Le Padel to sport rakietowy łączący w sobie tenisa, squasha i badmintona, rozgrywany na korcie otoczonym oknami i bramami. Ten sport narodził się w Marbelli w Hiszpanii i ma obecnie ponad 3.5 miliona graczy. Ten sport uwodził od samego początku, w Ameryce Południowej, Hiszpanii, a potem w Europie.

Stał się sportem narodowym w Argentynie z ponad 4 milionami graczy, a ten kraj jest gospodarzem Hiszpanii World Padel Tour od 2005 roku. W ciągu ostatnich 10 lat wiele krajów europejskich, takich jak Francja, Szwecja, Belgia, Włochy i Anglia, widziało prawdziwy przyszły biznes w tym sporcie, który rozwija się z miesiąca na miesiąc.

Dzięki sukcesowi, dziś Padel jest grany przez ponad 10 milionów graczy i staje się najszybciej rozwijającym się sportem na świecie. Aby umożliwić jej rozwój, Federacja Tenisowa przejmuje kontrolę nad rozwojem Padel w skali kraju.

Dzięki temu silnemu rozwojowi we Francji liczba klubów Padel wzrosła i liczba Padel wzrósł o około 90% od 2009 roku, z 29 sądów do Padel w 2009 r. do 382 sądów w kwietniu 2017 r. Jak również liczba Padel z 15 w 2009 r. do 172 w 2017 r. Francja ma nadzieję osiągnąć ewolucję 500 dodatkowych klubów Padel we Francji i 1000 sądów Padel za 2 lata.

Ważne jest, aby wiedzieć, że rozwój ten nie odpowiada zapotrzebowaniu rynku, ponieważ gdy zadajesz komuś pytanie „Czy znasz Padel ? ”, On zwykle odpowie„ Tak, to jest jak deska surfingowa, prawda? ”. Tak więc ludzie nie wiedzą o tym sporcie, dlatego powstał klub Padel nie odpowiada na zapotrzebowanie, a raczej na stworzenie nowej oferty, która co roku przemawia do wielu Francuzów.

Ponadto pojawienie się i silny rozwój tego nowego sportu prowadzi nas do refleksji na temat relacji i różnych interakcji, jakie konsumenci mogą mieć z producentami na temat tej nowej praktyki ze sportowego i społecznego punktu widzenia. Zatem określ czynniki i czynniki, które pozwalają na to pojawienie się. Ten marketingowy i socjologiczny aspekt tego badania będzie towarzyszył analizie roli struktur komercyjnych i różnych podmiotów, które pozwoliły na pojawienie się tego sportu.

Dlatego w tym opracowaniu ważne będzie przeanalizowanie różnych działań klubów Padel które pojawiły się we Francji i rola różnych struktur na tym rynku. Ponadto przekonamy się, czy atrakcyjność i dostępność tego sportu może przyciągnąć wystarczającą liczbę inwestorów i partnerów do wspierania jego rozwoju.

Dzięki tym wszystkim pytaniom badawczym można zidentyfikować problem: zrozumienie powstawania Padel jako sport i praktyka społeczna oraz związany z tym rozwój rynku?

Tanguy Le Roux

Studentka przedsiębiorczości i innowacji Master 2 na IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT w Paryżu i pasjonatka sportu, zdecydowałam się poświęcić swoją pracę dyplomową na pojawienie się padel we Francji jako praktyka sportowa i społeczna oraz związany z tym rozwój rynku. Mieszkając 22 lata w Maroku i 5 lat we Francji, cieszę się, że mogę dzielić się swoimi umiejętnościami.