Spojrzenie wstecz na początki KUIKMA. Wielu z Was zadaje nam pytania dotyczące znaczenia KUIKMA i tego, jak Decathlon doszedł do porozumienia w sprawie tej marki.

Wszystko Ci wyjaśnimy.

KUIKMA: zabawa zespołowa

KUIKMA to marka 100%. padel francuskiej grupy Decathlon. Został wdrożony na rynku padel w lutym 2019 r. A wkrótce będzie obchodzić swój pierwszy rok.

Ale nazwa KUIKMA to tak naprawdę słowo, które pochodzi od Indian amerykańskich i które w języku Azteków oznacza „zabawę zespołową”. W tych odległych czasach graliśmy już w piłkę. Oczywiście, że nie padel lub inny znany nam dzisiaj sport z piłką, ale Aztekowie używali określenia „KUIKMA” na określenie wspólnej zabawy w grach.

KUIKMA: wybór wewnętrzny

KUIKMA to także wybór dokonany wewnętrznie, przez grupę Decathlon. Podobnie jak w przypadku innych marek, Decathlon angażuje swoich pracowników w wybór swojej nazwy. „Zamiast przechodzić przez skrzynkę komunikacyjną w celu zatwierdzenia nazwy, angażujemy grupę w strategiczny wybór nazwy i to KUIKMA została zatwierdzona”. wyjaśnia Frédéric Oudeville, menedżer Kuikmy Padel.

Aby dowiedzieć się więcej:

Do widzenia Artengo! Kuikma, marka w 100% padel

Franck Binisti

Franck Binisti odkrywa padel w Club des Pyramides w 2009 roku w regionie paryskim. Od padel jest częścią jego życia. Często widuje się go koncertującego we Francji, podczas którego opowiada najważniejsze wydarzenia padel français.