Według związku sportowego i rowerowego rynek handlu artykułami sportowymi we Francji przekracza granicę 11 miliardów euro (11,3 miliarda euro), co oznacza wzrost o 3% w 2017 r.

Francuzi konsumują więcej w wyspecjalizowanym handlu sportowym i są coraz bardziej wyczuleni na profesjonalne doradztwo i technologię produktów. Specjalistyczny handel sportowy odnotował wzrost o 3,2%.

Marki ogólnodostępne, takie jak Decathlon, Go sport, Intersport odnoszą największe korzyści i osiągają największe postępy.

Nie można też pominąć wzrostu netto sprzedaży artykułów sportowych w Internecie, która w porównaniu z rokiem ubiegłym jest o 10% wyższa.

Boom na e-commerce wzrósł o 71% w ciągu zaledwie 4 lat, z 700 milionów euro w 2012 roku do 1,2 miliarda.

Zakupy mają tendencję do cyfryzacji. W 2017 roku 36 milionów Francuzów kupowało w Internecie, a 16% z nich robi to za pomocą telefonu komórkowego. Rynek cyfrowy stanowi 12% francuskich zakupów. Zdaniem Philippe'a Vidala, zmusi to marki dystrybutorów do wymyślenia się na nowo i zaoferowania konsumentom nowych doświadczeń zakupowych, aby konkurować z Internetem.

Na poziomie europejskim Francja plasuje się na drugim stopniu podium za Niemcami na czele konsumpcji artykułów sportowych z 14 miliardami euro bez podatku.

Ponadto feminizacja praktyki również popycha wzrost sprzedaży w górę. Kobiety ważą 37% na rynku tekstylnym (+10%) i 33% na rynku obuwniczym (+9%)

Alexandre Cifuentes

Alexandre Cifuentes studiuje ekonomię. Postanowił interweniować w sprawie padel i ogólnie na rynku sportowym. Pozwala nam to wiedzieć o padel w całości.