Wywiad na Instagramie z Vincent Laureyssens, Prezes World Padel Tour Belgium, który mówi o wpływie koronawirusa na organizację imprezy.

  • Odnośnie wpływu kryzysu Covid-19 na turniej w Belgii

Kryzys wywrócił wydarzenia sportowe do góry nogami. Wszystkie międzynarodowe turnieje padel planowane na 2020 rok są anulowane. Wznowienie WPT za zamkniętymi drzwiami jest w każdym razie niemożliwe dla nas bez biletów, ponieważ budżet turnieju otwartego wynosi 450 000 EUR, nie może być opłacalny bez „sprzedaży biletów”.

W Belgii zamknięta kamera jest niemożliwa i nie można dać obrazu padelowi. Rozumiem w Hiszpanii, że ma to na celu umożliwienie społeczeństwu śledzenia meczów w streamingu, ale tutaj nie jest to możliwe.

Myślę, że będziemy musieli zacząć od zera w 2021 r. Od wystawy, aby przywrócić publiczności, prawie bezpłatnie, VIP-y, sponsorów ... Ponów to, co zrobiliśmy na Place de la Monnaie w 2019 r. Tutaj wracamy kryzys powstrzymał rozwój padla. Nie ma mowy o otwarciu, które sprawiłoby, że stracilibyśmy 200 000 €.

  • Odnośnie tego, co pierwotnie planowano

Mamy szczęście w Brukseli, że mamy przestrzeń Tour & Taxi, wspaniałą przestrzeń, która właśnie została odnowiona, jest to stary terminal promowy, 22 m wysokości, wygląda jak nowe powietrze, 6 m000 na ziemi . Jako pierwsi zainaugurowaliśmy międzynarodowe wydarzenie związane z renowacją tego budynku. Wszystko tam było Śledziliśmy inwestycję Philippe Wertsa, zainicjowaną w 2017 roku. Przejęliśmy ją, mieliśmy sponsorów, mieliśmy wszystko. Kryzys koronawirusowy zmiecił wszystko z powierzchni ziemi, dziś ludzie mają mniej dochodów, społeczeństwa są osłabione, a ich priorytet budżetowy nie idzie na sponsoring. Tam zaczynamy od zera na różne sposoby.

Moim marzeniem byłoby odroczenie wydarzenia, ale nie widzę, jak mogę udać się do firm, które ucierpiały w wyniku kryzysu, aby poprosić je o sponsorowanie imprezy Padel, która jest sportem w fazie rozwoju.

  • Jak „mały kraj”, jak Belgia, organizuje takie konkursy?

Philippe Wertsowi pomagała jego siostra, która była w gabinecie ministerialnym ds. Wszystkiego, co związane z IT. Miałem bank, który mógłby nas sponsorować. Cały sukces w 2019 r. Oznaczał, że ministrowie byli gotowi nas subsydiować. Suma tego, co nam obiecano, była rozsądna, sprzedając 5000 biletów po 15-20 €, aby zachować równowagę w naszym budżecie.

Możliwość otwarcia pozwala dotrzeć poza Belgią, północą Francji, Luksemburgiem, wschodnimi Niemcami, Holandią. W ciągu ostatnich 2 lat opracowaliśmy dość agresywną strategię komunikacji marketingowej w klubach. Planowaliśmy autobusy z klubów. Mamy komitet organizacyjny złożony z około XNUMX bardzo aktywnych i pełnych pasji osób.

Aby odnieść sukces w takim wydarzeniu, musisz federować kluby, musisz mieć federację i kluby z jednym z nich. Robimy to z pasją, z pasjonującymi ludźmi. Aby odnieść sukces w turnieju WPT, musisz mieć pełne wsparcie federacji i mieć ze sobą co najmniej 80% klubów.

  • W odniesieniu do strategii komunikacji

Kiedy myśleliśmy o 2019 i 2020 roku, myśleliśmy, że najlepszym sposobem na znalezienie klubów i graczy padel jest znalezienie ludzi, którzy energetyzują padel, organizatorów, patronów klubu. Musieliśmy ich zmotywować do dołączenia do naszego zespołu ambasadorów, oferując im tkaniny, bezpłatne bilety, komunikację, miejsca dla VIP-ów itp. Myśleliśmy, że jeśli będzie zmotywowany do przyjazdu, a nawet do World Padel Tour, to z powodzeniem zrealizujemy naszą misję, ponieważ zmotywuje to ludzi wokół niego.

W 2019 roku mieliśmy 130 ambasadorów w 200 klubach w Belgii, czyli ponad 10 000 biletów zarezerwowanych przez ambasadorów. Co jest ogromne, ponieważ rok wcześniej mieliśmy tylko 400 biletów.
W tym roku dodatkowo wzmocniliśmy strategię ambasadora, aby mieć 250 lub 300 między Belgią, Niemcami, Francją i Holandią. Ponieważ ambasadorzy mają najlepsze ceny biletów, motywują ludzi do przyjazdu, tworzenia grup, czarterowych autobusów itp.

Mieliśmy cel od 20 000 do 25 000 osób na Open (ponad 5 dni).

Jeśli chodzi o transmisję tego wydarzenia, miałem ustną umowę ze Sporza, flamandzkim kanałem telewizyjnym, a także z FTD, pierwszym kanałem telewizyjnym, który bez kryzysu koronawirusowego transmitowałby finał na żywo. Byłby pierwszy na świecie. Oferujemy prawo retransmisji do dwóch największych kanałów w kraju.

  • Jakie imprezy World Padel Tour w Belgii na najbliższe lata?

Dzisiaj budujemy przez trzy lata, na lata 2021, 2022 i 2023. Spokojnie zastanowimy się z naszymi partnerami, naszymi ambasadorami, naszym komitetem, aby zobaczyć, co zrobimy. W tej chwili mamy zablokowaną datę: od 9 do 19 października 2021 r. W starym terminalu promowym Gare i taksówki, ale na razie jest to wielki wstrząs, więc postaramy się zobaczyć, co pozostało jako dotacje, takie jak sponsorzy i co można zrobić.

Bardzo ważny jest stały koszt organizacji z WPT, a także koszt transmisji strumieniowej. Wszystko to sprawia, że ​​jest to bardzo duży budżet, plus trybuny itp.

  • Jaka jest różnica między kosztem wystawy a Open World Padel Tour?

Wystawa ma bardziej rozsądny koszt: 8 mężczyzn i kobiet za około 40 000 EUR, do których należy dodać bilety graczy, ich zakwaterowanie, wyżywienie, a także promocję, koszty bezpieczeństwa itp. W 2019 r. budżet wystawy wynosił około 150 000 €, wiedząc, że nie pobraliśmy żadnego miejsca, aby naprawdę promować padel.

Open jest inny: mamy około 150 000 € lub 200 000 €, obowiązkowe przesyłanie strumieniowe kosztuje 35 000 €. Musisz ponownie zapłacić za jedzenie graczy, ich transport, tereny, trybuny, bezpieczeństwo, więc w zasadzie mamy budżet około 400 000 €. Aby nie stracić pieniędzy, musisz znaleźć 400 000 EUR między dotacjami, sponsorami i biletami.

  • Dlaczego nie zorganizować pretendenta?

Dla mnie strategicznie zorganizowanie pretendenta na początku jest błędem. Nie możemy zdobyć gwiazd, telewizji, ludzi, o których marzą, jeśli nie mamy 15 najlepszych graczy na świecie. Kiedy rozmawiam z dziennikarzami, ministrami, szefami banków, nie są zainteresowani, jeśli nie ma najlepszych 10. Pretendent to bardzo ryzykowny zakład, padel jest zbyt młody, aby odnieść sukces bez najlepszych graczy. Dla mnie musisz zacząć od 2 lub 3 wystaw, ponieważ możesz mieć 8 z 10 najlepszych graczy na świecie. Prasa będzie szczęśliwa, możemy zaprosić gwiazdy, które będą grać z mistrzami, to uruchomi maszynę. Koszty są niższe, możemy sobie pozwolić na oferowanie biletów, dużą frekwencję i tam porusza się prasa.

Niestety, moim zdaniem, pretendent, który jest bardzo drogi, powinien być przeprowadzany tylko w krajach, w których padel jest już rozwinięty, a nie w krajach, w których wciąż się rozwija, takich jak Belgia.

  • Znaczenie federacji

Nie możemy odnieść sukcesu w takich wydarzeniach bez pomocy federacji. W Belgii mamy 2: AFP, Stowarzyszenie Francophone de Padel, zintegrowane ze Stowarzyszeniem Francophone de Tennis oraz Padel Vlaanderen, który zależy od Tennis Vlaanderen. Ostatnio współpracują ze sobą. Pracuję z obiema osobami, jestem w stałym kontakcie telefonicznym z dwoma prezydentami tych federacji.

Mamy doskonałe relacje z dwoma prezydentami, którzy pomagają nam na swój sposób w sieci, udzielając porad, promocji lub dotacji.

  • Jak przekonać partnerów, aby wyruszyli na przygodę Padel?

Zasadniczo jestem marketerem, zarządzałem agencjami marketingowymi. Dla mnie jedynym sposobem na ujawnienie padla jest uczynienie go efektownym, ponieważ musisz sprowadzić gwiazdy, które przynoszą media. Na przykład zrobiłem wydarzenie z mistrzami hokeja i mistrzem padla. Jeśli chcemy rozmawiać o Padlu, prasa musi się tym zainteresować. Prasa będzie zainteresowana tym, czy wiele osób będzie o tym grało lub rozmawiało, a także czy mamy dane do pomiaru rozwoju.

  • Współpraca padla i tenisa

Padel należy postrzegać jako młodszego brata tenisa. Są to dwie uzupełniające się praktyki. Padel nie szkodzi tenisowi. Jest to inny sport, który pozwala wszystkim grać i bawić się bez zatrzymywania tenisa. Padel jest w pełnym rozkwicie i ratuje kluby tenisowe w trudnej sytuacji, ponieważ rewitalizuje częstość występowania barów, restauracji klubów tenisowych. Fakt grania 4 oznacza większą częstość w domach klubowych. Rewolucja trwa.

Znajdź + / pytania polityczne / pytania internautów / WEWNĄTRZ w podcastie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=wJAwob4FYtA

Xan jest fanem padla. Ale także rugby! A jego posty są równie mocne. Trener fizyczny kilku graczy Padel, znajduje nietypowe posty lub zajmuje się bieżącymi tematami. Daje także kilka wskazówek, jak rozwinąć sylwetkę padla. Najwyraźniej narzuca swój ofensywny styl jak na boisku!