Od dwóch lat nauczyciele padel są obecnie nauczycielami tenisa. Informacje te potwierdził nam Jean, którego celem jest opracowanie kursów dla wszystkich grup wiekowych w ośrodku, w którym jest zatrudniony. Ośrodek ten próbował oferować kursy prawie dwa lata temu, z tym wyjątkiem, że nie zadziałał: „ zrobiliśmy to za pierwszym razem, było 7 lub 8 osób, zrobiliśmy to drugi raz, było 4 lub 5 osób, za trzecim razem było ich dwóch ”.

Są też powody, które zostały nam opisane przez Jean i Brice. Po pierwsze, zapotrzebowanie społeczeństwa jest zbyt małe.

Wtedy rentowność była zbyt niska: „ pierwsza to rentowność. Uh, zdajesz sobie sprawę, że na dłuższą metę, mając nauczyciela tenisa jako trenera, nie odniesiesz żadnego zysku ze swoich lekcji, chyba że za każdym razem masz 12 osób ... Zapłaciliśmy 100 euro za dwie godziny na struktura "[1]. I wreszcie pojawiły się trudności z zaproponowaniem czegoś skutecznego w zależności od poziomu gry ” a w porównaniu z poziomem jest facet, który już umiał grać, grał od dwóch lat, chciał się poprawić, masz 3 osoby, które nigdy w życiu nie dotknęły rakiety ”.

Dlatego Jean podjął inicjatywę odbycia szkolenia padel, jedyny obowiązujący i obecnie uznawany przez FFT. Szkolenie to składa się z dwóch części po 14 godzin szkolenia. W tej chwili każda osoba mająca takie szkolenie może ogłosić się „nauczycielem” padel.

W naszym badaniu ankietowym dla nauczycieli tenisa tylko 3 z 63, czyli 4,8% całej próby, uczy tenisa. padeli tylko 56,7% z pozostałych 60 osób kiedykolwiek myślało o nauczaniu tego. Tak więc 41,3% całej próby nie uczy i nigdy nie myślało o nauczaniu.

Następnie chcieliśmy wiedzieć, czy ci nauczyciele chcieliby uzyskać dyplomy, wiedząc, że 57,8% globalnej próby myślało już o nauczaniu padel lub już go naucz.

Chcieliśmy wtedy wiedzieć, czy chcieliby uzyskać dyplomy:

Oto wyniki, które znaleźliśmy, z 56,4% całej próby, którzy chcieliby uzyskać stopnie naukowe, aby uczyć padel. Chcieliśmy porównać z ankietą Xaviera Dumortiera z 2016 r. Ten ostatni otrzymał mniej więcej taką samą liczbę odpowiedzi (67) jak my w tym roku (63). Poza tym była to ta sama baza danych, ponieważ wysłał ją do nas Xavier Dumortier. Jest to zatem mniej więcej ta sama próbka, wiedząc, że średni wiek jej próbki to 41 lat, a wiedząc, że nasza ma 42 lata, powinna mieć 43 lata, gdyby tak było dokładnie tej samej populacji, ponieważ jego badanie sięga dwóch lat temu. W każdym razie jest to dobry punkt odniesienia, dwa lata w odstępie.

Możemy więc obserwować, kiedy zapytaliśmy naszą próbkę, czy chce uzyskać dyplomy do nauczania padel (wykresy powyżej), że wyniki obu badań zbliżają się do siebie, z niewielkim wzrostem w ciągu ostatnich dwóch lat, bo z 53,7% osób chcących uzyskać stopień do 56,4%. Ten wzrost jest bardzo mały, dlatego nie jest wystarczająco znaczący, aby powiedzieć, że obecnie więcej nauczycieli chce ukończyć studia w padel. W każdym razie Dumortier wykazał, że im młodsi nauczyciele, tym większe prawdopodobieństwo, że uzyskają dyplomy, a nauczyciele pełnoetatowi w klubie byli bardziej skłonni do uzyskania dyplomu.

[1] Strona 100: wywiad z Brice i Jean

Pierre Lemonnier

Pierre studiował STAPS i uzyskał tytuł magistra zarządzania w sporcie po ukończeniu studiów w Reims, Frankfurcie i Lille. Odkryłem padel w 2014 roku podczas mojego roku Erasmusa we Frankfurcie dzięki znajomemu z Hiszpanii. Cholera, to jest dobre padel !