Czy zdajesz sobie sprawę, że im bardziej wizualizujemy, tym bardziej mózg zachowuje informacje, które mogą stać się automatyzm i pozwól się trenować bez grania! Poświęć trochę czasu na wizualizację swoich najlepszych ruchów, aby powrócić do władzy na końcu Korony…

Isabelle Vannier, założycielka OSS Barcelona powraca do tematu treningu padel.

Znaczenie wizualizacji i imitacji w świecie sportu

Czy wizualizacja i naśladownictwo mają jakiś cel? Jeśli tak, to jak z nich korzystasz? Jeśli badamy nowe techniki treningowe coraz bardziej wyrafinowane i zamierzamy rozwijać ciało i technikę, zdolności neuronowe mózgu pozostają w dużej mierze niedostatecznie wykorzystywane w sporcie. To się zmienia.

Najnowsze badania

Claire Calmels, również z INSEP, była zainteresowana mechanizmami neuronowymi zaangażowanymi w uczenie się przez naśladowanie. Korzystając z odkryć tych poprzedników, poprosiła kontuzjowanych gimnastyczek, aby oglądali filmy z technicznymi gestami i wizualizowali precyzyjne sekwencje podczas bocznej bocznicy przez średnio sześć miesięcy. Gimnastycy ucierpieliby znacznie mniej z powodu braku aktywności niż podczas tych ćwiczeń. Wszystkie jego badania przeprowadzone od 1995 r. I do dziś wykazują tendencję do wykazania, że ​​obserwacja wideo, trening mentalny i rozwój zdjęć u sportowców zwiększyłyby ich wydajność.

W padlu, tak jak w tenisie

Wiemy zatem, że obserwacja i wizualizacja gestu sportowego aktywuje dokładnie te same neurony w tych samych obszarach motorycznych mózgu, co podczas jego wykonywania, tak jakby gest był wykonywany naprawdę. Ponadto wiemy, że wyniki sportowe mogą się poprawić, gdy mózg jest odżywiany dzięki sesjom obserwacji i imitacji, które odbywają się według określonego protokołu i dostosowanego planu treningowego. Jak tę wiedzę można zastosować do tenisa, a także do padla? Czy to znaczy, że wszyscy moglibyśmy grać jak Federer lub Bela oglądając ich na wideo? Oczywiście, że nie, ponieważ od najmłodszych lat nie korzystaliśmy z takiego samego szkolenia. Z drugiej strony całkiem możliwe jest napędzanie mózgu i doskonalenie gry poprzez imitację i wizualizację. Oto sugerowany protokół do naśladowania:

  • 1. Obserwacja

Pierwszym krokiem jest obserwacja. Najpierw wybierz udar, dowolny, na przykład najsłabszy udar, zwykle grzbiet. Następnie obejrzyj film w zwolnionym tempie z ulubionym działającym odtwarzaczem. Ćwiczenie polega na dokładnym przeanalizowaniu jego ruchu. Idź bardzo powoli, klatka po klatce, jeśli to konieczne. Zacznij od obserwowania środka jego ciała, a następnie jego nóg i trwaj tylko ramiona. Co robią jej biodra? Jego pas biodrowy? Jej nogi? Jej stopy? Więc co robią jego ramiona, głowa? Jego oczy? Wreszcie, co robią jego ręce i przedramiona? Jego ręce? Jego rakieta?

  • 2. Imitacja

Drugim krokiem jest naśladowanie. Po przeanalizowaniu ruchu weź rakietę i spróbuj odtworzyć gest, postępując metodycznie, centymetr po centymetrze. Znowu idź od środka ciała na peryferie. Idź jednocześnie częścią ciała. Co powinny robić biodra? Twój pas biodrowy? Itd. Użyj wideo w dowolnym momencie, aby odświeżyć pamięć. To ćwiczenie kinestetyczne jest niezwykle przydatne, ponieważ wtedy postrzeganie gestu odbywa się w naszym ciele.

  • 3. Wizualizacja

Ostatnim krokiem jest wizualizacja. Usiądź w fotelu lub nawet połóż się w łóżku. Najpierw odkurz przez kilka sekund. Następnie spróbuj wyobrazić sobie dokładnie różne fazy wybranego ruchu. Zacznij od wycięcia jego gestu ze środka na obrzeża, jak w pierwszych dwóch krokach. Nieuchronnie pojawią się szare lub nieprecyzyjne obszary. Następnie wróć do pierwszego, a następnie do drugiego kroku i ponownie rozpocznij przeglądanie. W końcu będziesz w stanie połączyć nasze zdolności motoryczne i umysłowe, aby zobaczyć w głowie gest ulubionego gracza, najpierw fragment ciała na raz, a następnie w sposób globalny. To ćwiczenie precyzyjnie aktywuje obszary mózgu, które są zaangażowane, gdy twój ulubiony gracz trafi prawdziwe uderzenie w pole!

  • 4. Na ziemi

Oczywistym jest, że temu protokołowi musi towarzyszyć bardzo realny i regularny trening. Najlepiej jest przeprowadzać fazę obserwacji i imitacji tygodniowo, a następnie fazę wizualizacji dziennie, zwłaszcza dzień przed treningiem lub meczem.

Isabelle VANNIER BE 2 nauczycielka gry w tenisa i padel, która mieszkała w USA i emigrowała do Hiszpanii przez ponad 10 lat, organizuje kursy sportowe i językowe w Barcelonie poprzez swoją strukturę OuiSportSpirit - www.ossbarcelone.com, a zwłaszcza w świecie Padel i tenis za pośrednictwem działu OSSTP - www.padelbarcelone.com. Czekamy na Ciebie wkrótce!