To jest plaga wśród graczy tenis, który jest również bardzo obecny wśród graczy padel. zapalenie ścięgna łokcia lub łokieć tenisisty utrzymuje Cię z dala od celu przez długi czas. Jak tego uniknąć?

Jest to ostry ból, który nie pozostawi Cię w spokoju dopiero po długim okresie odpoczynku. Nie mówimy o kilku dniach, ale bardzo często o kilku tygodniach, a nawet miesiącach. Zapalenie ścięgna łokcia jest bolesną zmianą, z którą musisz nauczyć się żyć, ponieważ znajduje się na części ciała, z której często korzystasz.

Łokieć tenisisty czy padla?

Jest to zapalenie ścięgna, które znajduje się na wysokości łokcia i uniemożliwia prawidłowe zaciśnięcie i zamknięcie dłoni. Za każdym razem, gdy złapiesz pala, poczujesz ból, a ból będzie bardziej intensywny, gdy uderzysz piłkę.

Jak ją leczyć?

Nie jest to do końca temat tego artykułu, ponieważ naszym celem jest uniknięcie tego. Połóż zimno na dotkniętym obszarze, w tym przypadku łokieć, masuj przedramię tyle razy, ile to możliwe, i odpocznij, ponieważ każda nowa próba spowoduje ponowne uruchomienie procesu.

Jak tego uniknąć?

Stąd chcieliśmy pochodzić. Wciąż o wiele lepiej jest być bezpiecznym niż przepraszać, prawda?

Pierwszą rzeczą do zrobienia, kiedy zaczynamy padel, jest dostosowanie naszego ciała. Jeśli przyjrzysz się uważnie, zobaczysz, że u profesjonalnych graczy przedramię po stronie ręki trzymającej rakietę jest przewymiarowane w stosunku do drugiej. Więc nawet jeśli zakochałeś się w padelu, nie graj 5 meczów w tygodniu od początku, ponieważ ryzykujesz spowodowanie tego bólu.

Następnie pomyśl o dbaniu o siebie. Wstaw na zimno i rozciągnij przedramiona, triceps, barki, regularnie masuj, nawet w pracy możesz poświęcić 1 minutę na rozluźnienie tej części ciała. Wreszcie, pij często wodę, ponieważ jest to jedyny płyn, który możesz spożywać bez ograniczeń, a to ci dobrze zrobi.

Twoja pala. Na rynku jest wiele rodzajów palat. Palas dla początkujących jest bardzo dobry podczas pierwszych kroków, ale wtedy konieczne będzie zwiększenie zasięgu w tym samym czasie, co poziom gry Palas może pomóc osobom cierpiącym na łokieć padla w uniknięciu kontuzji; poproś sprzedawcę o poradę. Należy pamiętać, że palety kontrolne i damskie mają tendencję do tłumienia wstrząsów i dlatego unikają wibracji w ramieniu.

Uchwyt. Nie myślimy o tym wystarczająco często, ale przyczyną numer jeden zapalenia ścięgien łokcia jest nieodpowiedni rozmiar rękawa. Wszyscy mamy różne rozmiary dłoni, a rękawy pala są (mniej więcej) takie same. Dlatego musisz bawić się uchwytami i nakładkami, aby powiększyć lub nie uchwyt i znaleźć idealny rozmiar: taki, który pozwoli Ci czuć się komfortowo, jednocześnie zmniejszając ryzyko zapalenia ścięgien.

Oto kilka zdjęć, które Cię oświecą.

Poprawny

Błędny

Julien Bondia

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowanie bardzo popularne wśród klubów i graczy padel. Publicysta i doradca, pomaga ci lepiej grać dzięki swoim licznym samouczkom padel.