Czy chcesz połączyć trening siłowy i trening cardio z postępem padla? Zatem HIIT lub trening interwałowy o wysokiej intensywności jest z pewnością dla Ciebie. My mówił już o tej metodzie treningowej, przedstawimy Ci go bardziej szczegółowo.

Padel to sport, który wymaga dużego wysiłku fizycznego. Długie wymiany i mnogość wyścigów z przodu / z tyłu mogą wystawić twoje serce na próbę. Kiedy szwy trwają bardzo długo, są często les najmniej kosztownych fizycznie graczy, którzy ostatecznie popełniają błąd.

Dlatego ważne jest, aby mieć dobry trening cardio, jeśli chcesz grać w padla w zawodach. Aby pracować nad tym, wzmacniając się fizycznie, nie ma to jak HIIT. Ta metoda składa się z ćwiczenia łańcuchowe z ogólnie krótkim czasem odpoczynku, Wysoka intensywność pozwoli ci być bardziej odpornym i zyskać szczególną jasność na ziemi.

Oprócz łączenia pracy mięśniowej i kardio, HIIT ma dwie inne duże zalety: sesje są dość krótkie (zaledwie godzina, w tym rozgrzewka), różny, i możesz je robić w siłowniach, na boisku do padla, a nawet prawie wszędzie z odrobiną materiału i wyobraźni.

Jeśli grasz w padla w zawodach i chcesz się poprawić fizycznie, możesz wykonać do trzy sesje HIIT na tydzień, pozostawiając przynajmniej jeden dzień odpoczynku między dwiema sesjami. Klasyczny format HIIT to 40/20 (40 sekund wysiłku, 20 sekund odpoczynku) i możesz na przykład wykonać 4 sekwencje po 5 ćwiczeń, zajmując około dwóch minut odpoczynku między sekwencjami. Wszystko to jest oczywiście elastyczne w zależności od twoich celów.

Wybór ruchów, które można włączyć do HIIT, jest ogromny i zależy również od tego, nad czym chcesz popracować podczas danej sesji. Ćwiczenia takie jak przysiad we wszystkich postaciach, burpee, ruchy w podnoszeniu ciężarów, bieganie, wsparcie, skoki itp. nadaj się do tego bardzo dobrze. Cała istota zmieniaj je dobrze, abyś nigdy się nie nudził! Coraz więcej siłowni i osobistych trenerów oferuje sesje HIIT, więc nie wahaj się poprosić profesjonalistów o radę!

Xan jest fanem padla. Ale także rugby! A jego posty są równie mocne. Trener fizyczny kilku graczy Padel, znajduje nietypowe posty lub zajmuje się bieżącymi tematami. Daje także kilka wskazówek, jak rozwinąć sylwetkę padla. Najwyraźniej narzuca swój ofensywny styl jak na boisku!