zamiast naprawdę rozwiązać problem i zadawać pytanie: dlaczego poziom testosteronu jest niski?

Witamina D jest prekursorem produkcji testosteronu i może zwiększać skuteczność jego wiązania z receptorami. Niski poziom testosteronu wiąże się ze zwiększonym rozpadem białek, zmniejszoną siłą i zwiększoną zawartością tkanki tłuszczowej.

Nastrój

Intensywny trening obciąża mięśnie i stawy, ale ma też wpływ na umysł. Jeśli jesteś regularnym sportowcem lub sportowcem, regularnie przekraczasz granice. Dlatego ważne jest, aby utrzymać pozytywny nastrój, aby pozostać tak stałym, jak to możliwe przez długi czas. Niski poziom witaminy D jest konsekwentnie związany z depresją i złym nastrojem. Spadek funkcji poznawczych wpływa również na umiejętności podejmowania decyzji, które są kluczowe w ogniu rywalizacji.

wnioski

  • Witamina D może poprawić wyniki sportowe sportowców cierpiących na niedobór witaminy D, zapobiegając utracie masy mięśniowej i kostnej, a także poprawiając siłę i moc mięśni oraz zmniejszając ryzyko upadków i złamań spowodowanych stresem.
  • Na wyniki sportowe może mieć wpływ wiele czynników, takich jak czynniki genetyczne i środowiskowe.
  • W ostatnich latach wskazano na witaminę D jako czynnik ograniczający wydajność, gdy występuje niedobór, a także jako środek pobudzający wyniki sportowe, gdy występuje w obfitości.

Fan padel, Stéphane został oficjalnym testerem planety padel w Europie. Wszystko przechodzi przez jego fachowe ręce. Dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu w świecie wędrówek w rakietach śnieżnych jest w stanie zeskanować Twój sprzęt od stóp do głów!