Manu Garcia, ekspert od rakiet śnieżnych padel, łączy siły z Julien Pès z nową platformą My Padel sklep. Wracamy z nim na jego projekty i jego wizję padel we Francji i na rynku Pala.

Stowarzyszenie z Julien Pès

„Julien rozpoczął działalność rok temu, a ja byłem jego dostawcą. Reprezentowałem kilka marek. Dlatego Julien dostał ode mnie swoje zapasy. Mieliśmy już bardzo dobre stosunki ”.

„Wtedy przestałem pracować Padel Nuestro i zdecydowałem się założyć własną witrynę. Kupiłem My Padel Sklep. Ludzie mówili mi „dlaczego nie zrobisz tego z Julienem?” Powoli mówiliśmy sobie, że będziemy pracować razem. Dlatego firma Juliena wchłonęła moją witrynę i połączyliśmy siły ”.

"Mój Padel Sklep będzie wkrótce dostępny online, a strona francuska Padel Sklep ma się bardzo dobrze ”.

„W 2021 r. Złamiemy kody”

„Perspektywy na 2021 rok są dobre. Zamierzamy wdrożyć przynajmniej jedną bardzo innowacyjną usługę, która łamie zasady. Poświęcamy czas, aby wspierać naszych klientów i pójdziemy jeszcze dalej, aby być bliżej klientów. Nadal będziemy bić rekordy w sprzedaży rakiet ”.

„Chcemy również współpracować ze sklepami, ale w zdrowy sposób, pomagając im rozwijać pro-sklep. Jesteśmy ekspertami i mówimy to bez pretensji. Mamy ponad 90 rakiet testowych, mamy prototypy rakiet, które nie istnieją, które pozwalają nam pracować nad doznaniami. Niektóre sklepy oferują po prostu 5, 6 lub 7 rakiet. Przetestowaliśmy wszystko i dzięki temu płyta jest bardzo dobra ”.

„Dzięki naszemu statusowi eksperta chcemy wspierać kluby. Naszym celem nie jest zarabianie na nich pieniędzy. Chcemy pomóc im kultywować tę kulturę padel, i sprawić, by chcieli założyć w domu pro-shop. Wiemy, że z nami prawdopodobnie potrwa to dwa lata i że te kluby będą działać z markami. Ale włożyliśmy stopę w strzemię i rozwinęliśmy kulturę wędrówek w rakietach śnieżnych, jakość i doświadczenie. Będę tam, aby pomóc i wyszkolić ich na rakietach śnieżnych ”.

„We Francji nie robi się nic, aby to uprościć”

„Obiecano nam boom padel lat, ale tak się nie dzieje. Dla mnie boom byłby na przykład: 900 działek, które powstają w ciągu 1 roku. 150 lotów rocznie, to nie jest boom. Rozwój we Francji jest przeciętny w porównaniu z innymi krajami, chociaż jest zachęcający. Le padel na pewno bardzo dobrze się rozwinie we Francji, ale zgodnie z oczekiwaniami. Przyszłość rynku francuskiego rysuje się w jasnych barwach, ale jeszcze nie jesteśmy. „

„Istoty, które mają to ułatwić, nie robią tego. Założenie klubu jest trudne na rynku francuskim. Istnieje presja finansowa na czynsze. W przypadku klubów publicznych jest dużo papierkowej roboty. We Francji nie robi się nic, aby to ułatwić. Co spowodowało boom padel w Hiszpanii było to proste. Za 2 miesiące założyliśmy klub. We Francji zajmuje to co najmniej półtora roku ”.

„FFT nie może grać w bankiera, musi zmienić mentalność”

„Nie możemy zrobić mniej, niż robimy dzisiaj. Mamy bardzo mało ziemi, mamy kilka prywatnych klubów, le padel nie jest jeszcze dostępny na całym terytorium. Szczególnie wielu aktorów pracuje nad rozwojem sportu Padel Mag, o której mówi się padel. Mamy prywatne kluby, które całą swoją pasję i wszystkie pieniądze wkładają w demokratyzację padel."

„Jedynym minusem jest wsparcie. FFT uważa, że ​​robi wszystko i wdraża wiele rzeczy, ale tak nie jest. Myślę, że coś robią, ale to nie wystarczy. Największym zadaniem FFT jest nie obracanie czeków od prawej do lewej, aby umieścić ziemię. Ich zadaniem jest zmiana mentalności, bo wciąż jest zbyt wiele klubów tenisowych, w których są starzy ludzie, którzy nie chcą stawiać padelponieważ są przekonani, że będzie to śmierć tenisa ”.

„FFT musi sprawić, że jak najwięcej klubów tenisowych będzie chciało założyć padel. Ich podejście musi być komercyjne, aby przekonać i sprzedać padelzamiast grać w bankierów, płacąc X% projektu. Zadaniem federacji jest doradzanie, promowanie sportu i wykonać robotę w Roland-Garros, na wielkich turniejach ATP, które mamy we Francji. Dlaczego by nie zintegrować trochę padel na stażach zespołu z Francji, aby komunikować się w tej sprawie. Płacić za kampanie komunikacyjne. Marki są ich częścią pracy, ale teraz polegamy na FFT ”.

Wpływ środków zdrowotnych

"Dzisiaj 3 z 4 osób, które kupiły rakietę padel zrób to, ponieważ poprzedni jest zepsuty. Jeśli ludzie nie grają, nie zmieniają rakiet ani nie konsumują sprzętu padel. Więc to jest skomplikowane. Julien jest spokojny, ponieważ pierwsze porwanie nie poszło mu źle. To tylko przerwa na drodze ”.

„Na korcie Julien jest po lewej stronie, na zewnątrz jestem agresywny”

„Na korcie Julien jest graczem po lewej stronie: ma lepsze zaplecze tenisowe niż moje. Jest bardziej techniczny i agresywny, to on kończy punkty. Ja pracuję dla niego, aby odnieść sukces. Poza kortem jest trochę odwrotnie, ja jestem agresywny. Jestem wymagający, idzie lub pęka, ale posuwa się naprzód. Jestem graczem po lewej stronie boiska, a on po prawej i bardzo dobrze się komunikuje".

Obsługa klienta, priorytet

"Myślę, że'musimy wspierać francuskie przedsiębiorstwa w miarę możliwości. Dbamy również o naszych konkurentów, ponieważ są oni przede wszystkim naszymi przyjaciółmi, a jeśli dorastają, my też się rozwijamy. Bardzo ważne jest, aby się wzajemnie wspierać. W jedności siła."

„Nasz front to Hiszpania. Niektóre witryny konfigurują różne rzeczy na granicy legalności i na granicy szacunku dla konsumenta. Nie chcemy, aby tak się stało we Francji. Mają największą część ciasta we Francji. Mogą sobie pozwolić na bardzo duże i czasami obraźliwe redukcje. Działa to ze szkodą dla porad i obsługi posprzedażnej. Nie podzielamy tej opinii. Chcemy, aby usługa była doskonała ”.

Lorenzo Lecci López

Z jego imion możemy odgadnąć jego hiszpańskie i włoskie pochodzenie. Lorenzo jest wielojęzycznym pasjonatem sportu: dziennikarstwo z powołania i wydarzenia z uwielbienia to jego dwie nogi. Jej ambicją jest udział w największych imprezach sportowych (igrzyskach olimpijskich i światach). Interesuje go sytuacja padel we Francji i oferuje perspektywy optymalnego rozwoju.