Ekosystem padel reprezentuje rzeczywisty rynek, szacuje się go nawet na ok 2 mld ! Pomiędzy torami, sprzętem, prawami telewizyjnymi i biletami istnieje wiele źródeł dochodu. w swoim raporcie firma Deloitte Monitor szczegółowo opisuje, w jaki sposób rozkłada się światowa gospodarka padel. Wszystko Ci wyjaśnimy.

ekonomia dystrybucji padel

Działanie klubów padel, szacowany na 1 mln euro

Kluby padel eksploatować tory, wystawiając faktury za rezerwację graczom. Wielkość tego rynku zależy od kortów dostępnych w klubach, średniego obłożenia na dzień oraz średniej ceny za rezerwację. Według Monitor Deloitte, łączna wartość będzie rosła z roku na rok w miarę otwierania nowych klubów na całym świecie, a także zwiększania obłożenia i opłat za rezerwacje, które zależą od popytu generowanego przez klub.

Produkcja gruntów o wartości 200 mln euro

Według raportu firmy, producenci projektują, przetwarzają i montują tory padel, przy średniej cenie od 18 000 do 25 000 EUR za kort (z wyłączeniem kosztów wysyłki i instalacji). Większość producentów torów padel mają siedzibę w Hiszpanii i oferują najwyższej jakości znormalizowane korty, które wysyłają na cały świat. Oczekuje się, że wartość wzrośnie wykładniczo w nadchodzących latach, a nowe regiony będą napędzać popyt na nowe grunty.

Reprezentujący łącznie 1 mln euro rynek infrastruktury sądowej padel (wynajem + produkcja) to najbardziej ceniony segment ekosystemu padel.

Rakiety śnieżne, rynek o wartości 370 mln euro

Śniegowce padel są produkowane przez wiele marek i są na ogół sprzedawane klientowi za pośrednictwem dystrybutorów, czy to kluby, Z specjalistyczne sklepy lub platformy internetowe. Według badania przeprowadzonego przez Playtomic, gracze padel powracający klienci w Hiszpanii kupują średnio rakietę padel Każde 15 miesiące.

Piłki i akcesoria, sektor wyceniony na 80 mln euro

Oprócz rakiet śnieżnych padel, istnieje wielu producentów i dystrybutorów balles, online i offline. Według badania Playtomic, kulki padel są wymieniane średnio co 5 meczów. Średnia cena opakowania 3 kulek padel wynosi około 5 euro w Europie.

Tekstylia reprezentują 100 milionów euro

ubrania związane z padel można rozróżnić między odzieżą stworzoną specjalnie dla padel oraz standardową odzież sportową, którą można również wykorzystać do ćwiczeń. Z kolei gracze tzw padel kup również buty sportowe odpowiednie do danej aktywności.

Z 550 mln euro sektor sprzedaży sprzętu i odzieży padel będzie odnotowywać stały wzrost w miarę powiększania się globalnej bazy graczy.

Ekonomia praw telewizyjnych i medialnych to tylko 35 mln euro

Profesjonalne turnieje są transmitowane przez wiele kanałów, które podpisują wieloletnie umowy na uzyskanie praw do transmisji. W lutym 2022 roku Mediapro nabyło prawa do reklamy komercyjnej World Padel Tour i kto odsprzedaje go różnym sieciom na świecie. TO Premier Padel można również oglądać na wielu kanałach prywatnych (beIN Sports, ESPN, Canal Plus…) oraz na Youtube.

Kasa biletowa jest warta 15 mln euro

Sektor biletowy odpowiada biletom sprzedawanym podczas meczów na torach zawodowych padel. Bilety sprzedawane są głównie na trzy tory: World Padel Tour, Premier Padel i A1 Padel. Ten rynek jest wciąż w powijakach, a bilety są zazwyczaj sprzedawane po bardzo atrakcyjnych cenach, aby zoptymalizować obłożenie stadionów.

Dlatego zauważamy, że sektor padel professional (bilety + prawa telewizyjne i medialne) jest wciąż w powijakach i waży zaledwie 50 mln euro. Publiczność podczas zawodów zawodowych pozostaje ograniczona, a profesjonalnych graczy wciąż jest niewielu. Ma jednak znaczny potencjał wzrostu.

Tomasza Jaya

Po prawie 15 latach kołysania się w tenisie, stałem się absolutnym fanem jego kuzyna, padel. Od prawie roku gonię za małą żółtą piłeczkę kolejną rakietą, ale z taką samą pasją! Z siedzibą w Lyonie, zamierzam zapoznać Cię lepiej z padel w regionie i na poziomie krajowym.