Dzięki bliskości Argentyny padel przybył do Stanów Zjednoczonych dość szybko. Rzeczywiście, plik padel został wprowadzony w 1993 roku w Houston przez Eda Thompsona i Felipe Arnolda. Ten ostatni, pochodzący z Argentyny, był zdumiony rozwojem padel w swoim kraju i wpadł na pomysł wprowadzenia go do Stanów Zjednoczonych. Głównym celem tych dwóch osób jest wprowadzenie padel z wujem Samem polega na używaniu padel do dywersyfikacji działalności korporacyjnej (hotel, kompleks sportowy) lub dla istniejących klubów sportów rakietowych.

Rozwój padel w Stanach Zjednoczonych

Postępując zgodnie z padel od początku ich istnienia we Francji obserwujemy jej rozwój także poza naszymi granicami. Dlatego skupiliśmy się na kraju Wujka Sama o bardzo rozwiniętej kulturze sportowej.

Le padel poświęcił trochę czasu na wzbudzenie wśród Amerykanów prawdziwego entuzjazmu dla tego nowego sportu z Argentyny i Hiszpanii. Rzeczywiście, rynek wydaje się na tyle obiecujący, że organizatorzy World Padel Tour stworzyli scenę w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy etap w USA odbył się w Miami w dniach 26-30 kwietnia 2017 roku.

Co pokazuje znaczenie padel na przykład w Stanach Zjednoczonych w porównaniu z rynkiem francuskim. We Francji w zeszłym roku gościliśmy tylko „jednego” Challengera. 

Dlaczego poświęcił tyle czasu?

Rynek amerykański jest jednym z najważniejszych pod względem wolumenu, pod względem obrotów również w sporcie. Dlatego rynek amerykański wygląda obiecująco i może to być poważna platforma startowa dla padel światowy. Oznacza to, że producenci, dystrybutorzy mają możliwość zdobycia potencjalnego rynku kilku tysięcy, a nawet milionów dolarów. Podobnie dla marek w zakresie tekstyliów i piłek. Jednocześnie rynek autokarowy padel doświadczy tego samego dobrobytu.

Istnieją jednak powody, które ograniczają padel, co uniemożliwia wykorzystanie całego tego potencjału. Tutaj są :

  • Kiedy jesteś obcokrajowcem, bardzo trudno jest rozwinąć firmę. Rzeczywiście posiadanie wizy jest bardzo trudne, koszty opracowania są bardzo wysokie (wystawy, sponsoring itp.)
  • Marketing może być atrakcyjny 
  • Najpopularniejsze sporty w Stanach Zjednoczonych tłumią inne sporty, w tym nowe sporty (futbol amerykański, baseball, hokej, koszykówka).

Wreszcie padel w Stanach Zjednoczonych ma wszystkie cechy, aby zalać soczysty rynek kraju północnoamerykańskiego. Istnieje jednak wiele ograniczeń, z którymi należy się zmierzyć. Na przykład tenis zajmuje ważne miejsce w kulturze sportu w Stanach Zjednoczonych (w mniejszym stopniu sporty flagowe). Tylko czas pokaże, jak padel wejdzie na rynek amerykański.

Alexis Dutour

Alexis Dutour jest pasjonatem padel. Dzięki szkoleniu z komunikacji i marketingu oddaje swoje umiejętności w służbie padel aby zaoferować nam artykuły, które są zawsze bardzo interesujące.