Jeśli masz problemy z nadążaniem za meczami padla, szanse na poprawę VMA mogą pomóc. Ale przede wszystkim ważne jest, aby to przetestować.

VMA to maksymalna prędkość tlenowa, innymi słowy jest to prędkość, z jaką twoje ciało zużywa tyle tlenu, ile może, słynny VO2Max. Tak jak my ostatnio widziany w artykule Matthieu Lebourgeois , padel jest sport aerobowy z przerywanymi fazami o wysokiej intensywności.

Ponieważ w końcu dystans pokonywany przez gracza padla jest dość krótki (Średnio 2,1 km w badaniu Matthew, z pewnością trochę więcej dla profesjonalistów), nie trzeba trenować, aby biegać na duże odległości, takie jak maraton. Tak jednak jest niezbędne do dobrego VMA, aby móc jak najlepiej wyzdrowieć między intensywnymi fazami, a tym samym móc je lepiej połączyć.

Przed przystąpieniem do pracy z VMA konieczne jest wykonanie testu, aby sprawdzić, gdzie jesteś. Istnieje kilka testów, ale najprostszym do skonfigurowania jest semi-cooper, Wszystko, co musisz zrobić, to iść na tor lekkoatletyczny, rozgrzać się dobrze, a następnie pobiec 6 minut w najbardziej trwałym możliwym tempie. liczbę metrów, którą będziesz w stanie pokonać w ciągu tych 6 minut da ci VMA w km / h. Przykład: udało ci się obejść tor 4 razy, więc przebiegłeś 1600 metrów, twój VMA ma prędkość 16 km / h.

Ten test jest bardzo ciekawe do zrobienia na początku sezonu, ponieważ pozwoli ci to określić obszary pracy, (Przykład: biegacz długodystansowy, który gra w padla i ma już doskonałą VMA, będzie mógł bardziej skupić się na poprawie swojego wsparcia lub szybkości reakcji niż na pracy aerobowej). Ponadto możesz go użyć do mierz swoje postępy na koniec programu poprawy VMA. Powodzenia

Xan jest fanem padla. Ale także rugby! A jego posty są równie mocne. Trener fizyczny kilku graczy Padel, znajduje nietypowe posty lub zajmuje się bieżącymi tematami. Daje także kilka wskazówek, jak rozwinąć sylwetkę padla. Najwyraźniej narzuca swój ofensywny styl jak na boisku!