Dobry rozwój padel opiera się na zasadzie „przekazu ustnego”. Rzeczywiście nie ma wystarczającej liczby solidnych mediów, aby rozpowszechniać tę praktykę w całym kraju. Problem tego rynku polega więc na rozwoju komunikacji zewnętrznej, to znaczy komunikacji, która nie opiera się głównie na tych bezpośrednich aktorach, ale na organizacji lub instytucji, która może mieć wpływ na opinię publiczną. .

Na przykład BFM TV, a także telewizja francuska wyprodukowały raport o przybyciu padel we Francji wyjaśniając naturę tego sportu. Jest to rzeczywiście sposób na dotarcie do większej liczby ludzi i przedstawienie tego sportu wszystkim Francuzom. To już dobry początek dla tego rynku, ale muszą mu towarzyszyć firmy, które muszą utrzymać tę praktykę przy życiu, aby przyciągnąć jak najwięcej graczy.

Od 2014 roku FFT powoli traktuje ten projekt poważnie, ponieważ istniała obawa, że padel przyjdź i wykorzen tenis, dość konserwatywną i tradycyjną praktykę sportową we Francji. Ale istnieje świadomość FFT od 2018, z myślą, że padel może być ważną dźwignią wzrostu, biorąc pod uwagę tendencję spadkową w licencjach tenisowych.

Jest za tym przede wszystkim aspekt polityczny, w którym padel może być komplementarnością tenisa, a nie praktyką, wręcz przeciwnie, rozbieżną, sprzyjając w ten sposób krzywej wzrostu licencjobiorców tenisa i padel, co jest korzystne dla prezydenta.

Widoczność tego rynku musi pochodzić głównie od firm. Rzeczywiście, nawet jeśli zawodnicy pasjonują się tym sportem i osiągają dobrą komunikację w różnych środowiskach, to nie wystarczy do ekspansji rynku. Wymaga to komplementarności ze strony firm. Widzieliśmy, że wiele firm odpowiada na zaproszenia do składania ofert wysyłane przez kluby w celu sponsorowania ich pól golfowych. padel.

Inni biorą udział w promocji padel organizując wydarzenia w miejscach, które mogą przyciągnąć najwięcej osób i zainteresować się tą nową praktyką (rozwój pola podczas Roland Garros 2018).

Tak więc ta komplementarność umożliwia zwiększenie wiarygodności tego sportu. Rzeczywiście, gdy osoba sportowa zobaczy lub nie pokaże produktu, będzie dalej zachęcana do poznania go. Z tego powodu firmy muszą kontynuować tę praktykę, prezentując ją na dużych imprezach sportowych, które z czasem będą korzystne dla dobrego pojawienia się tego rynku we Francji.

Podsumowując, FFT, a także powiązane firmy muszą wypełniać swoje role, aby rozwijać padel na poziomie krajowym, ponieważ jeśli działalność nie będzie wystarczająco trwała, ta praktyka sportowa stanie się „modą” dla wszystkich, a jej popularność zacznie się zmniejszać, co może mieć krytyczne znaczenie dla klubów. padel i ich rentowności.

Widzieliśmy, że ważna jest również rola konsumentów. Rzeczywiście, stworzono kilka elementów, aby wzmocnić ducha konkurencyjności tego rynku (FFT padel tour, turnieje P100, P250, P500, P1000), co przyciągnęło wielu producentów sprzętu sportowego. Firmy te sponsorują niektórych graczy, aby przekazać swoje marki, co wzmacnia wpływ tego sportu. Zawodnicy są więc bardzo ważnymi elementami i pozwalają firmom obstawiać dynamicznie rozwijający się sport.

Sponsoring jest bardzo ważnym elementem na rynku sportowym, pomaga w pokryciu kosztów rozwoju wydarzeń, komunikowaniu się na temat praktyki za pośrednictwem tych firm i wzmacnianiu wagi rynku w porównaniu do innych. bardziej zakorzenione sporty.

W ten sposób widzimy, że rynek padel ma wszystkie elementy, aby stać się bardzo wpływowym rynkiem we Francji i bardzo popularnym, jednak zajmie trochę czasu, zanim ta praktyka stanie się częścią francuskich nawyków sportowych.

Z tego powodu FFT jest centralnym elementem dobrego rozwoju tego rynku i zapobiega spowolnieniu jego wzrostu.

Tanguy Le Roux

Studentka przedsiębiorczości i innowacji Master 2 na IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT w Paryżu i pasjonatka sportu, zdecydowałam się poświęcić swoją pracę dyplomową na pojawienie się padel we Francji jako praktyka sportowa i społeczna oraz związany z tym rozwój rynku. Mieszkając 22 lata w Maroku i 5 lat we Francji, cieszę się, że mogę dzielić się swoimi umiejętnościami.