Alexis Fifuentes używaAnaliza PESTELA. Ta analiza pozwala nam przewidywać wpływy, które mają wpływ na nasz rynek docelowy. Analiza ta może więc doskonale pomóc wszystkim liderom projektów, markom czy graczom w branży padel analizować rynek.

Zasady:

Krajowa polityka sportowa jest zorganizowana wokół czterech obszarów działania:

Rozwój sportu dla wszystkich, skierowany do odbiorców najbardziej oddalonych od uprawiania sportu.

Organizacja sportu na wysokim poziomie, Francja pozostaje uznanym narodem sportowym ze względu na znaczące szkolenie sportowców na wysokim poziomie. Pozostaje to wszechstronne w większości sportów dzięki strukturom takim jak CREPS zapewniającym wysokiej jakości infrastrukturę sportową dla młodych ludzi i ich wsparcie w sporcie na wysokim poziomie.

Francja ma również INSEP, który zapewnia ciągłość przygotowania sportowego dla tych młodych sportowców.

Profilaktyka poprzez sport: Od kilku lat Europa i Francja zachęcają do uprawiania sportu głównie ze względu na korzyści zdrowotne. Wdrożono kampanie zdrowia publicznego, takie jak Narodowy Plan Żywienia i Zdrowia, którego celem jest poprawa stanu zdrowia ludności i walka z wieloma chorobami, takimi jak cukrzyca i otyłość. Możemy to zaobserwować za pośrednictwem komunikatów zdrowotnych, reklam żywności lub stron poświęconych jedzeniu i fitnessowi.

Promocja zawodów sportowych: jest to szczególnie rozwinięte dzięki pomocy zatrudnienia CNDS (Centre National de Développement du Sport), która polega na wsparciu finansowym nowych projektów na stałe umowy w ramach dowolnego stowarzyszenia o statusie „sport”. Ich priorytetowym celem jest utrzymanie zatrudnienia po zakończeniu pomocy CNDS.

ekonomiczny:

Według FPS dominującym rynkiem artykułów sportowych jest Ameryka Północna z 40%. Europa zajmuje drugie miejsce z 30% udziałem w rynku, a następnie Azja z 19% udziałem w rynku. Francja zajmuje drugie miejsce za Niemcami.

Sektor ekonomiczny sportu nie jest bez znaczenia. Istotnie, wzrost wydatków na sport w latach 2005-2012 wynosi około 19%. Należy również wziąć pod uwagę, że pod względem rynków segment artykułów i odzieży sportowej zajmuje 4th światowym rankingu na rynku dóbr konsumpcyjnych.

Z tabeli widać, że sport w wydatkach na rekreację na świeżym powietrzu to największy wzrost w latach 1960-2015.

Wydatki na sporty outdoorowe zwiększały się wolumenowo średniorocznie o 4,2%. W tej konsumpcji znajdujemy dwie trzecie tych wydatków, które odpowiadają zakupowi rowerów i artykułów sportowych. Ostatnia trzecia dotyczy wydatków związanych z rejestracją w klubach, związkach sportowych.

Możemy zatem zdać sobie sprawę, że miejsce sportu we Francji jest coraz ważniejsze i że Francuzi coraz bardziej angażują się w działalność sportową. Wzrost ten można tłumaczyć w szczególności coraz bardziej rozwijającymi się sportami, takimi jak bieganie czy fitness.

Socjologiczny:

Z socjologicznego punktu widzenia musimy wziąć pod uwagę fakt, że gospodarstwa domowe mają coraz więcej wolnego czasu w porównaniu z latami 1960. Dzięki głównym posunięciom społecznym frontu ludowego z 1936 r. Francuzi mają dwa tygodnie płatnego urlopu i skrócenie tygodnia pracy z 40 godzin zamiast 48 godzin. Mianowicie, że dziś mamy pięć tygodni płatnego urlopu i skrócenie czasu pracy do 35 godzin w 2000 roku.

Według INSEE nieco mniej kobiet (45%) niż mężczyzn (50%), w wieku 16 lat lub starszych, mieszkających we Francji metropolitalnej, twierdzi, że uprawiało co najmniej jedną aktywność fizyczną i sportową w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Odsetek kobiet uprawiających sport pozostaje na całym świecie stabilny w ciągu ich życia, spada dopiero od 65 roku życia, co nie ma miejsca w przypadku mężczyzn, u których częstotliwość uprawiania sportu stopniowo maleje.

Kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy dyplomach, jest to, że 21% kobiet i 32% mężczyzn bez dyplomów deklaruje uprawianie aktywności ruchowej i sportowej wobec odpowiednio 63 i 66% absolwentów z poziomem wyższym niż Bac +2.

En

Zakres: osoby w wieku 16 lat lub starsze, mieszkające w zwykłych gospodarstwach domowych we Francji metropolitalnej.

Widzimy zatem, że dysproporcje między mężczyznami i kobietami w uprawianiu sportu mają tendencję do zmniejszania się. Kobiety uprawiają więcej sportu niż dotychczas, a Francuzi są coraz bardziej świadomi korzyści, jakie może im to przynieść.

Na koniec należy również wziąć pod uwagę zjawisko modowe, takie jak codzienne noszenie dresów. Tylko 39% tekstyliów sportowych i 38% butów sportowych jest przeznaczonych do użytku sportowego. Ten trend w modzie jest wzajemny w tym sensie, że może wpływać na uprawianie sportu (przykład fitness).

Techniczny:

Francja jest jednym z wiodących krajów pod względem innowacji, jej zdolność do przekształcania swoich pomysłów w produkty lub usługi pochodzi z ich instytutów badawczych, uniwersytetów i przemysłu.

Francuskie innowacje technologiczne mogą narzucić się także innym sektorom, dążąc do zmiany sposobu konsumpcji sportu, takiego jak wirtualna rzeczywistość czy e-sport.

Jednak dla niektórych marek, takich jak tenis, musi to być coś, co musi mieć cel sam w sobie. Według reżysera Erica Babolat, innowacje muszą być wykorzystywane do rozwijania praktyki, zarówno dla początkującego gracza, jak i dla gracza na wysokim poziomie.

Decathlon posiada własne laboratorium badawcze, w którym pracuje 50 badaczy i 530 inżynierów nad nowymi koncepcjami. Decathlon rejestruje średnio czterdzieści patentów rocznie.

ekologiczny :

Z tabeli możemy zauważyć, że importowane surowce gwałtownie przyspieszają (+5,5% po +0,3%), to samo dotyczy cen ropy w euro (+10,9% po +9.8% w kwietniu).

Ponadto zmieniające się wzorce pogodowe mogą mieć duży wpływ na ogólny handel. Rzeczywiście, globalne ocieplenie coraz bardziej podnosi temperaturę i powoduje zmiany sezonowe. Może to stanowić długoterminowe zagrożenie, ponieważ nie bylibyśmy w stanie prawidłowo przewidzieć zmian pór roku nawet dla prognostów pogody. Produkcja i zarządzanie zapasami według pór roku może odbywać się losowo.

Prawny:

Jeśli chodzi o legalność, ten czynnik ma bardzo mały wpływ na sport. Trzeba wziąć pod uwagę powstanie w 1940 roku stowarzyszeń, klubów i związków sportowych, które rządziły się własnymi prawami.

Stan i Ministerstwo Sportu są zaangażowane w wiele przepisów ustawowych i wykonawczych.

Przypadek padel należy wziąć pod uwagę tenis, w rzeczywistości podlega on przepisom francuskiej federacji tenisowej, ponieważ to ona ma „dźwignie” i środki finansowe niezbędne do wspierania rozwijającego się sportu rakietowego. Na chwilę obecną padel nie może całkowicie wyzwolić się od FFT i musi żyć z nim w symbiozie. W nadchodzących latach przepisy będą ewoluować, aby uczynić ten sport całkowicie autonomicznym.

Alexandre Cifuentes

Alexandre Cifuentes studiuje ekonomię. Postanowił interweniować w sprawie padel i ogólnie na rynku sportowym. Pozwala nam to wiedzieć o padel w całości.