Aktualności étape odżywianie zaproponowany przez Stéphane Penso, suplement diety która ma wpływ na zdrowie osób prowadzących siedzący tryb życia i która poprawia wydolność sportowców, m.in padel są częścią: Spirulina.

Spirulina to bardzo kompletna karma z wieloma korzyści zarówno dla zdrowia, jak i dla uprawiania sportu. Spożywa go regularnie wielu sportowców, zawodowców czy amatorów. Dlaczego ? Ponieważ korzyści ze spiruliny na wydajność i regenerację u sportowców są coraz bardziej dostrzegane.

tam Duża 5 interakcji między spiruliną a sportem, interakcji między jej zaletami a fizjologią sportu. Odkryjmy je razem.

Poprawia wydajność i regenerację

Spożywając spirulinę poprawisz swoją wydajność i regenerację po wysiłku, głównie dzięki 3 zjawiskom:

  • Optymalizacja różnych metabolizmów fizjologicznych
  • Zwiększenie VO2 max (maksymalna ilość tlenu zużywana przez mięśnie)
  • Odzyskiwanie mleczanów i zmniejszenie bólu mięśni

Co oznacza odzyskiwanie mleczanu u sportowców?

Jednoczesne wchłanianie pierwiastków śladowych, makroelementów i enzymów naturalnie zawartych w spirulinie przyczynia się do:

  • Mleczany buforowe, ponieważ są wytwarzane w najbardziej obciążonych mięśniach. Badania fizjologii sportu z Uniwersytetu w Memphis (marzec 2001) wykazały bardzo znaczące zmniejszenie bólu mięśni podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych dzięki obecności pochodnych fikocyjaniny zawartych w spirulinie.
  • Umożliwiają wczesną reabsorpcję wspomnianych mleczanów w wątrobie (cykl Krebsa) poprzez stymulację enzymu dehydrogenazy mleczanowej, przekształcając w ten sposób „odpady” (czynnik ograniczający wysiłek fizyczny) w „pokarm wysokoenergetyczny”, a tym samym odzyskiwane przez cząsteczkę kwasu mlekowego.

Te 3 zjawiska tłumaczy się głównie zawartością spiruliny w:

  • Dostępne szczególnie organiczne żelazo, bezpośrednio wchłanialne
  • Witaminy z grupy B (B1, B6, B9 i B12) niezbędne do przygotowania i regeneracji podczas ćwiczeń
  • Pierwiastki śladowe, selen, magnez, miedź, mangan itp...
  • Enzymy i koenzymy ułatwiające różne metabolizmy, w tym słynny SOD (Super Oxide trans Dismutase), silny przeciwutleniacz
  • Chlorofil, zielony pigment dobrze znany ze swoich efektów detoksykacyjnych i dotleniających
  • Fikocyjanina, niebieski pigment bardzo specyficzny dla spiruliny, silny środek przeciwzapalny, który działa jak EPO

Fikocyjanina?

Struktura molekularna fikocyjaniny (jednego z najbardziej niezwykłych pigmentów charakterystycznych dla spiruliny) ma strukturę prawie podobną do erytropoetyny (EPO), serca hemoglobiny ludzkiej krwi.

Pochodne EPO są często stosowane jako domieszki, z tym że z fikocyjaniną spiruliny jest to całkowicie naturalny proces fizjologiczny, który pozwala organizmowi na utrzymanie wystarczających rezerw tlenu w kulce. wysiłek.

Fikocyjanina jest również silnym naturalnym lekiem przeciwzapalnym, w tym silnym anty-cox2, czyli hamującym enzymy odpowiedzialne za odczuwanie bólu związanego ze stanem zapalnym.

Promuje przyrost masy beztłuszczowej lub „suszenie”

Spirulina pozwoli Ci szybko nabrać masy mięśniowej i „wyschnąć”. Będzie promować przyrost masy beztłuszczowej o 4 kluczowe elementy:

  • Jego wysoka zawartość białka jest najbogatszym w białko pokarmem na Ziemi.
  • Jego stężenie aminokwasów, w tym kwasów animowanych "Połączony"
  • Nie dostarcza tłuszczu ani cukru
  • Jego działanie hamujące apetyt, które zapobiega zachciankom i podjadaniu

Ważny wkład wysokiej jakości białek umożliwi produkcję i naprawę mięśni i ścięgien. Stężenie tzw. aminokwasów modny ou rozgałęziony korzystnie wpływa na budowę mięśni i utrzymanie beztłuszczowej masy ciała. Rzeczywiście, aminokwasy rozgałęzione (BCAA) jako pierwsze ulegają degradacji podczas wysiłku mięśniowego.

Redukcja braków

Uprawianie sportu stwarza u sportowców braki, które należy uzupełnić w szczególności zażywając spirulinę. Spirulina zapewnia:

  • Dzienna dawka pierwiastków śladowych, witamin, minerałów i enzymów
  • Żelazo, wapń, witaminy z grupy B i nie tylko
  • Niezbędna i często wystarczająca dawka dla większości składników odżywczych

Warto wiedzieć, że spirulina dostarcza w zasadzie wszystkich składników odżywczych niezbędnych dla zdrowia człowieka z wyjątkiem witaminy C, Omega-3 i jod. Aby wypełnić te luki, należy sięgnąć po zbilansowaną dietę, bogatą w świeże owoce i warzywa, oleje roślinne i/lub tłuste ryby. W przeciwnym razie nie wahaj się stosować suplementów diety.

Chroni przed urazami

Spirulina w wielu przypadkach chroni sportowców przed kontuzjami. Wyjaśnia to bardzo pełny wkład odżywczy, w tym przeciwutleniacze. Wyjaśniają to również 2 efekty spowodowane 2 bardzo cennymi składnikami spiruliny, które już widzieliśmy powyżej:

  • Działanie anty-Cox2, naturalne działanie przeciwzapalne fikocyjaniny
  • Leczniczy efekt SOD czyli „dysmutazy ponadtlenkowej”

Szybkie przyjmowanie energii

Spirulina jest wysoce przyswajalna. Wynika to z bardzo prostej formy jednokomórkowej mikroalgi. Jest to bardzo ciekawy atut dla sportowca, który może go spożywać przed, w trakcie i/lub po wysiłku. W każdej chwili przynosi:

  • Koktajl natychmiast dostępnych składników odżywczych
  • Przywrócenie równowagi jonowej (sód, potas, wapń itp.)

krótko mówiąc

W skrócie spirulina to supersuplement, który pomaga:

  • Utrzymuj / rozwijaj masę mięśniową i optymalizuj funkcję mięśni
  • Utrzymuj równowagę kwasowo-zasadową
  • Zapobiegaj skurczom
  • Weź udział w walce ze stresem oksydacyjnym
  • Popraw dotlenienie organizmu
  • Promuj lepszą regenerację po intensywnym lub długotrwałym wysiłku fizycznym
  • Popraw wydajność i zmniejsz negatywne skutki wynikające z dużego obciążenia organizmu

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowanie bardzo popularne wśród klubów i graczy padel. Publicysta i doradca, pomaga ci lepiej grać dzięki swoim licznym samouczkom padel.