Najlepiej byłoby przeczytać ten artykuł napisany w języku hiszpańskim przez Edu Megias sur Padel Dobry, który zadaje sobie pytanie: „Czy balet par to dobry interes dla padel ? "
Dla tych, którzy nie mają czasu, pragnienia lub nie rozumieją hiszpańskiego, zrobimy krótkie podsumowanie.
Le padel, dziś jest podzielony na kilka części. To młody sport, w pełnym rozkwicie, w którym każdy szuka swojego miejsca. Nie możemy mówić o sporcie zespołowym, takim jak piłka nożna, gdzie razem wygrywamy i przegrywamy, nie możemy mówić o sporcie indywidualnym, takim jak tenis. Jest to sport parowy, w którym nie można powiedzieć „wygraliśmy dzięki mnie” ani „to Twoja wina, że przegraliśmy”.
W grę wchodzą więc gracze, którzy starają się zdobyć pierwsze miejsca w rankingu WPT i tam pozostać, stąd pewne zmiany par w środku sezonu (każdy patrzy na swój kalkulator). Kolejną częścią są trenerzy, którzy chcą wyszkolić najlepszych zawodników na świecie, aby byli nagłośnieni i dzięki temu mogli lepiej sprzedawać się klubom, amatorom i klinikom; ich pensje jako trenerów profesjonalnych graczy nie dają im wystarczającej ilości środków do życia (i nie kołysaj łodzią, ponieważ pary mogą cię wysadzić z dnia na dzień). Ostatnia część to marki, które działają albo z przywiązania do gracza, albo w celach marketingowych, z myślą o lepszej sprzedaży swoich produktów później.
Rozwiązania oferowane przez Edu Megías:
Edu Megías bierze 2 przykłady. To Jorge Martínez, trener Javiera Ruiza i Uri Botello przez 4 lata. Ta para przeszła dziś wysokie, ale przede wszystkim wiele upadków z Botello, który chciał wycofać się z toru. Dogłębna praca i wsparcie, przykład.
Drugą osobą, która według Edu jest i na pewno będzie dobrym menedżerem, jest Fernando Belasteguín. Ten gracz jest zawsze na topie, ponieważ nie wybiera losowo swoich partnerów. 12 lat w Juanie Martín Díaz, 4 lata w Limie, a teraz z Tapią na pewno od kilku lat. Nie waha się cofnąć o krok w klasyfikacji, a następnie zrobić 2 kroki do przodu, z kolejnymi sponsorami, którzy nie towarzyszą graczowi, ale parze. Nie tworzymy już jednostki, ale grupę, która ma wartości. Marki inne niż padel spotykają się tam i dołączają fani.
Oto, co myśli ten dziennikarz Edu Megías, który zastanawia się nad przyszłością padel profesjonalny i oferujący rozwiązania. Czy zgadzasz się z jego propozycjami? Masz jakieś pomysły na rozwój padel ? Twoje wrażenia i komentarze są zawsze mile widziane.
Podłoga jest twoja.