W ubiegłym roku pojawienie się narzędzi generatywnych, takich jak ChatGPT czy Dall-e, stanowiło punkt zwrotny w rozwoju sztucznej inteligencji. Sztuczna inteligencja nie jest już obietnicą na przyszłość, ale zaczyna zmieniać nasze codzienne życie, a według McKinsey Global Survey on AI ponad 70% dużych firm już korzysta z tych technologii.

W świecie sportu sławę zyskały zastosowania sztucznej inteligencji, takie jak algorytmy predykcyjne określające prawdopodobieństwo wygranej czy sędziowie komputerowi, wykrywający, co dzieje się w wątpliwych rozgrywkach.

W GŁOWAzawsze chcieliśmy odgrywać wiodącą rolę w innowacjach sportowych. To część naszego DNA. Nasza firma została założona w 1950 roku przez Howarda Head, inżyniera aeronautyki, który zdecydował się wykonać własne narty z aluminium, a nie z drewna, aby były lżejsze. Stąd pochodzi nasze logo: czubek narty z gwoździem. W ciągu zaledwie kilku lat HEAD stała się wiodącą marką w branży narciarskiej i od tego czasu stale udoskonalamy nasze produkty, aby oferować najlepszą jakość we wszystkich dyscyplinach sportowych.

24 lata temu weszliśmy do świata padla. Przez lata udało nam się stworzyć najlepsze rakiety na rynku, dzięki naszej technologii Soft Cap u podstawy rękojeści, która redukuje wibracje, naszemu systemowi Auxetic, który zapewnia doskonałą moc i wyjątkowe wrażenie uderzenia, oraz naszej hybrydowej powierzchni uderzającej , mieszanka węgla i włókna szklanego. Odważyliśmy się nawet stworzyć rakietę z tylko jednym otworem; L'Ekstremalny jeden.

W 2024 roku robimy nowy krok: wprowadzamy sztuczną inteligencję do padla. Dzięki aiball i współpracy z czołowymi sportowcami, takimi jak numer 1 na świecie, Ariana Sánchez Fallada, osiągnęliśmy kamień milowy, który jeszcze kilka lat temu w świecie padla wydawał się niemożliwy. Dzięki kamerom zainstalowanym na kortach do padla sztuczna inteligencja opracowana przez aiball identyfikuje zawodników i piłkę, analizuje mecze i sesje treningowe, aby pomóc graczom ulepszyć grę w padla.

Wirtualny trener aiball, prowadzony przez Ángela Gonzáleza – obecnego trenera Ariego, a także trenera HEAD – oferuje swoim klientom rekomendacje dotyczące ulepszeń, mocnych i słabych stron ich gry, statystyki wydajności (szybkość serwowania, umiejscowienie na boisku, rozkład strzałów itp.) oraz filmy podsumowujące ich najlepsze momenty.

Usługa aiball dostępna jest w kilkudziesięciu klubach w całej Hiszpanii, a w nadchodzących miesiącach rozpocznie jej internacjonalizację. Dodatkowo pracujemy nad systemem poziomowania dla użytkowników, który pozwoli im zobaczyć, jak poprawiają się mecz po meczu i pozwoli im znaleźć graczy o podobnym poziomie umiejętności do gry.

Więcej informacji można znaleźć na stronie strona internetowa AIballa.