Gra w padla jest pojmowana na różne sposoby. Albo gram w wolnym czasie, nie martwiąc się o technikę lub wydajność, albo gram od czasu do czasu, aby uprawiać sport; są też buffy, które zawsze chcą więcej. Bez względu na to, jaki masz poziom, będziesz potrzebować nóg. Czy powinniśmy je pracować?

Nasze początki w Padel są często takie same. Chcemy poprawić nasze strzały, wiemy, jak wykonać salwę, poduszkę, uderzenie, wyciągnąć piłkę z boiska lub odzyskać uderzenie od naszych przeciwników z dejadą za siatką. Problem polega na tym, że najpierw myślimy o technice, ale nie myślimy od razu o nogach. Nogi wykonują dużo pracy:

  • Pozwalają zachować dobry rytm gry nawet w trzecim secie
  • Pomagają w obronie niskich piłek
  • Pozwalają na przyspieszenie piłek
  • Pozwalają na lepszą pozycję względem piłki
  • Pozwalają zwiększyć moc podczas wysokich piłek
  • Pozwalają zwiększyć refleks

U kobiet ta część ciała jest bardzo często wykonywana na siłowni, która tworzy specjalne sesje, takie jak praca pośladków lub ud. Panowie, wiedzcie, że jeśli chcecie spojrzeć na tylną część ciała tych kobiet, kobiety robią to samo. Oto kilka prostych ćwiczeń, które możesz wykonać w domu dla własnego padla, sylwetki lub w celu przyciągnięcia wzroku kobiet (lub mężczyzn).

Każdy blok powtórzył 5 razy, 30 sekund ćwiczeń, 15 sekund odpoczynku:

  • Pierwszy blok:

      • Nogi rozłożone poza szerokością ramion, stopy płaskie, plecy proste
      • Szczeliny wcześniej, naprzemiennie prawa noga, a następnie lewa. Zaczynając od pozycji stojącej, zrób krok do przodu, przybliżając kolano do ziemi, wstań, odwróć nogę
      • Most głową do nieba. Leżąc na tylnych nogach zgięte stopy płasko. Ręce rozciągnięte, spoczywające na podłodze, dłonie w kierunku ziemi. Jedź pośladkami, kurcząc pośladki, a następnie zrelaksuj się
  • Drugi blok:

      • Zgięcie-rozszerzenie. Zgięcie z rozłożonymi nogami, wyprost jak najwyżej
      • Klatka piersiowa. Jedź jednym kolanem do klatki piersiowej, a następnie drugim tak szybko, jak to możliwe
      • Gięcie i przedłużenie boczne. Ugnij nogi i rozsuń je na bok. Zrób to samo po drugiej stronie, aby wrócić do punktu początkowego
  • Trzeci blok:

      • Podziel przednią prawą stopę. Zrób krok do przodu w prawo, opuść kolano na ziemię, a następnie idź w górę, trzymając szczelinę
      • Tiping. Wejdź na palcach i biegnij w miejscu, stawiając małe, bardzo szybkie kroki.
      • Podziel przed lewą stopą. Zrób krok do przodu w prawo, opuść kolano na ziemię, a następnie idź w górę, trzymając szczelinę

Podczas sesji pamiętaj o nawodnieniu i regeneracji podczas 15 sekund między każdym ćwiczeniem. Rozciąganie jest bardzo dobre po treningu, ale rozciąganie przed treningiem przygotuje mięśnie.

Julien Bondia

Julien Bondia jest nauczycielką padla na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowania bardzo popularnego wśród klubów i graczy Padel. Felietonista i doradca, pomaga ci grać lepiej dzięki licznym samouczkom.