Struktury rynku prywatnego mają rzeczywistą autonomię w podejmowaniu decyzji. W przeciwieństwie do klubów tenisowych, których Federacja Tenisowa „pilnuje”, prywatne ośrodki mają pewną swobodę. Jak wspomniano wcześniej, oczywiście nie mogą korzystać z dotacji.

Zasadniczo mają bardzo konkretny cel. Przeprowadziliśmy wywiady w dwóch prywatnych ośrodkach w metropolii Lille. Pierwsza to 100% centrum padel podczas gdy druga to franczyza dużej grupy sportów halowych we Francji, która oferuje piłkę nożną i teraz padel w jego centrum.

Pierwsza ma więc ofertę skupioną wyłącznie na padel. Victor, współpartner tej struktury, wierzy w mocne koncepcje i dlatego chciał to zaproponować padel. Powiedział nawet podczas wywiadu " Dziś jesteśmy naprawdę utożsamiani z niszą »[1]. Postanowili wraz ze swoim partnerem oprzeć całą swoją ofertę i komunikację na platformie padel i z wysokim punktem oferowania wysokiej jakości usług, takich jak bardzo gościnny klub, dobra jakość boiska, rezerwacje online, liczne imprezy itp. Rzeczywiście, zdecydowali się zaoferować wiele imprez przez cały rok ” Istnieje wiele turniejów, rozrywki dla praktyka rekreacyjnego, uprawiania zawodów. W rzeczywistości jest to część usług, które chcemy oferować, a także oczekiwania klientów. Tak nagle organizujemy wiele wydarzeń na różne tematy. »[2], Mają krótką etykietę i dlatego mogą organizować konkursy uznane przez FFT. Co więcej, od 24 do 26 August 2018 powitają mężczyzn P500 i kobiety P100 w swojej infrastrukturze.

Drugi ośrodek, z którym przeprowadzono wywiad, nie ma dokładnie takiej samej oferty. Na początku proponowali tylko piłkę nożną, jednak zostali zintegrowani z padel kilka lat później. Ich głównym celem była dywersyfikacja oferty, cel również rekomendowany przez markę centrum, do którego są przywiązani: „ mieliśmy część magazynu, która była niewykorzystana. I w imieniu tej marki centrum chciałem rozwinąć w każdym ze swoich kompleksów we Francji działalność w miarę możliwości dołączoną do piłki nożnej w ośrodkach, w których była przestrzeń »[3].

Jean, kierownik ds. Rozwoju padel w tym centrum poinformował nas o swoich zamiarach rozwoju produktów. Opracowywany produkt to kursy dla dorosłych. Jednak jej ustawienie zajmuje trochę czasu, zwłaszcza że pozostają w tyle za swoimi konkurentami, a zwłaszcza za pierwszym ośrodkiem, o którym była mowa przed chwilą. Próbowali już eksperymentu, ale produkt nie był na tyle udany, aby działał dobrze. Zostali również skonfrontowani z wysokimi kosztami nauczycieli, cecha, którą zobaczymy w sekcji 5.4.1.3.

Podsumowując i porównując te dwa ośrodki, jeden to 100% padel i skupił swoją ofertę na intensywnym życiu wokół wydarzeń, zwłaszcza wokół oficjalnych zawodów, podczas gdy druga oferuje piłkę nożną i padel i jest bardziej w ofercie padel dla praktykujących rekreacyjnie.

[1] Strona 89: Wywiad z Victorem

[2] Strona 83: Wywiad z Victorem

[3] Strona 96: wywiad z Brice i Jean

Pierre Lemonnier

Pierre studiował STAPS i uzyskał tytuł magistra zarządzania w sporcie po ukończeniu studiów w Reims, Frankfurcie i Lille. Odkryłem padel w 2014 roku podczas mojego roku Erasmusa we Frankfurcie dzięki znajomemu z Hiszpanii. Cholera, to jest dobre padel !