ZASADY TOUCHTENNIS, nowego sportu zaproponowanego we Francji, a zwłaszcza w Soissons.

- Wymiary pola: 12 x 5 metrów dla pojedynczego i 12 x 6 metrów dla podwójnego.

- Wysokość siatki na słupkach musi wynosić od 80 cm do 91,5 cm. W przypadku turniejów minimalna wysokość siatki wynosi 91,5 cm.

- Rakiety śnieżne nie powinny być krótsze niż 20,8 cala i powinny mieć 21,5 cala lub mniej. 21-calowe rakiety śnieżne większości znanych marek stosują się do tej zasady. Maksymalny rozmiar głowy to 107 cali kwadratowych.

- Oficjalna piłka touchtennis jest wykonana z pianki i ma średnicę 8 cm.

- Jeśli rakieta opuści twoją rękę podczas gry, tak długo, jak pozostaje po twojej stronie pola, punkt jest nadal w grze.

- Zakłady nie są dozwolone - po serwisie punkt jest w grze, nawet jeśli piłka dotknęła siatki.

- Rzuć piłkę do podania - gdy serwujący rzuci piłkę do podania, musi ją uderzyć. W przeciwieństwie do tenisa, nie tolerujemy tych, którzy rzucają piłkę dziesięć razy przed podaniem!

- Jeśli podczas służby uda ci się dotknąć przeciwnika bez odbicia piłki, to jest to błąd Z WYJĄTKIEM, jeśli jest on w kontakcie z linią serwisową lub znajduje się na polu walki.
W tej sytuacji serwer wygrywa punkt.

- W przeciwieństwie do tenisa, touchtennis zezwala tylko na jedną usługę. Nie ma drugiej usługi.

Zasady turniejów i rywalizacji:

- Rozgrzewanie jest zabronione po pierwszym meczu. Gdy każdy gracz rozegra pierwszą grę, dodatkowe rozgrzewki są zabronione przez resztę dnia.
Jeśli turniej trwa dwa dni lub dłużej, 3-minutowa rozgrzewka jest dozwolona dla każdego dnia turnieju.

- Wulgaryzmy: każda niegrzeczność stanowi NATYCHMIAST punkt karny. 3 słyszalne nieprzyzwoitości w meczu stanowią natychmiastową eliminację turnieju.

- Awaria rakiety: jeśli złamiesz rakietę, natychmiast zostaniesz zdyskwalifikowany.
Nawet jeśli złamiesz linę podczas meczu po nadużyciu, jesteś zobowiązany do używania jej do końca meczu.

- Podawać: wolno podawać łyżką lub przez ramię. Niemniej jednak wskazane jest poinformowanie przeciwnika, jeśli zamierzasz podać łyżkę - w ten sposób może się z ciebie wyśmiewać!

Liczenie punktów:

- Gramy w krótkie gry (do 4 gier, gry z dwoma przerwami), a jeśli osiągniemy 2-4, musimy zagrać w decydującą grę (do 4 punktów, najpierw do 5 punktów). Możemy zatem uzyskać wynik 5-5, co odpowiada 3-7 w tradycyjnym tenisie lub 5-5, co odpowiada 4-7 w tradycyjnym tenisie.

- Punkty są liczone jak w normalnym tenisie (15-0, 30-0, 40-0, gra), z wyjątkiem gier, w których dochodzimy do remisu (40-40). Rozgrywamy więc decydujący punkt, a gracz, który powraca, wybiera stronę usługi (NoAd). Ten punkt decyduje o zwycięstwie w grze. W decydujących grach 4-4 stanowi punkt decydujący, a zwycięzca tego punktu wygrywa rundę.

- We wszystkich turniejach mecze odbywają się w 2 wygranych rundach.

- W grze podwójnej nie ma trzeciej rundy. Zamiast ostatniej rundy jest decydująca gra w 7 punktach (w której gramy decydujący punkt na 6-6).

- Podczas decydującej gry gracze muszą zmieniać strony co 4 punkty. Przy 4-4 w decydującej grze gracz, który powraca, wybiera stronę serwisową.

Franck Binisti

Franck Binisti odkrywa padel w Club des Pyramides w 2009 roku w regionie paryskim. Od padel jest częścią jego życia. Często widuje się go koncertującego we Francji, podczas którego opowiada najważniejsze wydarzenia padel français.