Najpierw przeanalizujemy znaczenie, aby struktury biznesowe były widoczne dla społeczeństwa.

Wszyscy specjaliści, z którymi przeprowadzono wywiady, byli zgodni co do tego, że plik padel to rynek, na którym brakuje widoczności. W przeciwieństwie do tenisa, który jest sportem, który jest częścią historii Francji, padel jest sportem wciąż zbyt mało znanym Francuzom, aby mieć nadzieję, że któregoś dnia będą najbardziej uprawianymi sportami we Francji.

Jednak większość profesjonalistów jest optymistycznie nastawiona do jego rozwoju w nadchodzących latach, co wpływa na widoczność tego sportu „Poczta pantoflowa działa, ale brakuje nam widoczności dla ogółu społeczeństwa, która wciąż jest dość niska”. Rzeczywiście, nawet jeśli duże kanały telewizyjne, takie jak „Canal” czy „BFM”, przedstawiają ten sport jako nowy kwitnący sport we Francji, zbyt mało ludzi jest nim zainteresowanych.

Prawdziwe zainteresowanie rozwojem komunikacji zewnętrznej

Widoczność publiczna zaczyna się od ustnych ust. Rzeczywiście, komunikacja wokół padel pozostaje wystarczająco silny wewnętrznie, ale problemem jest dostęp do tej komunikacji. W szczególności, jeśli osoba nie spotyka się z wyznawcą padel, nie będzie miał możliwości uzyskania informacji o utworzeniu nowego klubu padel lub po prostu coś, co mogłoby zaciekawić ten sport. W sieciach społecznościowych, a nawet magazynach internetowych, istnieje wiele stron informacyjnych, takich jak „ Padel Magazine », Ale to pozostaje dość niskie pod względem widoczności, nawet jeśli to medium jest głównym źródłem informacji dla wszystkich graczy i klubów w padel.

Dlatego komunikacja zewnętrzna musi zostać wzmocniona przez silniejszą organizację, nawet jeśli FFT ostatnio zwiększyła aktywność.

Widoczność przez firmy

    Widoczność obejmuje również sponsoring boisk i turniejów. Rzeczywiście, każdy klub padel ma za misję zmianę nazwy każdej swojej ziemi, do zrobienia "Nazewnictwo", dla widoczności w firmach. W rzeczywistości boiska sponsorowane nabierają pewnej wartości, która jest korzystna dla klubu. Ponadto padel jest praktykowany przez wszystkie grupy wiekowe, więc przychodzi do gry przedsiębiorca padel na stronie sponsorowanej przez firmę może pojawić się pytanie " dlaczego nie ja ? ", zwiększając tym samym widoczność firm, ale przede wszystkim promując „pocztę pantoflową” i komunikację sportową.

Ta zewnętrzna widoczność jest wspierana przez wszystkie kluby padel ale nadal jest dość niski. Jednak kilka firm specjalizujących się w padel niedawno się pojawiły. Tak jest w przypadku firmy " Padel Wydarzenia sportowe ”, która pracuje nad 3 ofertami promującymi komunikację klubową i sportową. Firma ta zapewnia relacje w mediach i wspiera kluby w ich strategii marketingowej i komunikacji. Ponadto zajmuje się wydarzeniami, budując pole padel wszędzie z promocją praktyk na imprezach, na przykład w Rolland Garros.

Tego typu firma promuje zewnętrzną komunikację tej praktyki, pokazując padel oczywiście na imprezach, w których biorą udział sportowcy, ale także turyści, rodziny, gwiazdy i inwestorzy.

Jednak zdaniem wielu przedsiębiorców, takich jak pan Baptiste Poey, dyrektor Padel Wydarzenia sportowe, oprócz słabej widoczności, padel dzięki „Prawdziwa i solidna strategia rozwoju z silniejszym modelem ekonomicznym”.

 Temat 2: Widoczność
Rozwijaj komunikację zewnętrznąo Widoczność oparta na „przekazach ustnych”.

o Niewystarczający zasięg mediów dla ogółu społeczeństwa.

o Silniejsza organizacja musi wziąć odpowiedzialność za lepszą widoczność.

Widoczność przez firmyo Sponsoring terenowy sprawia, że ​​praktyka jest widoczna dla firm.

o Firma promująca widoczność tego sportu poprzez swoją działalność

o Promocja padel na ważnych wydarzeniach.

Tanguy Le Roux

Studentka przedsiębiorczości i innowacji Master 2 na IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT w Paryżu i pasjonatka sportu, zdecydowałam się poświęcić swoją pracę dyplomową na pojawienie się padel we Francji jako praktyka sportowa i społeczna oraz związany z tym rozwój rynku. Mieszkając 22 lata w Maroku i 5 lat we Francji, cieszę się, że mogę dzielić się swoimi umiejętnościami.