Drugi krok naszego przeglądu suplementy diety. Stéphane Penso odnosi się do jednego z ważnych suplementów u sportowca dla jego powrotu do zdrowia: magnez.

Sport to kwestia społeczna ze względu na liczbę uczestników i odzwierciedlane w nim interesy: ekonomiczne, medialne czy zdrowotne. Przyjaciele uprawiający sport na wysokim poziomie lub okazjonalnie, twoje potrzeby żywieniowe i mikroodżywcze różnią się w ciągu twojego życia i muszą zostać dostosowane (sport, intensywność, środowisko, dieta…).

Niemniej jednak, oto kilka kluczowych kluczy do zrozumienia dobrego wyzdrowienia z magnezem. Celem tego artykułu nie jest ponowne wymienienie wszystkich korzyści wynikających ze spożycia magnezu przez sportowca, ale raczej wyjaśnienie, jak sprawić, by organizm czerpał z tego korzyści.

Suplementy diety niezbędne dla sportowców

Wielu opiekunów zgadza się, że przy zbilansowanej diecie 3000 kalorii dziennie sportowiec niekoniecznie korzysta ze wszystkich niezbędnych składników witamin, minerałów, kwasów tłuszczowych i innych, aby zrekompensować swoje potrzeby znacznie zwiększone przez trening, intensywny sport.

Sport i kwasica

Suplementacja dostosowanymi składkami sprzyja lepszej regeneracji, aw szczególności umożliwia poprawę wyników sportowca. Kwasica wytwarzana przez mięśnie narażone na długotrwały wysiłek prowadzi do nagromadzenia się w organizmie odpadów azotowych, co będzie utrudniać dobre wyniki. Wszyscy sportowcy znają wpływ kwasu mlekowego na ich wydolność i regenerację: skurcze, zmęczenie itp.

Martin Di Nenno skurczy Menorca Master Final WPT

Wpływ amonu> wpływ kwasu mlekowego

To zatykanie mięśni kwasem mlekowym nie może samo w sobie odpowiadać za zmęczenie i kontuzje sportowe. Kwas mlekowy zmniejsza się i bardzo szybko znika. Z drugiej strony amoniak wytwarzany podczas wysiłku pozostaje w organizmie znacznie dłużej. Ta cząsteczka jest bardzo toksyczna dla naszego organizmu i komórek nerwowych. Dlatego ważne jest, aby organizm go ewakuował.

Fizjologicznie będzie wykorzystywał mocznik i glutaminę, ale ten recykling jest ograniczony. Z tego powodu wkład Magnez będzie musiał być powiązany z innymi kombinacjami (które zobaczymy później), aby aktywować to „czyszczenie komórek” i umożliwić szybki powrót do zdrowia.

Rzeczywiście, nasze rezerwy energii zmniejszają się bardzo szybko podczas intensywnego wysiłku. Pożywienie odgrywa bardzo ważną rolę u sportowca, ponieważ jeśli jest wysokobiałkowe, spowoduje wzrost poziomu amonu.

Zaangażowany w aktywność enzymatyczną i bardzo dużą liczbę podstawowych funkcji komórkowych, magnez jest jedną z głównych soli mineralnych naszego organizmu. Nużące byłoby wymienienie wszystkich funkcji i interakcji spowodowanych jego obecnością, jej niedoborem lub nadmiarem. Skoncentrujemy się zatem na efektach, które interesują sportowca.

Przede wszystkim działa magnez środek zwiotczający mięśniedlatego zaleca się przyjmowanie go raczej wieczorem, aby uniknąć uczucia odprężenia i zasypiania, co jest efektem rozluźnienia mięśni. Dla sportowca zainteresowanie będzie polegało na uniknięciu skurczów i umożliwieniu treningowi pójścia dalej. Rzeczywiście, zdolność mięśnia do powrotu do stanu odprężenia, odprężenia, pozwala na lepszą regenerację po każdym powtórzeniu. Ćwiczenia odnoszą większe korzyści dla mięśni, które można następnie wykonywać z większą intensywnością, większym obciążeniem lub przez dłuższy czas.

Jednocześnie magnez odgrywa kluczową rolę w przekształcaniu spożycia węglowodanów w zapas glikogenu, który jest głównym paliwem dla mięśni podczas wysiłku. Sportowcy są bardziej podatni na niedobory niż osoby prowadzące siedzący tryb życia, ponieważ pocenie się i adrenalina wytwarzana podczas wysiłku przyspieszają utratę magnezu. Ten magnez jest zatem niezbędny do uwalniania i zarządzania energią, kreatyną i glikolizą.

Po prostu zachowajmy to, co najważniejsze

Wśród bardziej ogólnych efektów magnezu można powiedzieć, że bierze on udział w metabolizmie glukozy, wrażliwości na insulinę i, nawiasem mówiąc, na poziomie glukozy we krwi. Istotne działanie magnezu trwa również poza recyklingiem ATP wraz z glikolizą i syntezą energii w mitochondriach. Innymi słowy, bez magnezu nasze mięśnie i serce nie byłyby w stanie syntetyzować energii.

Jest to fakt, o którym powinien pamiętać każdy sportowiec zawodowy lub amator.

A jeśli mówimy o enzymach, to musimy też pamiętać, że w pracy ponad 300 z nich jest zaangażowany magnez jako kofaktor. Magnez może odgrywać istotną rolę w przewodzeniu nerwów, pobudliwości mięśnia sercowego, przewodnictwie nerwowo-mięśniowym, skurczach mięśni, tonie naczynioruchowym, ciśnieniu krwi oraz metabolizmie glukozy i insuliny.

Z tego powodu odgrywa ważną rolę w zapobieganiu chorobom i ogólnym zdrowiu. Niski poziom magnezu jest powiązany z wieloma chorobami przewlekłymi, w tym migrenami, chorobą Alzheimera, udarem, nadciśnieniem, chorobami układu krążenia i cukrzycą typu 2 (2).

Magnez może pomóc zmniejszyć zmęczenie, równowagę elektrolitową, utrzymać prawidłowe kości, prawidłową syntezę białek, prawidłowe funkcje psychologiczne, normalne funkcjonowanie układu nerwowego, prawidłowy metabolizm energetyczny i wspomaganie zdrowia, normalne funkcjonowanie mięśni.

Podsumowując, magnez jest równie dobry dla energii, dla serca, dla ciśnienia krwi, snu (i regeneracji powysiłkowej), jak dla promowania harmonijnego uwalniania hormonów. Promuje również długotrwały wzrost mięśni.

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowanie bardzo popularne wśród klubów i graczy padel. Publicysta i doradca, pomaga ci lepiej grać dzięki swoim licznym samouczkom padel.