Podczas przeglądu literatury zadaliśmy sobie pytanie, czy plik padel rozwijała się, ponieważ z czasem stała się praktyką społeczną. Dzięki naszemu przewodnikowi do wywiadu byliśmy w stanie zebrać pewne informacje, nawet jeśli pojęcie praktyki społecznej jest czasami trudne do zrozumienia lub wręcz przeciwnie, wydaje się oczywiste.

Dla niektórych osób padel wyraźnie stała się praktyką społeczną, w której wszystko łączy się, aby dzielić pasję, ale także wspólne zainteresowania. Rzeczywiście, sport sam w sobie i atmosfera, którą odzwierciedla, sprzyja dialogom i spotkaniom.

W naszej literaturze widzieliśmy przegląd przypadku nordic walking i tego, jak praktyka ta stała się praktyką społeczną, promującą jego rozwój. W rzeczywistości nordic walking odniósł prawdziwy sukces w 2000 roku, ponieważ opierał się na istniejącej praktyce sportowej, odnawiając niektóre jej aspekty i dodając nowe materiały, obrazy i umiejętności. Mówiąc dokładniej, do tego spaceru dodano kijki, a także nową postawę fizyczną, umożliwiającą praktykującym korzystanie z fizycznych korzyści promujących zdrowie. Ten sport na nowo odkrył zasadę chodzenia i według jego zwolenników umożliwił wielu ludziom prawidłowe chodzenie. Następnie szanuje się koncepcję praktyki społecznej, co nadaje praktyce nowe materiały, umiejętności i nowe znaczenie. Teraz zobaczmy, czy padel można uznać za taką i czy ta praktyka sportowa spełnia te trzy kryteria.

Aby wykazać, że padel stała się praktyką społeczną, czy nie, musimy przypomnieć składniki tej teorii. Z teoretycznego punktu widzenia zidentyfikowaliśmy trzy kryteria, według których praktyka ma stać się praktyką społeczną. Pierwszym kryterium są obrazy (znaczenia, symbole), drugim umiejętności (formy umiejętności, procedury), a trzecim materiały (materiały, technologie). Zatem te trzy kryteria muszą zostać spełnione, aby stworzyć praktykę społeczną. Według wielu profesjonalistów praktyka społeczna opiera się na „Fakt tworzenia linków społecznych i zawodowych”, z tego powodu plik padel jest postrzegana jako praktyka społeczna.

Jednak to nie wystarczy. Rzeczywiście możemy powiedzieć, że plik padel Wygląda na to, że wiele sportów rakietowych jest już bardzo popularnych we Francji, ponieważ jest przedstawiana jako mieszanka tenisa, squasha i innych. Niemniej jednak w przytoczonej powyżej teorii praktyki społecznej nadal brakuje pewnych czynników, które można by w pełni uwzględnić jako tę.

Pod względem materiałów mamy rakiety nigdy nie używane w innym sporcie oraz infrastrukturę specyficzną dla padel. W ten sposób szanowana jest koncepcja materiałów i technologii. Pod względem kompetencji prawdą jest, że padel wprowadza nowy sposób gry, nawet jeśli mocno przypomina tenis i squash. Infrastruktura i zasady gry niezbędne do gry padel pozwalają na mieszankę dyscyplin i niewątpliwie wprowadzają nową formę zabawy zachęcającą jej uczestników do rozwijania umiejętności i gestów charakterystycznych dla tego sportu. W ten sposób szanowany jest czynnik umiejętności teorii praktyki społecznej.

Jeśli chodzi o czynnik obrazu (znaczenia i symbole), plik padel jest wciąż zbyt słabo rozwinięty, aby uznać tę praktykę sportową za nowy symbol we Francji i nie przynosi jeszcze wystarczających korzyści społecznych lub fizycznych, aby móc potwierdzić, że padel to na przykład praktyka sportowa, która zapewnia duże korzyści zdrowotne. W przeciwieństwie do nordic walking, który umożliwił wielu ludziom ponowne nauczenie się chodzenia.

Zatem trzy kryteria teorii praktyki społecznej nie są jeszcze w pełni przestrzegane.

Jednak inne pomiary pokazują, że nawet jeśli padel nie można uznać za silną praktykę społeczną, może się nią stać dzięki rozwojowi w nadchodzących latach.

Pierwszym środkiem jest tworzenie wspólnoty. W kolejnych częściach skupimy się na atmosferze i rozrywce klubu. Rzeczywiście, rozwija społeczną stronę praktyki. Organizacja ta pozwala ludziom mieszkać w miejscu, w którym wszyscy mają ten sam cel, zachowując ten sam stan ducha, a działania i różne wydarzenia organizowane przez kluby promują tworzenie społeczności. padel.

Te społeczności są „Silni i coraz więksi każdego dnia”pokazuje to, że poczta pantoflowa jest bardzo ważnym środkiem komunikacji dla rozwoju rynku. Niektórym profesjonalistom stworzenie wspólnoty będzie po prostu towarzyszyło praktykom, innym zaś pozwoli na bycie wysłuchanym w skali kraju, powiększenie „rodziny”, wykreowanie trendu i nowych nawyków sportowych.

Inny pomiar pokazuje, że padel może stać się praktyką społeczną. Stworzenie naturalnej sieci zawodowej. To znaczy, że w klubie padel, gdzie podczas imprez ludzie wymieniają się nie tylko sportowym aspektem treningu, ale także zawodowym. Rzeczywiście, w klubie można znaleźć osobę, która dzięki wspólnej pasji odnajduje nowy romans. W ten sposób profesjonalna sieć wokół padel jest naturalnie tworzony także promując więzi społeczne między ludźmi.

Na podstawie tych danych możemy wywnioskować, że plik padel może stać się praktyką społeczną, kontynuując jej rozwój. Zasada społeczności i sieci jest podstawą tej praktyki, rozwijając w ten sposób komunikację. Ta refleksja doskonale odzwierciedla relacje między producentami a konsumentami na tym rynku.

Jednak niektórzy profesjonaliści mają zupełnie inny obraz praktyki społecznej i nie widzą padel jak praktyka społeczna, ale bardziej jak praktyka zbiorowa. Tak więc zgodnie z teorią praktyki społecznej padel nie stała się jeszcze w pełni praktyką społeczną, ale w ramach tej praktyki powstaje wiele powiązań i grup, z tego powodu scharakteryzujemy na chwilę padel jako praktyka zbiorowa.

Tanguy Le Roux

Studentka przedsiębiorczości i innowacji Master 2 na IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT w Paryżu i pasjonatka sportu, zdecydowałam się poświęcić swoją pracę dyplomową na pojawienie się padel we Francji jako praktyka sportowa i społeczna oraz związany z tym rozwój rynku. Mieszkając 22 lata w Maroku i 5 lat we Francji, cieszę się, że mogę dzielić się swoimi umiejętnościami.