Nowy tydzień odżywianie zaproponowany przez Stéphane Penso. Omega 3 zwiększają wydajność sportowców. Mogą być interesujące gracze padel, naucz się ich używać!

Omega 3 są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i przyczyniają się w szczególności do dobrego zdrowia serca, mózgu i oczu. Jednak czy wiesz, że mają one również wiele zalet dla sportowców?

Niezależnie od tego, czy jesteś sportowcem na wysokim poziomie, czy po prostu uprawiasz regularną aktywność sportową dla własnej przyjemności, kwasy omega 3 mają wiele zalet, które pozwalają w szczególności poprawić Twoją wydolność fizyczną.

Omega 3?

Omega 3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe zaliczane do kwasów tłuszczowych niezbędny ponieważ są niezbędne dla organizmu, który nie jest w stanie sam ich wytworzyć. To właśnie w naszej codziennej diecie otrzymamy te kwasy tłuszczowe, których tak bardzo potrzebujemy.

Spośród kwasów tłuszczowych omega 3, kwas alfa-linolenowy (ALA) jest jedynym naprawdę niezbędnym kwasem tłuszczowym, ponieważ to właśnie z tego kwasu tłuszczowego organizm może syntetyzować inne: kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA).

Dlatego kwasy omega 3 znajdują się w naszej diecie w różnych ilościach w zależności od rodzaju pożywienia. Podobnie, niektóre pokarmy są bogate w ALA, podczas gdy inne zawierają EPA i DHA. Dlatego ważne jest, aby spożywać w zrównoważony sposób pokarmy zawierające ALA i pokarmy bogate w EPA i DHA.

Jakie są zalety omega 3 dla sportowców?

Jeśli dobrze znane jest znaczenie białek dla sportowców i sportowców na wysokim poziomie, to kwasy omega 3 również odgrywają istotną rolę w wydolności fizycznej, a jeśli są spożywane w wystarczającej ilości, umożliwiają nawet ich poprawę.

Środek wspomagający spalanie tłuszczu

Jeśli chcesz stracić masę, a zwłaszcza tłuszcz poprzez trening sportowy, spożycie kwasów omega 3 jest szczególnie odpowiednie dla Ciebie! Rzeczywiście, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w omega 3 nie zamieniają się raz w ciele w tłuszcz. Co najważniejsze, pomagają poprawić wrażliwość na insulinę, co znacznie ułatwia utratę tkanki tłuszczowej. Co więcej, omega 3 pomaga organizmowi poprawić jego zdolność do wykorzystywania tkanki tłuszczowej jako energii. Krótko mówiąc, kwasy omega 3 pomagają organizmowi czerpać energię bezpośrednio z tłuszczu, który chcesz spalić.

Wzmocnij funkcje mięśni

Naukowcy z University of Toronto wykazali wpływ kwasów omega 3 na funkcjonowanie mięśni. Wyniki pokazały, że grupa sportowców, którzy otrzymywali suplementy z kwasami tłuszczowymi omega 3 przez 3 tygodnie, doświadczyła spadku zmęczenia mięśni w trakcie i po wysiłku. Funkcje mięśniowe tych sportowców wzrosły o 20%. Dzieje się tak, ponieważ kwasy omega 3 zmieniają skład błony komórkowej mięśni, a także jej płynność, co stymulowałoby funkcję nerwów. Omega 3 umożliwiają zatem poprawę wydolności fizycznej podczas treningu sportowego.

Popraw regenerację po wysiłku

Po ćwiczeniach kwasy omega 3 poprawiają regenerację. Dzięki działaniu antykatabolicznemu pomagają zmniejszyć intensywność bólu związanego ze sztywnością mięśni. Lepsza regeneracja to możliwość uzyskania lepszych wyników na następnym treningu.

Zadbaj o swój układ sercowo-naczyniowy dzięki niezbędnym kwasom tłuszczowym

Kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3 są dobrze znane ze swojego pozytywnego wpływu na układ sercowo-naczyniowy. Pomagają poprawić stan serca i obniżyć poziom trójglicerydów we krwi. Omega 3 są również cenione za działanie rozrzedzające krew i obniżające ciśnienie krwi. Rzeczywiście, niskie ciśnienie krwi sprzyja lepszym osiągom sportowym. Cardio jest podstawą każdego wysiłku fizycznego, dlatego należy dbać o swój układ sercowo-naczyniowy bez względu na charakter uprawianego sportu.

Aby zapobiec chorobom zapalnym

Omega 3 chronią przed chorobami zapalnymi, a tym samym pomagają zwalczać reumatyzm. Działają dobroczynnie na stawy i pomagają wzmocnić więzadła działając bezpośrednio na strukturę kolagenu. Dlatego mają one znaczące działanie ochronne przeciwko różnym stanom zapalnym, które mogą pojawić się po długotrwałym lub intensywnym wysiłku fizycznym.

Znaczne korzyści zdrowotne

  • Promuj zdrowie układu krążenia
  • Wzmocnij kości
  • Chronią komórki nerwowe przed zapaleniem układu nerwowego
  • Pomóż w walce ze stanami depresyjnymi (u osób z depresją występują zwykle znaczne niedobory kwasów omega-3)
  • Służy jako budulec błon komórkowych w oku

Korzyści dla sportowców

Suplementacja Omega 3 oferuje sportowcom wiele korzyści. Te kwasy tłuszczowe mają zaletyzwiększyć lipolizęczyli zdolność do wykorzystania tłuszczu jako energii. Stosowanie „dobrych” tłuszczów w celu dostarczenia organizmowi energii pomaga zmniejszyć spożycie „złego” tłuszczu, jednocześnie promując przyrost beztłuszczowej masy ciała. Omega 3 zapewniają lepszą regenerację organizmu dzięki działaniu antykatabolicznemu. Rzeczywiście, odpowiednia podaż kwasów tłuszczowych pomoże zmniejszyć sztywność mięśni lub nawet przyspieszyć ich zanik, a tym samym poprawi regenerację.

Wreszcie poprawiają zdrowie układu sercowo-naczyniowego, a niektórzy twierdzą, że profilaktyka niektórych rodzajów raka, głównie piersi, okrężnicy i prostaty, przynosi korzyści! Twoja kolej !

Julien Bondia jest nauczycielem padel na Teneryfie. Jest założycielem AvantagePadel.net, oprogramowanie bardzo popularne wśród klubów i graczy padel. Publicysta i doradca, pomaga ci lepiej grać dzięki swoim licznym samouczkom padel.