Pod koniec 2021 roku mieliśmy okazję spędzić kilka dni w klubie padel nie tak jak inni : Hangar, położony w Alcobendas, na północ od Madrytu, jest w rzeczywistości sercem Kuikma, miejsce, w którym wszystko rakiety śnieżne i produkty marki Decathlon dedykowanej padel. Na zaproszenie Fryderyk Oudeville, lider padel firmy Décathlon mogliśmy spotkać inżynierów i projektantów, którzy dzień po dniu w blisko 100 krajach kształtują najlepiej sprzedającą się markę na świecie. Rozmawialiśmy również z argentyńskim trenerem Horacio Álvarezem Clementim, byłym światowym numerem 1, który w ogromnym stopniu przyczynił się do rozwoju rakiet Kuikma.

Oto pierwsza część tego raportu, w której Fred Oudeville przypomina swoją osobistą podróż w Decathlonie, a także madrycką genezę marki Kuikma i jej światowy rozwój.

Fred Oudeville: 45 lat z rakietą w ręku

Trochę jak Obélix, Frédéric Oudeville wpadł od najmłodszych lat do puli: tenisa, który zaczął w wieku 4 lat, potem padel, na kilka lat. „Tenis jest obecny w moim życiu od dzieciństwa. Mój ojciec, który jest Alzacji, mieszkał w pobliżu Ill TC w Strasburgu, gdzie trenowałem. Dziś jest prezesem TC Riedisheim, niedaleko Mulhouse, i nadal jest tak samo namiętny. Tymczasem moja matka ponownie wyszła za mąż za Jean-Claude'a Massiasa, który przez dziewięć lat był krajowym dyrektorem technicznym FFT. Więc byłem zanurzony w tenisie, odkąd byłem mały. Towarzyszyłem teściowi na turniejach. Święta Wielkanocne to turnieje w Nicei, a potem w Monte Carlo… W środy i weekendy jeździłem do Roland-Garros, moimi przyjaciółmi byli syn opiekuna i ogrodnika. Poszedłem tam rano, wyszedłem wieczorem; wszyscy znaliśmy podziemne przejścia. "

Menedżer produktu Frederic Oudeville padel w Decathlonie

Tenis, szkoła życia

„Dla mnie tenis był szkołą, służył jako równowaga przez całe moje życie. Kiedy jesteś nastolatkiem, dodaje ci pewności siebie, a potem równoważy cię, gdy jesteś studentem, pozwala na dekompresję, a zwłaszcza na grupę przyjaciół. Wszyscy moi przyjaciele są dzisiaj kumplami od tenisa. Przydało się to również w mojej pracy: kiedy aplikowałem do Decathlonu w 1997 roku, byłem na 0 miejscu. Byłem najpierw asystentem kierownika sklepu, potem zostałem zatrudniony w Artengo, ponieważ „grałem w tenisa”. Byłem również menedżerem ds. tenisa. A dzisiaj to dlatego, że uprawiałem sporty rakietowe, którymi się kieruję padel. Znam historię różnych sportów rakietowych, flagowych marek tenisa, squasha, badmintona, padel... "

1996: Decathlon otwiera się w padel

"Pierwsze kroki Decathlonu w dziedzinie padel pochodzi z połowy lat 1990. W tamtym czasie był to popyt na rynku hiszpańskim. Pierwsze rakiety śnieżne padel zaprojektowane przez Decathlon zostały zaprojektowane w 1996 roku. Nasze know-how i doświadczenie w tej dziedzinie są więc stare. "

„Osobiście odkryłem padel w 2002 roku. Miałem przyjaciela, który przewodniczył Francuskiej Federacji padel około 1994 lub 1995. Znałem więc ten sport, który zawsze uwielbiałem. Ale wtedy w Lille nie mogliśmy grać z braku ziemi. W tamtym czasie i przez długi czas rynek hiszpański stanowił 90% sprzedaży produktów padel z Decathlonu. Dziś nasza sprzedaż w Hiszpanii jeszcze się zwiększyła, ale obecnie stanowi tylko 50% całości. I nie bez powodu rynek eksplodował w innych częściach Europy i na świecie. "

Po 2016 roku: eksplozja padel

„W 2016 roku Decathlon oszacował, że pod względem padel, byliśmy zbyt generalni i zbyt nastawieni na początkujących. Dlatego zdecydowaliśmy się podzielić sporty rakietowe, aby mieć lżejsze i bardziej zwinne konstrukcje dla każdego sportu. Artengo został zatem „wycięty”: padel stała się niezależna, z własną marką Kuikma. Osobiście zostałem wybrany na kierownika produktu i „lidera padel ”. Kiedy w 2016 roku zapytano mnie, gdzie widziałem powstanie marki, odpowiedziałem, że może to być tylko w Madrycie. Po raz pierwszy w Decathlonie sport opuścił Francję. Wielu powiedziało mi, że szaleństwem jest samotność pośrodku pampasów, aby postawić na odłączenie części projektowej, inżynierów i projektantów, od centrum projektowego Decathlon. Cztery lata później ten zakład został wygrany: w 2021 r. na 80 sportów padel jest jednym z trzech, którzy poczynili największe postępy w Decathlonie! ”.

Kuikma PR990 Hybrydowy Miękki Zabawny Różowy

Hiszpania, rynek w pełni dojrzały

„W 2016 roku ponad 90% naszych klientów znajdowało się w Hiszpanii. Były tam już wszystkie typy graczy. To nie tak jak we Francji, gdzie typowy gracz padel to człowiek z tenisa, który ma od 40 do 50 lat. Tutaj padel jest sportem wejściowym dla innych sportów rakietowych. W klubie padel Hiszpanie, bardzo niewielu graczy grało lub gra w tenisa. Rynek w Hiszpanii jest zatem dojrzały i wydaje nam się, że inne rynki, takie jak Francja, będą istnieć za dziesięć lat. "

Klub El Hangar w Madrycie, w którym mieści się centrum projektowe Kuikma Zdjęcie J Arnoux

Francja z padel en 2030

„Za dziesięć lat we Francji będą szkoły padel dla młodych ludzi, więcej kobiet, graczy na wózkach i poziom, który znacznie wzrośnie… padel Dziś FFT postrzega ją jako szansę, a nie jako zagrożenie. Zaangażowanie Francuskiej Federacji Tenisowej, która ma bardzo duże doświadczenie w nauczaniu, będzie wspierać ten rozwój. ufam w Arnauda di Pasquale iść właściwą drogą. Prezydent Gilles Morettona również w to wierzy. To szansa na padel. "

Towarzyskość i życzliwość, mocne strony padel

„Jeśli rozwój padel jest dobrze prowadzony we Francji, jest to wspaniała okazja, aby ożywić kluby, wprowadzając nowych graczy, atmosferę, aspekt towarzyski i przyjazny. To była siła tenisa, ale teraz prawie minęła. Jeśli każdy klub ma tylko jeden lub dwa korty padel, odtworzymy te same błędy, co w tenisie. Jednym z kluczy będzie zdobycie ważnych tyczek, aby uniknąć wyrwania się z praktyki. Co sprawia, że ​​siła padel, to jest strona społeczna. Posiadanie baru lub bufetu w klubie jest niezbędne dla rozwoju tego sportu. Tak jest w całej Hiszpanii. "

Włochy, Belgia, Szwecja: rozpoczyna się boom 

„W Decathlonie wierzymy we Francję i stawiamy na nią. Są kraje takie jak WłochyThe Belgique i zamsz gdzie boom padel jest bardziej zaawansowany, ale Francja powinien podążać tą samą ścieżką. Potem są przyszli giganci, którymi są Niemcy i Wielka Brytania, oraz olbrzymie giganci, jakimi są Stany Zjednoczone i Chiny. "

CIĄG DALSZY NASTĄPI
W kolejnych artykułach zabierzemy Cię za kulisy „Laboratorium testowego Kuikmy”, w którym pracują inżynierowie, projektanci i specjaliści ds. merchandisingu marki. A wisienką na torcie przygotowujemy ekskluzywny wywiad z Horacio Álvarezem Clementim, który doradzał marce w rozwoju jej rakiet.

Po 40 latach gry w tenisa Jérôme wpada do puli padel w 2018 roku. Od tamtej pory myśli o tym każdego ranka podczas golenia… ale nigdy nie goli paly w dłoni! Dziennikarz w Alzacji nie ma innej ambicji, jak dzielić się z Tobą swoją pasją, bez względu na to, czy mówisz po francusku, włosku, hiszpańsku czy angielsku.