Świat padel jest teraz w pełnej rozbudowie. Stworzenie marek, społeczności i klubów pozwoliło zaistnieć temu rynkowi i być wspieranym przez jedną z największych federacji sportowych - FFT. Pojawienie się tych aktorów pozwoli padel do realizacji celów społecznych i komunikacyjnych.

Ten zakład na przyszłość wielu firm pozwala na rozwój tego rynku z dnia na dzień. Ten nowy sport, bardzo popularny w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej, ma wystarczająco dużo danych, aby stać się sportem odniesienia na terytorium Francji.

Widzieliśmy, że rynek ten ma wszystkie niezbędne cechy, aby zostać ustanowionym na dużą skalę we Francji. Trudności w widoczności, strategii i opłacalności ekonomicznej mogą być wypełnione jedynie przez różne role struktur komercyjnych i instytucjonalnych, takich jak FFT. Świadomość FFT w 2018 pokazuje silne pragnienie przyspieszenia tego rozwoju, a ta nowa praktyka sportowa staje się źródłem dochodów dla tego aktora.

Wprowadzenie marki 4PADEL lub SETTEO TEAM CUP, który reprezentuje największe zawody padel zespołu we Francji pokazują, że rynek ten stale się rozwija i dysponuje wystarczającymi środkami finansowymi, aby uruchomić nowe projekty.

Tym samym widoczność tej sportowej praktyki będzie z czasem stawała się coraz ważniejsza i możemy być świadkami potwierdzenia tego nowego rynku od 2019 roku. Rzeczywiście, następny rok może być rokiem padel przy znacznym wzroście liczby projektów, licencjobiorców i mediów.

Pojęcie praktyki społecznej badanej na tym rynku nie jest jeszcze dobrze zdefiniowane. Tę kolektywną praktykę można scharakteryzować jako praktykę społeczną, gdy padel będą znane na większą skalę.

Tanguy Le Roux

Studentka przedsiębiorczości i innowacji Master 2 na IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT w Paryżu i pasjonatka sportu, zdecydowałam się poświęcić swoją pracę dyplomową na pojawienie się padel we Francji jako praktyka sportowa i społeczna oraz związany z tym rozwój rynku. Mieszkając 22 lata w Maroku i 5 lat we Francji, cieszę się, że mogę dzielić się swoimi umiejętnościami.