To marka, której znaczenie jest jasne i która w oczywisty sposób zbliża się do wartości padel. Dobry wybór (i pomysł) od Decathlon.
Z drugiej strony, czy ta zmiana marki z Artengo na Kuikma może wpłynąć na przyszłą sprzedaż?
Niełatwe. W każdym razie jest to obliczony i rozważany zakład ze strony Decathlonu. Tak Artengo jest dobrze znaną marką w Decathlon, tak Artengo jest wiodącą marką w padel w Hiszpanii, ale tak też Artengo nie jest marką w 100% padel. W porównaniu z konkurentami może to być w pewnym momencie uciążliwe.
Podczas gdy Artengo jest jednym z liderów w padel dla początkujących i średnio zaawansowanych graczy Decathlon decyduje się więc na stworzenie nowej marki Kuikma. Nowa marka, która wystartuje 6 lutego w Lille po konferencji prasowej zorganizowanej przez Décathlon.
Refleksja Kuikmy nie wydaje się pochodzić z wczoraj. Szansa czy nie, zauważamy, że Artengo już uruchomił model padel pod nazwą Kuikma. Piłki, które nadal są sprzedawane gdzie indziej w Decathlon w Hiszpanii. Czy zrobiono to w przemyślany sposób? W każdym razie pomaga to również przygotować konsumentów. Rzeczywiście będą mniej zdezorientowani. Na szczęście model Kuikma oferuje kulki padel Artengo klasy średniej / wyższej w cenie 7 EUR…
Kolejny element, plik padel staje się międzynarodowy i dlatego Decathlon pragnie jak najszybciej stworzyć jasne i zdefiniowane podstawy, zanim będzie za późno. Bo tak, Artengo, z pewnością jest to popularna marka, ale jest to również marka, która jest powiązana z tanimi produktami. Złoto w padel, widzimy, że niektóre modele przekraczają 200 € ... Nie jest łatwo zaoferować rakietę padel Artengo za 200 EUR…
Dzięki Kuikma ma zaoferować Decathlonowi możliwość zaproponowania w dłuższej perspektywie bardziej ekskluzywnych modeli ... Ale oczywiście na razie nie wiemy więcej. Trzeba będzie poczekać na 6 w lutym przyszłego roku, aby poznać przyszłą strategiczną linię Decathlonu.