Tenis przechodzi obecnie skomplikowany okres zarówno w kraju, jak i za granicą. Tutaj celem jest analiza socjologicznych tendencji tenisa. Zobaczysz, że ta analiza musi pozwolić wszechświatowi padel wykorzystać tenisowe doświadczenie, by nie wpaść w te same pułapki i przygotować się na przyszłość.
Warto wiedzieć, że 93% licencjobiorców trenuje przynajmniej raz w tygodniu. Ta statystyka łączy się również z obserwowalnymi wskaźnikami w innych federacjach sportowych, takich jak badminton. Spośród nich 41% gra dwa razy w tygodniu.
Z lekcji prowadzonych przez nauczyciela skorzystało 65% absolwentów. Wśród tych licencjobiorców, którzy biorą udział w kursach, 79% to kobiety, a 78% należy do grupy wiekowej 18-34 lata.
Francuska federacja tenisowa szacuje, że 40% licencjobiorców rozgrywa co najmniej jeden mecz w ciągu roku sportowego.
W związku z tym dochodzimy do wniosku, że istnieje praktyka tenisa, która nasila się, czy to na potrzeby zawodów, czy w sposób bardziej osobisty, z bardziej regularną praktyką, co widać po zawodnikach, którzy rozgrywają więcej meczów w zawodach niż wcześniej, a także we wzroście liczby indywidualnych lekcji.
Aby śledzić wiadomości tenisowe, strony internetowe są teraz na równi z telewizją. Cyfryzacja ta znajduje również odzwierciedlenie w miejscu portali społecznościowych i aplikacji mobilnych, które wyprzedzają telewizję. Można zauważyć realną różnicę pokoleniową w korzystaniu z mediów.
Sieci społecznościowe dotyczą głównie osób w wieku 18/24 lat. Jeśli chodzi o korzystanie z internetu, to jest to więcej osób w wieku 25/34 lat, wreszcie telewizja pozostaje ulubionym medium wśród osób w wieku 45/54 lat.
Aby śledzić wiadomości tenisowe, strony internetowe są teraz na równi z telewizją. Cyfryzacja ta znajduje również odzwierciedlenie w miejscu portali społecznościowych i aplikacji mobilnych, które wyprzedzają telewizję. Można zauważyć realną różnicę pokoleniową w korzystaniu z mediów.
Sieci społecznościowe dotyczą głównie osób w wieku 18/24 lat. Jeśli chodzi o korzystanie z internetu, to jest to więcej osób w wieku 25/34 lat, wreszcie telewizja pozostaje ulubionym medium wśród osób w wieku 45/54 lat.
Jeśli za tenisem weźmiemy telewizję, francuska telewizja jest na szczycie najchętniej oglądanych kanałów, za nią plasuje się grupa Canal+, a następnie BeIN i zespół.
France Télévision pozostaje historycznym nadawcą Roland Garros, Pucharu Davisa i Pucharu Federacji, jest kanałem najczęściej oglądanym przez licencjobiorców.
Pozostałe trzy kanały najlepsze wyniki oglądalności osiągają wśród mężczyzn i osób w wieku 18-24 lata.
Jeśli chodzi o wiadomości tenisowe, wyniki turniejów i monitorowanie graczy, jest to jedna z głównych obaw licencjobiorców. Często odwiedzane strony to team.fr, FFT.fr i Eurosport.
W przypadku sieci społecznościowych 33% licencjobiorców używa ich przede wszystkim do oglądania treści o zawodnikach, przeglądania stron FFT, a następnie marek tenisowych.
Wreszcie licencjobiorca szuka informacji ułatwiających mu praktykę. Najbardziej wymagający tego typu informacji są osoby w wieku 18-24 lata.
Priorytetem podczas sprawdzania strony FFT jest możliwość zarezerwowania boiska w swoim klubie. Wszystkie kluby poszły w tym kierunku i coraz mniej rezerwuje się w recepcji u sekretarza.
Warto wiedzieć, że 64% licencjobiorców uczestniczyło przynajmniej w jednym turnieju tenisowym w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. 33% dotyczy turniejów amatorskich, 32% Roland-Garros.
84 € to średni budżet przy wejściu na wydarzenie turniejowe. Młodsze pokolenia wydają mniej niż seniorzy ze względu na mniejszą siłę nabywczą.
Średnia częstotliwość odnowienia rakiety tenisowej wśród licencjobiorców wynosi 3 lata i 3 miesiące. Młodzi ludzie w wieku 18-24 lat odnawiają umowę częściej niż seniorzy.
Średnia cena odnowienia rakiety wynosi 135 €. 38% licencjobiorców kupuje rakietę między 100 a 150 €, 46% między 150 a 200 €, a 13% kupuje rakietę za ponad 200 €.
Ten czynnik budżetowy należy wziąć pod uwagę, ponieważ pokazuje nam, że większość licencjobiorców kupuje rakietę „dobrej jakości”, która jest bardziej odpowiednia do zawodów.
Z wykresu widać, że zachowania zakupowe w dużej mierze zależą od wygody, a właściwości techniczne rakiety, cena i trwałość produktu to również czynniki, które należy wziąć pod uwagę. Marka i estetyka rakiety nie są wystarczająco silnymi czynnikami wpływającymi na zakup rakiety.
Możemy zaobserwować, że 3 wiodące marki to wilson, babolat et head pod względem rozgłosu. Mniej reprezentatywne marki to Prince, Artengo, Technifibre, Dunlop, Yonex, Pro Kennex.
Obserwujemy, że rakiety tenisowe najczęściej kupowane są w wyspecjalizowanych supermarketach multisportowych, a Decathlon pozostaje liderem na tle innych marek. Sprzedaż rakiet nadal stanowi większość w wyspecjalizowanych sklepach. Świadczy to o tym, że tenisista wciąż szuka rakiety, przy której będzie mógł być „pewny” porady sprzedawcy i szerszego wyboru w zakresie oferowanych mu zakresów.
Wśród licencjobiorców możemy zaobserwować 6 rodzin praktykujących.
Po pierwsze, kategoria szczęśliwych konkurentów to 23% licencjobiorców. Jego motywacją jest relaks, zabawa, pasja i rywalizacja. To poniżej średniej dla przeciętnego budżetu na rakiety tenisowe, ale to entuzjasta rywalizacji.
Nieustępliwy tymczasem jest bardzo konkurencyjny, tenis to prawdziwa pasja, a on ciągle szuka wydajności, reprezentuje 18% licencjobiorców. Ta kategoria dotyczy bardziej pokolenia 18-24 i 45-54, gra co najmniej trzy razy w tygodniu.
Zielone kulki dotyczą 17%, ich motywacją jest relaks, zdrowie, są to głównie kobiety i młodzi praktykujący.
Tenisista 2.0 to 17% licencjobiorców. Jest po to, aby poznawać nowych ludzi, poprawiać pewność siebie, to głównie młodzi ludzie w wieku 18-24 lata szukają intensywnej zabawy z wykorzystaniem połączonych przedmiotów.
Korporacja dotyczy 17% licencjobiorców, nie ma szczególnych motywacji, często to zawodnicy trenują w pracy, gra bardzo sporadycznie, ale nadal uprawia ponadprzeciętną rywalizację.
Wreszcie kategoria zdecydowanie niedzielna jest skierowana do 11% licencjobiorców. Nie mają też szczególnych motywacji, nie są konkurentami i nie dążą do prześcignięcia samych siebie. Uprawiają ją głównie osoby w wieku 55 i +, które również mają dość długą historię tego sportu.
Zobacz komentarze
Witam, dziękuję za odpowiedź! Czy jest to plik online? Gdzie możemy go dostać? DZIĘKI
Witam, nie zrozumiałem Twojej wiadomości. Przepraszam. Rzeczywiście, aby mieć dostęp do wszystkich plików Padel Magazine, musisz być subskrybentem.
https://padelmagazine.fr/devenir-membre-padel-magazine/
bonjour,
badanie wydaje mi się interesujące. Skąd pochodzą podane liczby? Czy jest możliwość uzyskania cyfrowego wsparcia dla tego badania? Z góry dziękuję
Witaj François, to duży plik zawierający niezliczone źródła. Aby nie uczynić artykułu zbyt bogatym i zbyt długim, wszystko zostało w nim skondensowane, szczególnie poprzez grafikę. Dobre czytanie.
Witam, to samo pytanie co powyżej. Jakie jest źródło tych danych?
dziękuję
Witaj, dsl, ale myślę, że odpowiedzieliśmy na Twoje pytanie. Wszystkie dane pochodzą w dużej mierze z badań przeprowadzonych przez autora artykułu.
Pozostałe informacje i kroniki można znaleźć w naszej przestrzeni Padel Strefa biznesowa i VIP. :)
Mam nadzieję, że odpowiedziałem na twoją prośbę. Szczery