W lutym ubiegłego roku Décathlon wprowadził nową markę poświęconą w 100% padel : KUKMA.

Ryzykowna strategia, gdy znasz potęgę Artengo w środku padel. Ale strategia francuskiej marki, która chciała mieć markę dedykowaną padel i tylko z ambicją oferowania rakiet śnieżnych padel jakości.

Z zespołem technicznym i komunikacyjnym wokół padel, Décathlon to duży zakład, ponieważ ryzykował zdenerwowanie marki Artengo, która do tej pory oferowała rakiety padel.

Możemy przynajmniej powiedzieć, że start był udany. Rakiety śnieżne są bardzo popularne, aw niektórych francuskich sklepach są nawet zapasy. To sukces premiery marki.

Decathlon oferuje już ponad 40 marek własnych, ale z KUIKMA to dopiero druga marka w dziedzinie sportów rakietowych. Artengo nie będzie już oferować rakiet śnieżnych od padel.

W 2018 roku, według hiszpańskiej strony PALCO23, było 124.000 XNUMX rakiet padel sprzedanych w Hiszpanii i 171.000 XNUMX rakiet Artengo na całym świecie. Dlatego Decathlon stawia na padel oferując mu własną markę.

Décathlon wyraźnie się dywersyfikuje, tworząc marki dedykowane bardzo specyficznym sektorom sportowym. Tak jest w przypadku KUIKMA, ale mieliśmy też Tarmal, Allsix i wreszcie Atork w dziedzinie sportów zespołowych. Wszystkie te produkty znajdowały się wcześniej pod znaną marką Kipsta.

KUIKMA nie jest zatem odosobnionym zjawiskiem, a jego sukces nie jest zbiegiem okoliczności.

Franck Binisti

Franck Binisti odkrywa padel w Club des Pyramides w 2009 roku w regionie paryskim. Od padel jest częścią jego życia. Często widuje się go koncertującego we Francji, podczas którego opowiada najważniejsze wydarzenia padel français.