Wywiad na Instagramie z Vincenta Laureyssensa, Prezes World Padel Tour Belgii, która dokonuje przeglądu wpływu koronawirusa na organizację wydarzenia.

  • Odnośnie wpływu kryzysu Covid-19 na turniej w Belgii

Kryzys bardzo zmienił wydarzenia sportowe. I wszystkie międzynarodowe turnieje padel zaplanowane na 2020 rok są odwołane. A wznowienie WPT za zamkniętymi drzwiami jest dla nas w każdym razie niemożliwe bez biletów, ponieważ budżet turnieju Open wynosi 450 000 €, nie może być opłacalny bez „biletowania”.

W Belgii nie można iść w kamerę, a jest to dać obraz padel których nie chcemy dawać. Rozumiem, że w Hiszpanii robimy to, aby umożliwić publiczności śledzenie meczów w transmisji strumieniowej, ale tutaj nie jest to możliwe.

Myślę, że w 2021 roku będziemy musieli zacząć od zera, od wystawy, ponownie przywieźć publiczność, prawie bezpłatnie, VIP-y, sponsorów… Ponownie, co zrobiliśmy na Place de la Monnaie w 2019 roku. z powrotem kryzys zahamował rozwój padel. Nie ma mowy o zrobieniu Open, w wyniku którego stracimy 200 000 €.

  • Odnośnie tego, co pierwotnie planowano

Mamy szczęście w Brukseli, że mamy strefę Tour & Taxis, wspaniałą przestrzeń, która właśnie została odnowiona, jest to stary terminal promowy, wysoki na 22 m, wygląda jak nowe powietrze, 6m² na ziemi . Jako pierwsi zainaugurowaliśmy międzynarodową imprezę poświęconą renowacji tego budynku. To wszystko tam było. Śledziliśmy zainicjowaną w 000 roku inwestycję Philippe'a Wertsa. Przejęliśmy to, mieliśmy sponsorów, mieliśmy wszystko. Kryzys koronawirusa zmiótł wszystko, dziś ludzie mają mniejsze dochody, firmy są osłabione, a ich priorytet budżetowy nie idzie na sponsoring. Tam w pewnym sensie zaczynamy od zera.

Moim marzeniem byłoby przełożenie wydarzenia, ale nie widzę, jak mogę zwrócić się do firm, które ucierpiały z powodu kryzysu, i poprosić je o sponsorowanie wydarzenia padel, który jest rozwijającym się sportem.

  • Jak „mały kraj”, jak Belgia, organizuje takie konkursy? 

Philippe Wertsowi pomagała jego siostra, która była w gabinecie ministerialnym ds. Wszystkiego, co związane z IT. Miałem bank, który mógłby nas sponsorować. Cały sukces w 2019 r. Oznaczał, że ministrowie byli gotowi nas subsydiować. Suma tego, co nam obiecano, była rozsądna, sprzedając 5000 biletów po 15-20 €, aby zachować równowagę w naszym budżecie.

Możliwość otwarcia pozwala dotrzeć poza Belgią, północą Francji, Luksemburgiem, wschodnimi Niemcami, Holandią. W ciągu ostatnich 2 lat opracowaliśmy dość agresywną strategię komunikacji marketingowej w klubach. Planowaliśmy autobusy z klubów. Mamy komitet organizacyjny złożony z około XNUMX bardzo aktywnych i pełnych pasji osób.

Aby odnieść sukces w takim wydarzeniu, musisz federować kluby, musisz mieć federację i kluby z jednym z nich. Robimy to z pasją, z pasjonującymi ludźmi. Aby odnieść sukces w turnieju WPT, musisz mieć pełne wsparcie federacji i mieć ze sobą co najmniej 80% klubów.

  • W odniesieniu do strategii komunikacji

Myśląc o 2019 i 2020 roku pomyśleliśmy, że to najlepszy sposób na znalezienie klubów i zawodników padel, chodziło o znalezienie ludzi, którzy dodają energii padel, organizatorzy, szefowie klubów. Musieliśmy ich zmotywować do dołączenia do naszego zespołu ambasadorów, oferując im tekstylia, darmowe bilety, komunikację, miejsca VIP itp. Powiedzieliśmy sobie, że skoro był zmotywowany, by przyjść i zobaczyć World Padel Tour, odnieśliśmy sukces w naszej misji, ponieważ zamierzał zmotywować ludzi wokół siebie.

W 2019 roku mieliśmy 130 ambasadorów w 200 klubach w Belgii, czyli ponad 10 000 biletów zarezerwowanych przez ambasadorów. Co jest ogromne, ponieważ rok wcześniej mieliśmy tylko 400 biletów.
W tym roku dodatkowo wzmocniliśmy strategię ambasadora, aby mieć 250 lub 300 między Belgią, Niemcami, Francją i Holandią. Ponieważ ambasadorzy mają najlepsze ceny biletów, motywują ludzi do przyjazdu, tworzenia grup, czarterowych autobusów itp.

Mieliśmy cel od 20 000 do 25 000 osób na Open (ponad 5 dni).

Jeśli chodzi o transmisję tego wydarzenia, miałem ustną umowę ze Sporza, flamandzkim kanałem telewizyjnym, a także z FTD, pierwszym kanałem telewizyjnym, który bez kryzysu koronawirusowego transmitowałby finał na żywo. Byłby pierwszy na świecie. Oferujemy prawo retransmisji do dwóch największych kanałów w kraju.

  • Jakie wydarzenia World Padel Tour w Belgii przez kilka następnych lat?

Dziś budujemy przez trzy lata, 2021, 2022 i 2023. Będziemy spokojnie zastanawiać się z naszymi partnerami, naszymi ambasadorami, naszym komitetem, aby zobaczyć, co zrobimy. Na razie mamy zablokowaną datę: od 9 do 19 października 2021 roku w dawnym terminalu promowym Gare & Taxis, ale na razie jest to duży wstrząs, więc spróbujemy sprawdzić, co nam zostało jako dotacje, np. sponsorzy i co można zrobić.

Bardzo ważny jest stały koszt organizacji z WPT, a także koszt transmisji strumieniowej. Wszystko to sprawia, że ​​jest to bardzo duży budżet, plus trybuny itp.

  • Jaka jest różnica między kosztem wystawy a Open? World Padel Tour ?

Wystawa ma bardziej rozsądny koszt: 8 zawodników i zawodniczek za około 40 000 €, do których należy doliczyć bilety zawodników, zakwaterowanie, wyżywienie, a także koszty promocji, bezpieczeństwa itp ... W 2019 r. budżet na wystawę wyniósł około 150 000 €, wiedząc, że żadne bilety nie zostały pobrane, aby naprawdę promować padel.

Open jest inny: mamy około 150 000 € lub 200 000 €, obowiązkowe przesyłanie strumieniowe kosztuje 35 000 €. Musisz ponownie zapłacić za jedzenie graczy, ich transport, tereny, trybuny, bezpieczeństwo, więc w zasadzie mamy budżet około 400 000 €. Aby nie stracić pieniędzy, musisz znaleźć 400 000 EUR między dotacjami, sponsorami i biletami.

  • Dlaczego nie zorganizować pretendenta?

Dla mnie strategicznie organizowanie pretendenta na starcie jest błędem. Nie możemy wprowadzić gwiazd, telewizorów, zmusić ludzi do marzeń, jeśli nie mamy 15 najlepszych graczy na świecie. Kiedy rozmawiam z dziennikarzami, ministrami, szefami banków, nie obchodzi ich, czy nie ma pierwszej dziesiątki. Pretendent to bardzo ryzykowny zakład padel jest za młody, by odnieść sukces bez najlepszych zawodników. U mnie musisz zacząć od 2 lub 3 wystaw, bo możesz mieć 8 z 10 najlepszych graczy na świecie. Prasa ucieszy się, możemy zaprosić gwiazdy, które zagrają z mistrzami, to pozwala na uruchomienie maszyny. Ponieważ koszty są niższe, stać nas na sprzedaż biletów, na dużą frekwencję, a prasa się rusza.

Niestety moim zdaniem pretendent, który jest bardzo drogi, powinien być przeprowadzany tylko w krajach, w których padel jest już rozwinięta, a nie w krajach, w których wciąż się rozwija, jak Belgia.

  • Znaczenie federacji

Nie odniesiemy sukcesu w takich imprezach bez pomocy federacji. W Belgii mamy 2: AFP, Association Francophone de Padel, zintegrowany z Francuskojęzycznym Stowarzyszeniem Tenisowym oraz Padel Vlaanderen, który zależy od Tennis Vlaanderen. Ostatnio pracują razem. Pracuję z obydwoma, mam częste kontakty telefoniczne z dwoma prezesami tych federacji.

Mamy doskonałe relacje z dwoma prezydentami, którzy pomagają nam na swój sposób w sieci, udzielając porad, promocji lub dotacji.

  • Jak przekonać partnerów do zaangażowania się w tę przygodę padel ?

Zasadniczo jestem marketerem, prowadziłem agencje marketingowe. Dla mnie jedyny sposób na zrobienie pliku padel, ma uczynić go efektownym, ponieważ trzeba przyprowadzić gwiazdy, które przynoszą media. Na przykład zorganizowałem wydarzenie z mistrzami hokeja i mistrzami padel. Jeśli chcemy o tym porozmawiać padel, prasa musi być zainteresowana. Prasa będzie się tym interesować, jeśli dużo ludzi będzie się bawić lub rozmawiać o tym i jeśli mamy dane do pomiaru rozwoju.

  • Współpraca między padel i tenis

Le padel musi być postrzegany jako młodszy brat tenisa. To są dwie uzupełniające się praktyki. Plik padel nie szkodzi tenisowi. To inny sport, który pozwala każdemu grać i bawić się bez przerywania tenisa. Plik padel kwitnie i przychodzi ratować kluby tenisowe w trudnej sytuacji, ponieważ ożywia częstość barów, restauracji i klubów tenisowych. Fakt grania w wieku 4 lat powoduje, że w klubach częściej bywa. Rewolucja trwa.

 

Znajdź + / Pytania dotyczące zasad / pytania internautów / INSIDE w podcastu tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=wJAwob4FYtA

Xan jest fanem padel. Ale także rugby! A jego posty są równie mocne. Trener fizyczny kilku osób padelwyszukuje nietypowe posty lub zajmuje się aktualnymi tematami. Zawiera również wskazówki, jak rozwijać swoją sylwetkę padel. Najwyraźniej narzuca swój ofensywny styl jak na boisku padel !