Ostatni krok de Notre wycieczka "odżywianie". Stephane Penso w końcu proponuje nam zaprezentowanie suplementu, który pozwoli naszemu organizmowi lepiej funkcjonować. Niekoniecznie znane lub wyróżnione, cynk zasługuje na naszą uwagę.

Każdy minerał ma swoje właściwości zdrowotne dla organizmu. Nie wszystkie minerały pełnią tę samą rolę, ale każdy ma swoje znaczenie w zależności od grupy wiekowej. Dla sportowca cynk jest bardzo ważny, ponieważ jego niedobór obniża możliwości wysiłkowe. Odkryjmy teraz zalety cynku u sportowców, a dokładniej u sportowców. padel.

Ogólnie o zdrowiu

Pierwiastek śladowy to czysty minerał niezbędny do życia człowieka. Cynk jest cennym pierwiastkiem śladowym, ponieważ odgrywa ważną rolę w organizmie. Cynk umożliwia prawidłowe działanie ponad 200 enzymów w naszym organizmie. Ten minerał jest zatem zaangażowany w kilka zjawisk organizmu, w tym trawienie. Zobaczymy też, jak interweniuje w metabolizm białek i tłuszczów. Kolejną właściwością cynku są jego właściwości przeciwutleniające.

Cynk ma dobry wpływ na wiele hormonów w organizmie człowieka. Na przykład uczestniczy w stabilizacji tyminy i insuliny. Z drugiej strony lekarze uważają go za niezbędny minerał dla układu odpornościowego. Organizm potrzebuje doskonałej obrony przed patogenami. Cynk nie pozostaje na uboczu, aktywnie uczestniczy w ochronie organizmu.

Ważne jest również podkreślenie jego działania na piękno włosów i skóry. Co więcej, często pojawia się na liście składników produktów kosmetycznych przeznaczonych do tych części ciała. Po przeanalizowaniu wszystkich właściwości cynku można stwierdzić, że minerał ten jest niezbędny każdemu człowiekowi.

Dobre dla mięśni

Cynk wchodzi w interakcje z minerałami, które wchodzą w proces skurczu mięśni. Można wymienić np. wapń (Ca²+). Jednak ten jon, wapń, jest niezbędny do skurczu mięśni. Mięśnie będą się dobrze zachowywać, jeśli mają wystarczającą ilość wapnia.

Cynk oddziałuje również z magnezem i żelazem. Uczestniczy we wzroście kości. Powinieneś wiedzieć, że szkielet przechowuje dobrą proporcję cynku. Ten minerał oddziałuje z hormonami zaangażowanymi we wzrost kości (testosteron itp.). Dlatego młodzi sportowcy muszą spożywać odpowiednią ilość cynku, aby uniknąć niedoboru. Brak cynku u sportowców osłabia układ odpornościowy, ponieważ bierze udział w odnowie komórek.

Dobre dla wszystkich

Sportowiec, jak każda inna osoba, potrzebuje dobrej obrony immunologicznej, aby właściwie żyć i ćwiczyć swoją aktywność. Ponadto białka, węglowodany i lipidy są niezbędne dla zachowania doskonałego zdrowia. Wiemy, że uprawianie każdego sportu wymaga „żelaznego zdrowia”. Cynk staje się niezbędny, ponieważ bierze udział w syntezie białek, a także w metabolizmie lipidów i węglowodanów. Działa przeciwzapalnie, leczniczo... cynk ma zalety, których nie można przeoczyć!

Ma zdecydowany wpływ na sportowca i pozwala zaspokoić jego codzienne potrzeby. Dla optymalnego działania sportowiec powinien połykać od 12 do 25 mg cynku dziennie. 

Cynk a zdrowie: co dzieje się podczas aktywności fizycznej?

Według naukowców podczas uprawiania aktywności fizycznej można zaobserwować spadek cynku w surowicy. Istnieje wiele przyczyn tego spadku cynku. Może to być niewystarczające spożycie cynku z powodu nieodpowiedniej diety. Ale zdarza się, że problem pozostaje pomimo wystarczającego spożycia. W takich warunkach myśli się o zaburzonej asymilacji lub znacznej utracie minerału w pocie i moczu.

U sportowców nie możemy mówić o wytrzymałości, zmęczeniu czy odporności bez udziału cynku. Niedobór cynku może mieć negatywny wpływ na organizm na trzech poziomach:

  • Po pierwsze, eksperci odkryli, że brak cynku prowadzi do kwasicy domięśniowej. Oznacza to, że wewnątrz mięśnia pojawia się nadmierna kwasowość.
  • Po drugie, brak cynku sprzyja słabemu wykorzystaniu glukozy przez mięśnie.
  • Po trzecie, niedobór cynku zakłóca stosowanie mleczanów.

Oprócz wchłonięcia wystarczającej zawartości cynku, interesujące może być rozpoczęcie detoksykacji organizmu ze szkodliwych pierwiastków.

krótko mówiąc

Cynk:

  • Jest silnym przeciwutleniaczem
  • Stymuluje układ odpornościowy (trądzik, łuszczyca, zapalenie skóry itp.)
  • Aktywuje gojenie skóry skin
  • Interweniuje w produkcję plemników (ilość i ruchliwość)
  • Zapobiega problemom z prostatą
  • Uczestniczy w syntezie białek
  • Interweniuje w metabolizm insuliny
  • Odgrywa rolę w zapachu, smaku i wizji
  • Uczestniczy w syntezie DNA i namnażaniu komórek
  • Odgrywa rolę we wzroście (dzieci i młodzieży) oraz w prawidłowym rozwoju płodu
  • Działa na układ nerwowy (nastrój, uczenie się)
  • Interweniuje w funkcje hormonu tarczycy

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowanie bardzo popularne wśród klubów i graczy padel. Publicysta i doradca, pomaga ci lepiej grać dzięki swoim licznym samouczkom padel.