Decathlon mówił nam już od kilku tygodni: Artengo nie będzie już marką referencyjną w padel dla grupy francuskiej. Kuikma będzie nową marką w 100% dedykowaną padel dla Decathlon. Wybór strategiczny, ryzykowny?

Strategiczny wybór związany z rozwojem padel

Le padel od jakiegoś czasu żyje najlepiej. Cały świat mówi padel. Chociaż ten sport istnieje od późnych lat 60-tych, to padel staje się dziś sportem niezbędnym. W każdym razie celem Federacji Międzynarodowej jest Padel, który oczywiście chce padel kontynuuje swój rozwój.
Dla wielu graczy w padel, jeśli niestety było trochę za wcześnie na padel integruje Igrzyska Olimpijskie 2020 w Tokio, padel "będzie częścią Igrzysk Olimpijskich w Paryżu w 2024”. Wydaje się to oczywiste dla wszystkich, nawet jeśli do dziś jesteśmy jeszcze daleko od tego.
W związku z silnym rozwojem padel na całym świecie Decathlon uznał to za rozsądne padel nowa marka poświęcona padel. Jeszcze bardziej z marką Kuikma, co oznacza „zabawa zespołowa„W języku azteckim. Jeśli pójdziemy dalej, zdamy sobie sprawę, że Kuikma może również oznaczać „zabawę zespołową”, termin używany w grach zespołowych Azteków.

To marka, której znaczenie jest jasne i która w oczywisty sposób zbliża się do wartości padel. Dobry wybór (i pomysł) od Decathlon.

Przemyślana strategia

Z drugiej strony, czy ta zmiana marki z Artengo na Kuikma może wpłynąć na przyszłą sprzedaż?

Niełatwe. W każdym razie jest to obliczony i rozważany zakład ze strony Decathlonu. Tak Artengo jest dobrze znaną marką w Decathlon, tak Artengo jest wiodącą marką w padel w Hiszpanii, ale tak też Artengo nie jest marką w 100% padel. W porównaniu z konkurentami może to być w pewnym momencie uciążliwe.

Podczas gdy Artengo jest jednym z liderów w padel dla początkujących i średnio zaawansowanych graczy Decathlon decyduje się więc na stworzenie nowej marki Kuikma. Nowa marka, która wystartuje 6 lutego w Lille po konferencji prasowej zorganizowanej przez Décathlon.

Refleksja Kuikmy nie wydaje się pochodzić z wczoraj. Szansa czy nie, zauważamy, że Artengo już uruchomił model padel pod nazwą Kuikma. Piłki, które nadal są sprzedawane gdzie indziej w Decathlon w Hiszpanii. Czy zrobiono to w przemyślany sposób? W każdym razie pomaga to również przygotować konsumentów. Rzeczywiście będą mniej zdezorientowani. Na szczęście model Kuikma oferuje kulki padel Artengo klasy średniej / wyższej w cenie 7 EUR…

Kolejny element, plik padel staje się międzynarodowy i dlatego Decathlon pragnie jak najszybciej stworzyć jasne i zdefiniowane podstawy, zanim będzie za późno. Bo tak, Artengo, z pewnością jest to popularna marka, ale jest to również marka, która jest powiązana z tanimi produktami. Złoto w padel, widzimy, że niektóre modele przekraczają 200 € ... Nie jest łatwo zaoferować rakietę padel Artengo za 200 EUR…

Dzięki Kuikma ma zaoferować Decathlonowi możliwość zaproponowania w dłuższej perspektywie bardziej ekskluzywnych modeli ... Ale oczywiście na razie nie wiemy więcej. Trzeba będzie poczekać na 6 w lutym przyszłego roku, aby poznać przyszłą strategiczną linię Decathlonu.

Franck Binisti

Franck Binisti odkrywa padel w Club des Pyramides w 2009 roku w regionie paryskim. Od padel jest częścią jego życia. Często widuje się go koncertującego we Francji, podczas którego opowiada najważniejsze wydarzenia padel français.