Sponsorzy, to osoby lub firmy, które przekazują pieniądze klubom lub zawodnikom, aby ich barwy były widoczne i zauważalne przez wszystkich. To ludzie, bez których nie udałoby się zorganizować niektórych wydarzeń. Porozmawiajmy o nich, bo może zasługują na trochę więcej.

Artykuł na temat opłacalności turniejów wzbudził duże zainteresowanie, musieliśmy powrócić do roli sponsorów, tak ważnej dla rozwoju branży padel.

Sponsorowanie wydarzenia jest interesujące dla firmy z kilku powodów: po pierwsze, w celach reklamowych, a po drugie, ze względów podatkowych; ułatwienie dla klubów. Niektóre firmy są gotowe sponsorować kilka tysięcy euro.

Istnieje kilka form sponsorowania klubu. Coroczna reklama polegająca na wspomaganiu finansów klubu w zamian za banery na boiskach lub w ich otoczeniu; oraz efemeryczne reklamy jednorazowych wydarzeń, zwłaszcza turniejów. I właśnie na tym punkcie się skupimy.

Turniej padel generuje kilka wpływów pieniężnych. Zapisy, sponsorzy i różne wpisy takie jak napoje czy catering.

Wypływy pieniędzy to piłki, nagrody, niedobory z boisk wykorzystywanych do turnieju.

Jeśli kalkulacja prognozy została przeprowadzona prawidłowo, w większości przypadków same rejestracje pokryją koszty. W tym przypadku można uznać, że pomoc sponsorów stanowi wówczas zysk dla klubu.

Jeśli jednak nie zwrócimy uwagi na tych sponsorów, może się zdarzyć, że za kilka lat niewiele firm postawi na padel. Sponsora nie należy postrzegać jako dodatkowego źródła pieniędzy, ale jako wkład w postaci doświadczenia lub usług podczas dni turniejowych.

Dla sponsora nie chodzi tylko o wypisanie czeku i pojawienie się na plakatach. Bardzo się cieszy, że przed turniejem zobaczył artykuł na temat Padel Magazinew lokalnej gazecie, aby pojawiać się w sieciach społecznościowych lub innych środkach komunikacji.

W dni turnieju zobacz, jakie pieniądze wykorzystałeś na promocję padel, dlaczego nie z DJ-em lub rozrywką typu dmuchany zamek dla dzieci. Sponsorzy mogą być nawet zainteresowani fizycznym udziałem w wydarzeniu. Fryzjer może zaoferować 10 goleń w weekend turniejowy, a pizzeria może zaoferować 20 różnych rodzajów pizzy, oferowanych pomiędzy 2 meczami.

Po turnieju możesz podziękować osobiście, relacjonując wydarzenie i za pośrednictwem komunikatów prasowych.

Sponsorzy mogą wiele wnieść do klubów padel a przede wszystkim sprawić, by ich liczba graczy wzrosła. Klub to nie tylko okna i grille na terenie posesji, to także przestrzeń życiowa.

Dla dobra naszego sportu rozpieszczajmy naszych sponsorów, a oni nas wynagrodzą.

Julien Bondia

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie (Hiszpania). Publicysta i doradca, pomaga ci grać lepiej poprzez swoje samouczki i artykuły taktyczne/techniczne padel.