W tej części ważne będzie opisanie ewolucji padel we Francji, a także różne kluczowe punkty, które pozwalają na rozwój tego nowego sportu z roku na rok.

Ta praktyka była świadkiem imponującej ewolucji infrastruktury w ciągu 8 lat i wielu klubów padel Francuski stał się punktem odniesienia w świecie padel jak na przykład klub „Casa Padel »W Saint Denis.

W latach 2015-2016 wzrost liczby licencjobiorców o 150% padel wzrosła z 571 do 1469 zwolnionych mężczyzn i 107 do 211 dla kobiet, łącznie 1680 zwolnionych.

Można to wytłumaczyć integracją padel w ramach Francuskiej Federacji Tenisowej w 2014 roku. FFT postanowił wziąć pod swoje skrzydła rozwój padel we Francji. W tym celu Federacja zdecydowała się opracować strategię przyciągania coraz większej liczby osób do testowania tego nowego sportu.

Na przykład we Francji, gdy nowy gracz chce grać w zawodach, musi mieć licencję FFT. Licencja ta pozwala graczom na konkurencyjną grę w tenisa, ale od 2014 roku obejmuje również turnieje tenisowe. padel. Strategia ta ogranicza formalności i ułatwia dostęp do obu dyscyplin, promując tym samym rozwój tej nowej praktyki we Francji.

Ten nagły wzrost liczby padel wiąże się głównie ze wsparciem tego sportu przez nowego prezesa FFT, który zdecydował się w pełni poświęcić padel w czasie jego kadencji. Rozwój ten możliwy jest również dzięki homologacji wielu klubów padel. Turnieje organizowane są pod kontrolą FFT, dzięki czemu możliwe jest ustalenie oficjalnej klasyfikacji oceniającej zawodników padel a także tenis, który chciałby zostać profesjonalistą i zintegrować Hiszpański Tour.

Tym samym ten nowy trend przyciąga najważniejsze marki sportowe, takie jak Babolat, Head, Dunlop i Adidas, którzy sponsorują najlepszych graczy padel Francji. To pokazuje zainteresowanie, jakie marki mają w tym sporcie i zaufanie, jakie mogą wnieść do rozwoju tego sportu we Francji. Rzeczywiście, sponsoring ma na celu zapewnienie sprzętu sportowego (rakiety, torby, stroju) dla zawodników i zaproszeń sportowych na każde ważne wydarzenie, aby przekazać markę poprzez wpływ gracza na społeczność, ale także poprzez jej występy podczas różnych turniejów francuskich. Widzimy więc z biegiem lat, że marki coraz bardziej ufają rozwojowi tego nowego sportu we Francji i początkom jego popularności wśród Francuzów.

Pojawienie się tego nowego rynku wprowadza w życie wielu aktorów, takich jak kluby sportowe, zawodnicy, przedsiębiorcy, marki i instytucje sportowe, którzy ujawnią ten nowy sport jako praktykę społeczną związaną z rozwojem nowego sportu. rynku.

Tanguy Le Roux

Studentka przedsiębiorczości i innowacji Master 2 na IESEG SCHOOL OF MANAGEMENT w Paryżu i pasjonatka sportu, zdecydowałam się poświęcić swoją pracę dyplomową na pojawienie się padel we Francji jako praktyka sportowa i społeczna oraz związany z tym rozwój rynku. Mieszkając 22 lata w Maroku i 5 lat we Francji, cieszę się, że mogę dzielić się swoimi umiejętnościami.